Modüler Eğitim Ve Sorunları

hsnhunter

Üye
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
39
Değerli meslektaşlarım..
İyi düşünülmemiş,Alt yapısı hazırlanmamış,Hazırlanan kaynaklar profesyonelce olmamış,Konular sıkıştırılmış,Baştan savma, ben yaptım oldu mantığı ile hazırlanmış modül sisteminin bir iyi tarafını hala göremedim desem yalan olmaz. Bu konuda düşüncesi,çalışması,fikri olan arkadaşlarımdan ilgi ve bilgi bekliyorum.
BİZ Neler yapabiliriz.Kısa zamanda bu konuda neler üretilebilir.2.bir kredili sistem mi yaşıyacağız.Binlerce cocuğa yine "buda olmadı sizlerde arada iyi yetişmediniz ?" mi diyeceğiz....
 
bence bu sistem doğru dürüst uygulanırsa, piyasaya gereken teknik elemanlar yetiştirilebilir.
derslere grup sayılarına uygun öğretmen görevlendirilebilirse (idarenin canı isteyecekte), kültür dersi öğretmenlerinin öğrenci kıyımı azalırsa ve teknik eğitimin önemi vatandaşlarca daha iyi anlaşılabilirse...
 
Ben bilişim teknolojileri alanı için modüler eğitimin gayet faydalı olacağı kanısındayım. Sadece dal seçimi biraz yanlış olmuş.
Modüller günün şartlarına göre hazırlanmış. kaynak açısından öğretmeni rahatlatıyor.
Öğretmenler olarak bu sisteme destek verirsek bence istenilen hedefe ulaşır.
 
Bence bu seviyede öğrenciler için düzenlenmiş bir eğitim sistemi degil .. Daha çok Yaş seviyesi yüksek ve konusunda calışan kişilere sertifika vermek için düşünülmüş bir sistem.Bu sistemle meslek lisesleri yakın gelecekte mesleki sertifika(cıraklık eğitim mrkezleri) okullarina dönüşecek. Bu sistemin uygulandiği ülkelerde ki mesleki eğitimler araştırılınca Düz liseden sonra ek meslek dersleri ile karşılaşılacak. Öğretmek için degil öğrenileni kontrol etmek için oluşturulmuş bir sistem olduğunu yakın gelecekte farkedeceğiz ama sanırım geç kalınacak..Hedef ne?Amaç ne? Sonuç ne? Ben bunu göremiyorum.Diğer arkadaşlar nasıl algılıyor.Mesleki eğitim bir bütündür.Siz bunun parça parça verilmesini (Örnek :anten tesisatını cekme modülüne sertifika vermek) nasıl bir bütün olarak algılarsınız..
 
bunlar iyi günlerimiz arkadaşlar.ilkokul 3 ten sonra ancak matematiğe geçen bir sistemle ileride yetişecek elemanları sizler düşünün.Bundan sonra çok fazla şey beklemek hayal olur.
 
eylemsizlik kanunu gibi eskiyi değiştirmek zor.çünkü bizler değişmesini istemiyoruz engel koyuyoruz öncelikle biz değişmek istemiyoruz. anlayamadığımız şeyleri anlamsız damgasını vuruyoruz. matematik konusuna değinmiş arkadaşım ..... ama kolay olanı biz zor etmedikmi zor olanı biz icad etmedik mi. matematik zor değil aslında anlatmasını bilemedik bizim bildiklerimizi hep karşımızdakilerden istedik. ama öğrenciye hiç sormadık ne kadarını analadın ne kadarını çözebiliyorsun ne kadarını özümsedin burnumuzun dikine gittiik üniversite sınavında ortalama otada :) ingilizce başka dert orta öğretim+lise+üniversite tek bildiğimiz ı love you başka yok ....anlatabildimmi bilemiyorum... sorunun %51 bizde eğitimcilerde....öğrenme kesinlikle öğrenci merkezli olmalı modüler sistemi sonuna kadar destekliyorum bu benim şahsi fikrim.:)
 
1. Modüler eğitim diye eski sistemin ünitelerini yutturma çalışması yapılmıştır. Başarılı olmadığı ortada.
2. 9. sınıfların (hazırlık diyorlar!!!) meslek dersi görmeden, meslek lisesinde 1 sene geçirmeleri anlamsız, mantıksız ve disipline aykırı olmuştur.
3. Alan seçimi, Dal seçimi gibi anlaşılması öğretmenler tarafından bile mümkün olmamış, karmaşalarla eğitim-öğretim planlanabilir ve sürdürülebilir olmaktan çıkarılmıştır.
4. Uygulamalı derslerde grup sayılarıyla dönemin ortasında!!! oynama!!! yapılmış, eğitim-öğretimin ciddiyetsizliği, öğretmenlerin ek ders hesapçısı olmaları ve herşeyin para olarak görülmesi başarıyla!!! gerçekleştirilmiştir.
5.Modülleri yazanların adı, sanı, kariyeri, teknik yeterliliği gibi muallak durumların yanı sıra, kes kopyala ve yapıştır mantığıyla yazılmış, güncel olan ama hiç bir eğitimsel anlam ve bütünlük ifade etmeyen kaynak olarak gösterilen, ama aslını hiç göremediğimiz, fotokopi manyağı olduğumuz dökümanlar dünyada bir ilk olarak tarih sayfalarında yerini almıştır.
6."Yeni olan her zaman iyidir, yenilikçi olmak lazım" gibi klişe laflar eğitimde sökmez! Eğitimde yapılan her adımın satranç oyunundaki gibi 15 yıl sonraki hamlesini hesaplamak lazım. Siyasi şov uğruna eğitim sistemimiz feda edilmiştir.
7.Eski Moda! sistemde, okullarda öğrenci vardı, şimdi yeni moda geldi, Metal, Mobilya, Mermer, Tesviye Bölümleri bile öğrenci bulamıyor. Liselerden gelen öğrenci ise yok denecek kadar az. Genel liseler öğrencilerini Meslek Liselerine yönlendirmiyorlar.
8.Bu proje 2000 yılında başladı ve uygulama süresi 5 yıldı. 2006 yılında ise biz yeni sisteme geçtik.
9.Modüler sisteme geçildi, not verme işlemi sinıf geçme sistemiyle (eski moda) devam ediyor .
10.Dersi oluşturan modülleri farklı kişiler birbirleri ile hiç görüşmeden yazmışlar herhalde aynı konu bazı derslerde üç kere farklı modülde anlatılıyor, bütünlük yok!
11. Dallar açıldı malzeme, deney seti, eğitim araçları yeni moda sisteme göre hiç bir donanım gelmeden nasıl yeni teknolojiyi öğretmenler verecek? Çift çekirdekli işlemciyi kuru yemişle mi anlatacağız?
12.Arkadaşlar, para yoksa eğitim de yoktur ve bunu bilmeyenimizde. Eğitme ayrılan para arttı mı? Her taraf teknoloji sınıfı oldu, atölyelerimiz iso belgesi aldı da bizim mi haberimiz yok!
13.Özel sektör reklamda, konuşmada, şikayette hep ön planda. Sponsor olsalardı atölyelere 1 koyup 1000 almazlarmıydı? Nerde meslek eğitiminin içinde işletmeler? Yine öğretmen ve öğrenci başbaşa!!!

SONUÇ: Daha sonra yazarım 8)
 
merhaba arkadaşlar öncelikle emeğinize teşekkür ediyorum
ben devlet memuruyum ünvan değişikliği sınavın gireceğin teknikerlik için elektrik bölümü ile ilgili sorulaınızı bana iletebilirseniz sevinirim
 
konuyla pek ilgisi olmadı ama nere yazacağımı bilemediğim için burada yazdım teknik öğretmenlerde sınav soruları vardır diye özür diliyorum
 
1-Modüler sistem,öğrencileri olduğu kadar biz öğretmenleri de araştırmaya,teknolojiyi takip etmeye yönelten bir sistem
2-dahası ve en önemlisi işletmelerle ilişkiler kurmayı, geliştirmeyi gerekli kılıyor.
3-Modüler olması sebebiyle her yıl modüller güncellenebilir.
4-Yörenin ihtiyaçlarının dikkate alınabilmesi bütünleşmeyi sağlıyor.
5-Öğrenciler ,bilgisayarın oyun ve chat amacının dışında da kullanılabileceğini kavrayacak.
6-Her ne kadar hatalar varsa da genelde yazılan modüller ,şimdiye kadarki meslek kitaplarından daha zengin içeriğe ve güncelliğe sahip.
7-Ders kitabı yazanların bir kısmı fazlaca alıntı ve fotokopi yolunu seçerek bu işi tamamen ticari boyuta taşırken eğitime hizmet ilkesini unutmuş gibiydi.Şimdi bunlar da bitti.
8-Modüller,uygulama içerikli olduğundan yıllardan beri bazılarının yaptığı gibi sayfa ....dan sayfa .....ya kadar yazdırma anlayışı bitti ve okullar gerçek işlevinin ne olduğunu sorgular oldu.
Şimdi bazı meslekdaşlarım sitem edecekler belki ama 8.maddede saydıklarımı ben öğrenciliğimde bizzat yaşadım.
Selamlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,893
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst