Manometre Hakkında Bilgi

demiray teknik

Profesyonel Üye
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
828
Puanları
256
Yaş
60
Konum
ankara
sevgili meslektaşlar merhabalar...
bugün başka bir meslektaş ile bir klima ile ilgili konuşurken bir konu hakkında bilgilerim beni muallakta bıraktı beni bu konuda aydınlatırmısınız lütfen...

klima gazının basıncını okurken r 22 de kullandığımız 22 manometre ile 410 gazı ölçemeyeceğim barın beni yanıltabileceğini muhakkak 410 manometre ile ölçüm yapmamı söyledi arkadaşım.. halbuki benim bildiğim basınç birimleri (bar psi kg*cm) değişmeyeceği her gazda basınç ne ise onu vereceği idi.... dolayısı ile 22 manometre ile 410 ölçümünde bar ne ise onu vereceği ni savundum...
şimdiden teşekkürler..
sevgiler
saygılar hakan

not: allah aşkına bilmeyen ve her konuya sazan gibi atlayan ve hiç birşey bilmeyenler yazmasın...

not2: elinde 410 gazın ortam sıcaklıklarında verdiği basınc değereleri olan bir tablo olan arkadaşımız burada paylaşabilirmi?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
aynı miktarda 22 gazile 410 gazın basınç oranı yüzde 60 yani 410 gaz 22 den yüzde 60 daha basıncı yüksek bu yüzden 410 manifolt kullanılıyor. mesela 25 bar gösteren bir 22 cihazla kıyaslarsak aynı güçte bir 410 cihaz 45 bara kadar basınç verir .
 
aynı miktarda 22 gazile 410 gazın basınç oranı yüzde 60 yani 410 gaz 22 den yüzde 60 daha basıncı yüksek bu yüzden 410 manifolt kullanılıyor. mesela 25 bar gösteren bir 22 cihazla kıyaslarsak aynı güçte bir 410 cihaz 45 bara kadar basınç verir .
usta sormak istediğim tam olarak bu değil..
atıyorum 410 gazlı bir klima içinde belirli miktarda gaz var ....
bu gazın basıncını 22 manometre ile ölçtüğümüzde atıyorum 5 bar gösteriyorsa 410 manometre ile ölçtüğümüzde yine 5 bar göstermesi gerekmiyormu neticede her iki manometre de basınç ölçüyor diye biliyorum...
 
Hakan bey merhabalar,
Basınç değerleri kesinlikle sizin düşündüğünüz gibi. 410A gazının çalışma basınçları diğer soğutkanlara göre yüksek olduğu için manometre skalası diğerlerine göre daha yüksek. Alçak basınç manometresi 0-36 Bar, Yüksek basınç manometresi 0-54 Bar arası skalaya sahip. R-22 manometresi ile 410A gazının basınçlarını tabiki ölçebilirsiniz, ölçü biriminiz aynı.
Bu birazda, 1 kilo demirmi ağır ? 1 kilo pamukmu ? gibi bir şey olmuş.
Saygılar.
 
arkadaslarıma katılıyorum bar bar dır gaza gore degişmez =))) ancak 410 ck yuksek basnçlı oldugundan dolayı ancak r22 nin yuksekbasınc manometresi ile 410 nun alcak basıncına bakabilirsin. bi diger farklılıkta mano metrenin icinde kalan r22 yagı 410 karısma olasılıgıdır. bunuda tawsiye etmem mumkunse ayrı ayrı bakmanızı tawsiye ederim...... SAYGILAR
 
dostlarım sağolun teşekkürler...
birde 410 gazla çalışan hemde inventer klimaların basınç değerlerini bir bilen yayınlasa tam olavcak vallahi...
sevgiler
saygılar hakan
 
dostlarım sağolun teşekkürler...
Birde 410 gazla çalışan hemde inventer klimaların basınç değerlerini bir bilen yayınlasa tam olavcak vallahi...
Sevgiler
saygılar hakan
mitsubishi electric yetkili servisi olarak bunu yazıyorum inverter klimalarda gaz basıncı değişken olup şu değer demek yanlış olur.gaz eksikliğinden şüphe duyulursa kesinlikle gaz tamamen boşaltılıp gramajında gaz verilmeli aksi taktirde çok problem yaşarsınız .saygılarımla not:22 manometre ile tabiiki 410a basıncı ölçülebilir ama yetersiz gelir sağlıklı olmaz .
 
mitsubishi electric yetkili servisi olarak bunu yazıyorum inverter klimalarda gaz basıncı değişken olup şu değer demek yanlış olur.gaz eksikliğinden şüphe duyulursa kesinlikle gaz tamamen boşaltılıp gramajında gaz verilmeli aksi taktirde çok problem yaşarsınız .saygılarımla not:22 manometre ile tabiiki 410a basıncı ölçülebilir ama yetersiz gelir sağlıklı olmaz .

sevgili meslektaşım
madem yetkili servissin tecrübelerine dayanarak sana bir sorum olacak...
kafamın basmadığı şu 410 gazının eksildiğinde sistemin komple boşaltılıp yeniden gaz şarjı yapma olayıdır...,
bu konuda herkes değişik şeyler söylemekte kimi işte bu karışım gazdır gaz kaçtımı içeride kalan gazın yüzdeleri değişiyor yeni gaz verilmeli diyor kimide birşey olmaz tamamla gazı abi diyor..
ankarada bana rastlayan çok 410 sistem olmadığından bu gaz ile ilgili çok tecrübem yok açıkçası ....
son olarak mantığım diyorki karışım gaz da olsa tamamlamak daha mantıklı geliyor bana neticede 134 olsun 22 olsun 410 olsun hepsi içindeki gaz halindeki elementlerden oluşuyor.. gazın moleküler yapısı atom dizeciklerinin birbirleri ile bağlantısı gaz kaçsada kaçmasada devam ediyor bu yüzdendirki gazı boşaltıp yeni şarj saçma geliyor... bu konuda paylaşmak istediklerin için şimdidien teşekkürler
sevgiler
saygılar
hakan
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
410 gaz ile çalışan klimaların ortam (hava) sıçaklıgına göre manometre üzerinde degişen basınç degerleri umarım işinize yarayacaktır.
 
mitsubishi electric yetkili servisi olarak bunu yazıyorum inverter klimalarda gaz basıncı değişken olup şu değer demek yanlış olur.gaz eksikliğinden şüphe duyulursa kesinlikle gaz tamamen boşaltılıp gramajında gaz verilmeli aksi taktirde çok problem yaşarsınız .saygılarımla not:22 manometre ile tabiiki 410a basıncı ölçülebilir ama yetersiz gelir sağlıklı olmaz .

sevgili meslektaşım
madem yetkili servissin tecrübelerine dayanarak sana bir sorum olacak...
kafamın basmadığı şu 410 gazının eksildiğinde sistemin komple boşaltılıp yeniden gaz şarjı yapma olayıdır...,
bu konuda herkes değişik şeyler söylemekte kimi işte bu karışım gazdır gaz kaçtımı içeride kalan gazın yüzdeleri değişiyor yeni gaz verilmeli diyor kimide birşey olmaz tamamla gazı abi diyor..
ankarada bana rastlayan çok 410 sistem olmadığından bu gaz ile ilgili çok tecrübem yok açıkçası ....
son olarak mantığım diyorki karışım gaz da olsa tamamlamak daha mantıklı geliyor bana neticede 134 olsun 22 olsun 410 olsun hepsi içindeki gaz halindeki elementlerden oluşuyor.. gazın moleküler yapısı atom dizeciklerinin birbirleri ile bağlantısı gaz kaçsada kaçmasada devam ediyor bu yüzdendirki gazı boşaltıp yeni şarj saçma geliyor... bu konuda paylaşmak istediklerin için şimdidien teşekkürler
sevgiler
saygılar
hakan
Üstadım merhaba öncelikle 410 a gazın içeriğini açıklamak istiyorum r32 ve r125 gazların birleşiminden oluşuyor ve r125 r32 den daha ağır bir gaz kaçak durumunda r32 daha hafif olduğu için öncelikle o kaçıyor. Anlıyacağınız gazın oranı değişiyor bunun üstüne takviye yaptığımızda da oran aynı olacak yani değişmeyecek. Bu da klimanın performansını olumsuz yönd etkiliyor. Bunu biz bir çok cihazda denemesini yaptık sonuç olumsuz. İlk performansını kesinlikle yakalayamıyoruz, ancak klima gazı boşaltılıp minimum 30 dakika vakum yapıldıktan sonra (5 metreküplük vakum pompası ile) gramajında gaz verilirse değerleri yakalayabiliyoruz. Hele hele inverter cihazlarda kesinlikle yeniden gaz şarjı şart sebebide biliyorsunuz bu cihazlar motor devrini kendisi otomatik tayin ediyor ve gaz yoğunluğuna göre devrini azaltıp çoğaltıyor bu dengeyi tutturmak baya bir mesele bunu tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Son olarakta 22 manifoltla 410 a gazın basıncını ölçme girişiminin mizahi bir açıdan değerlendirmek isterim(bir abimizin lafı) 10 kg kadar tartan bir teraziye 15 kg koyup nasıl tartarsınız :)

Not: Karışım gazlar kesinlikle likit olarak şarj yapılmalı içeriğindeki gazın oranı sisteme şarj yapılırken değişmemesi için saygılar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,964
Mesajlar
913,940
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst