Mıknatıs Yönü

Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
110
Puanları
1
Yaş
24
Merhaba
BLDC motorlarda mıknatıslanma yönü ne demektir?
Bulunan mıknatısların yön tipi uniform olması bize neyi ifade eder?
Teşekkürler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bu terimlere rastladiginiz dokumanlarin linkini verebilirmisiniz?
 
Simcenter Magnet programında bldc tutoriallarında rastladım. fotoğrafını ekliyorum. PDF şeklinde atamıyorum çünkü virtual lab kullandığmdan pdf'i aktaramıyorum.
1634106466600.png

1634106550632.png


ya da ben ingilizceden yanlış çevirmiş olabilirim.
 
O zaman soyle diyebiliriz.

Miknatislama yonu kutup yonu oluyor. Sectigin bir noktanin N mi S mi olacagini tanimliyor.
Uniform magnetize edilmek demek kutbun yuzeyinde hangi kucucuk yuzeyi ele alirsan al hep ayni yogunlukta magnetize edilmis demektir. Yani ortadaki bir minik yuzey ile kenarlara yakin bir yuzeydeki miknatislanma ayni demek.
 
1634112296682.png

Motorda gösterilen kırmızı n (kutbu) mavi (s kutbu) olan mıknatısların her biri eşit dağılmış anlamında oluyor. Doğru anladım mı?
Son olarak cogging torque olarak geçen dişli torku ne demektir ? Motorlarda istenmeyen bir tork diye biliyorum. Teşekkürler.
 
Yok unifom ile miknatisin homojen sekilde miknatislandigindan bahsediliyor. Cunku unifom miknatislanmistir diyor. Uniform yerlestirilmis demiyor.

Cogging torque icin konusacak olursak;

Motordan akim akitmadigin halde mili cevirmek istediginde bazi acilarda mil frenleniyormus gibi donmek istemez. Bu etkiye cogging torque, diyoruz. Cogu motorda bu istenmez. Ozellikle step motorlarda rastlanir.

Rotor yada statordaki miknatisin karsisindaki ferro malzemedeki duzensizlikten dolayi duzensiz cekme kuvveti olusturmasindan kaynaklanir.

Mesela tamamen silindirik demir rotora miknatis yaklastirsan her acida esit cekme kuvveti olusutur ve bahsettigin turde tork olusmaz. Fakat silindir uzerine dikine kanallar acip bosaltirsan miknatisin kanal olan ve olmayan bolgelerdeki cekmesi farklilasir ve cogging torque olusur.
 
Son düzenleme:
Bahsettiğiniz delikler üstteki resimde rotorda bulunan mıknatısın iki kutupları arasındaki yanlardan bastırılmış 0 şeklinde olan delikler gibi mi ? En ortadaki delik ise rotor mili için diye biliyorum.
 
Yok unifom ile miknatisin homojen sekilde miknatislandigindan bahsediliyor. Cunku unifom miknatislanmistir diyor. Uniform yerlestirilmis demiyor.

Cogging torque icin konusacak olursak;

Motordan akim akitmadigin halde mili cevirmek istediginde bazi acilarda mil frenleniyormus gibi donmek istemez. Bu etkiye cogging torque, diyoruz. Cogu motorda bu istenmez. Ozellikle step motorlarda rastlanir.

Rotor yada statordaki miknatisin karsisindaki ferro malzemedeki duzensizlikten dolayi duzensiz cekme kuvveti olusturmasindan kaynaklanir.

Mesela tamamen silindirik demir rotora miknatis yaklastirsan her acida esit cekme kuvveti olusutur ve bahsettigin turde tork olusmaz. Fakat silindir uzerine dikine kanallar acip bosaltirsan miknatisin kanal olan ve olmayan bolgelerdeki cekmesi farklilasir ve cogging torque olusur.
Developed/Load torque ne oluyor biliyor musunuz ?
 
Bu isin icinde degilim. Direk terim olarak sorarsan duzgun cevap vermek zor.

Fakat bu terimin gectigi metni gorursek yorum yapmak kolaylasir.

Developed/Load torque ifadesini hayal gucumle aciklamaya kalkarsam bir motorun herhangi bir devir sayisinda donerken urettigi torku olcebilmek icin motora kuple edilmis bir fren sistemi gelistirirlir.

Bu fren sistemi ile motor yuklenir (zorlanir) bu esnada motorun urettigi tork frens sisteminin frenleme kuvvetinden yola cikarar olculur/hesaplanir.

Dedigim gibi terimle karsilastigin metni gormek gerekir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,123
Mesajlar
915,187
Kullanıcılar
449,827
Son üye
kontrol31

Yeni konular

Geri
Üst