mm 440 bilgi aktarımı

PLC'nin hız kontrol cihazını tanıması için cihazın bir adresi olmalıdır. Profibus modülü adres ayarı dip switchler ile yapıldıysa eğer enerji kesilip verilmesi ile bu adres bilgisi aktif olur. Bunun dışında benim bildiğim parametre atılması (download işlemi) profibus ile olmaz. Drivemonitor programı ile olur. Bu program siemens automation sitesinde ücretsizdir. Bağlantı kitini ise satın almanızı/ödünç almanızı tavsiye ederim.


Cihazda profibus opsiyonu var ise CP 5611 ya da Usb Adapter veya türevleri gibi Simatic adaptörleri ile Profibus üzerinden parametre transfer edilir. Yok ise BOP sökülerek yerine takılan RS232 adaptörü MM üzerine monte edilerek PC'den COM port vasıtası ile bağlanılır.

DriveMonitör,Starter ya da Simotion Scout gibi gelişmiş yazılımlar kullanılabilir.

F0022 Arızası genellikle Vektör kontrol optimizasyonunun yeterince iyi yapılmadığı durumda oluşur. Bu arızaya geçersiz motor hesaplaması da neden olabilir. Sürücü V/F Modunda ise mekanik blokaj olabilir. Bu arıza IGBT öncesi DC link hattından aşırı akım çekilmesi nedeni ile oluşur. Bu durumda Motor ya aşırı hızlanarak sürücü arızaya geçer ya da hiç kalkınım yapmaz. Eğer Sensorsüz vektör kontrol yapılıyor ise Hız optimizasyonu yapılmalıdır. Sensörlü Vektör kontrol ise Encoder kartı kontrol edilmeli, Drive Monitör ya da Starter yazılımı yardımıyla güncel set değeri ile encoderdan gelen aktif değer karşılaştırılmalıdır. Örneğin set değeri 50hz verilerek encoderdan gelen puls çevrim parametresinde 50hz okunmalıdır (+-1) Bu durumda yine hız optimizasyonu yapılmalı veya encoder puls değerinin doğru olup olmadığı kontrol edilmelidir. V/F modunda Frenin zamanında açıp açmadığı ya da mekaniksel bloke olup olmadığı kontrol edilmelidir. Arıza kalkınım esnasında geliyor ise rampa zamanları yükseltilmelidir.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
aynen bendede yaşandı direnci değiştirince sorun ordadan kalktı.
 
Eski sürücüdeki bazı bilgileri bir yere yazarak kaydedin.P304,307,310,311,700,701,702,703,704,705, 731,732,1000,1082,1120,1121,2000,2011.Hatırladıklarım bunlar.Eski sürücüyü yerinden sökün ve yenisini bağlayın.Hızlı devreyealma işlemi için p10'u 1 yapın.Motor etiket değerlerini sürücüye girin.P304,307,310,311 sonraP3900'ü 1 yapın.Sürücü motor tanımlası yapacak.P3 parametre erişim seveyesidir.Bunu 3'e getirin.Kaydettiğiniz P700'den sonraki değerleri sürücüye girin ve çalışıp çalışmadığını deneyin.Eski sürücüyü dağıtıp bir kart temizleyiciyle yıkayın.Küçük bir ihtimalde olsa düzelebilir.Kolay gelsin.
 
selam
önerim opsiyon profibus kartı bağlı sanırım ,tüm mm440 enerjisi ve profibusa giren profibus kablosu ile 24vdc leri çıkar ,geri tak..daha önce bu şekilde başıma gelen olayı anlattım,şimdiye kadar da çalıştı sorunsuz
 
Merhab konu eski biliyorum ama aynı arıza ile karşılaştık.Bizdeki durum şu şekilde:

-Sürücü enerilenip rectifier gerilimi 532Volta ulaştığında F0022 hatası geliyor.Daha motora start vermeden.Uzun beklemelerden sonra opearatör panelini söküp taktığımızda arıza silinip motora start verebiliyoruz.
-Şu an 24 saati geçti fakat F0022 silinmiyor.Problem devam ediyor.Sürücü 3 faz beslemesini kestiğimizde rectifier gerilimi 300vdc seviyelerine ulaştığında operatör paneli üzerinen arızayı silebiliyoruz ama tekarar enerjilendiridiğimizde aynı hata ile karşılaşıyoruz.

Fikri olan varmı?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,239
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst