Merhaba.
Uydu alıcımla ilgili olarak yaşadığım periyodik bir arızamı ayrıca sizlerle paylaşmak istedim.
21.05.2005 tarihinde 5M-MİGROS mağazalarından set(1 çanak+uydu+aksesuarı) halinde alınıp, kurulumunu yaptırttığım "Minton MSR-5860" uydu alıcı cihazım bu süre zarfında,ikisi ilk 2 yıllık garanti kapsamında(Ücretsiz),sonuncusu da 2 ay önce olmak üzere toplam 3 kez arıza yapmıştır.(Bu arızalarda da,"hex" uzantıılı olan uydu cihazına nahsus olan tüm işletim yazılımı ve kayıtlı olan tüm uydu kanalları otomatik olarak silinmiştir.)
Arıza analizinin(Yaşanma sıklığı)aritmetik olarak hesaplanmasında ,6 yıl/3 arıza=2 yıl'a karşılık gelmektedir.Yani 2 yılda bir,bu işletim yazılımı ve tüm kanallardaki mevcut kanal verileri, bir açma(Anahtarlama) işlemi sırasında otomatikman silinmiştir.
Sizlere,sitede bulunan Minton uydu alıcıları uzmanlarına veya konuyla özel olarak ilgilenip ihtisas yapaıp,geliştirmiş olanlara sorum şu olacaktır.
1.Bu sürelerde meydana gelmiş olan bu arıza sıklıkları normal midir?
2.Yalnızca benim sahip bulunduğum cihaza has özel bir arıza durumumu söz konusudur?
3.Tüm Minton uydu alıcılarında ortak olarak bu tür emsal arızaları sıklıkla görülmekte olan çok doğal bir süreç midir?
4.Çalışma ve çalıştırma(Anahtarlama=açma,kapatma şekli,vb.) koşullarına direkt olarak bağlı olabilen çok özel bir duruma bağlı arıza durumları mı ayrıca baş göstermiştir?
Vereceğiniz makul cevaplar için şimdiden teşekkür ediyorum.
Bugün cihazımı 20 tl. karşılığı yazılım ve TÜRKSAT uydu kanalları yüklenmiş olarak teslim aldım,eve gelip çalıştırdım.Ancak bir sonraki (sürpriz!) arızanın daha uzak tarihlerde olmasını veya hiç olmamasını,biraz tedirgin olarak dilemekteyim.Tabiki iyimser beklentim, bir daha hiç olmayacağı,tekrarlanmayacağı yönünde olacaktır.Ama içinizden,elektonik cihazdır,ne yapacağı hiç belli olmaz der gibi, söylemlerinizi buradan işitiyorum,sağlık olsun diyelim.
Not:İlk arıza durumunda(Yazılım ve kanalların gidip cihazın boşalmasında) yetkili elektronik serviste çalışan,özel olarak samimi olduğum ve yüklemeyi yapmış olan genç teknisyen dostum,bu silinme durumunun, Minton marka uydu alıcılarının mikroişlemci chip'inin teknik,karekteristik bir özelliği olduğunu açıklıkla belirtmişti.Dostumun 2005 yıllarındaki bu uyarısıyla,en az 6 ayda bir tıpkı bir pc'nin periyodik bakımında gösterdiğim itina ve özeni,bu cihaz için de göstermiş bulundum.
Yani her 6 ayda bir kapağını ve vidalarını söküp kaldırarak,basınçlı hava veren uygun,güvenli(Anti-statik korumalı)bir üfleçle periyodik bakımını(Tozlu ortamda chipleri çalışmadan sürekli uzak tutarak) yapmış bulundum.Ancak,yine de,en az 2 senede bir, bu tip arızalar rutin(Periyodik) olarak tekrarlandı.Derdimi sizlerle paylaştığım için,ayrıca bu forumdaki yetkili ve yetkisiz olan herkese de ayrı ayrı huzurlarınızda teşekkür ediyorum.Saygılarımla.
Uydu alıcımla ilgili olarak yaşadığım periyodik bir arızamı ayrıca sizlerle paylaşmak istedim.
21.05.2005 tarihinde 5M-MİGROS mağazalarından set(1 çanak+uydu+aksesuarı) halinde alınıp, kurulumunu yaptırttığım "Minton MSR-5860" uydu alıcı cihazım bu süre zarfında,ikisi ilk 2 yıllık garanti kapsamında(Ücretsiz),sonuncusu da 2 ay önce olmak üzere toplam 3 kez arıza yapmıştır.(Bu arızalarda da,"hex" uzantıılı olan uydu cihazına nahsus olan tüm işletim yazılımı ve kayıtlı olan tüm uydu kanalları otomatik olarak silinmiştir.)
Arıza analizinin(Yaşanma sıklığı)aritmetik olarak hesaplanmasında ,6 yıl/3 arıza=2 yıl'a karşılık gelmektedir.Yani 2 yılda bir,bu işletim yazılımı ve tüm kanallardaki mevcut kanal verileri, bir açma(Anahtarlama) işlemi sırasında otomatikman silinmiştir.
Sizlere,sitede bulunan Minton uydu alıcıları uzmanlarına veya konuyla özel olarak ilgilenip ihtisas yapaıp,geliştirmiş olanlara sorum şu olacaktır.
1.Bu sürelerde meydana gelmiş olan bu arıza sıklıkları normal midir?
2.Yalnızca benim sahip bulunduğum cihaza has özel bir arıza durumumu söz konusudur?
3.Tüm Minton uydu alıcılarında ortak olarak bu tür emsal arızaları sıklıkla görülmekte olan çok doğal bir süreç midir?
4.Çalışma ve çalıştırma(Anahtarlama=açma,kapatma şekli,vb.) koşullarına direkt olarak bağlı olabilen çok özel bir duruma bağlı arıza durumları mı ayrıca baş göstermiştir?
Vereceğiniz makul cevaplar için şimdiden teşekkür ediyorum.
Bugün cihazımı 20 tl. karşılığı yazılım ve TÜRKSAT uydu kanalları yüklenmiş olarak teslim aldım,eve gelip çalıştırdım.Ancak bir sonraki (sürpriz!) arızanın daha uzak tarihlerde olmasını veya hiç olmamasını,biraz tedirgin olarak dilemekteyim.Tabiki iyimser beklentim, bir daha hiç olmayacağı,tekrarlanmayacağı yönünde olacaktır.Ama içinizden,elektonik cihazdır,ne yapacağı hiç belli olmaz der gibi, söylemlerinizi buradan işitiyorum,sağlık olsun diyelim.
Not:İlk arıza durumunda(Yazılım ve kanalların gidip cihazın boşalmasında) yetkili elektronik serviste çalışan,özel olarak samimi olduğum ve yüklemeyi yapmış olan genç teknisyen dostum,bu silinme durumunun, Minton marka uydu alıcılarının mikroişlemci chip'inin teknik,karekteristik bir özelliği olduğunu açıklıkla belirtmişti.Dostumun 2005 yıllarındaki bu uyarısıyla,en az 6 ayda bir tıpkı bir pc'nin periyodik bakımında gösterdiğim itina ve özeni,bu cihaz için de göstermiş bulundum.
Yani her 6 ayda bir kapağını ve vidalarını söküp kaldırarak,basınçlı hava veren uygun,güvenli(Anti-statik korumalı)bir üfleçle periyodik bakımını(Tozlu ortamda chipleri çalışmadan sürekli uzak tutarak) yapmış bulundum.Ancak,yine de,en az 2 senede bir, bu tip arızalar rutin(Periyodik) olarak tekrarlandı.Derdimi sizlerle paylaştığım için,ayrıca bu forumdaki yetkili ve yetkisiz olan herkese de ayrı ayrı huzurlarınızda teşekkür ediyorum.Saygılarımla.