Münferit konpanzasyon

laempe

Üye
Katılım
27 Mar 2008
Mesajlar
128
Puanları
1
Meraba arkadaşlar, Tesisimiz makina parkına ilava edilen 350kw. gücündeki makineyi münferid konpanzasyon yapmak istiyoruz, neden münferid derseniz 350kw gücün 100kw. sı ısıtıcı(rezistans) lardan oluşuyor geri kalan 250kw motor güçlerinin toplamı. Bu durumda yapacağımız münferit konpanzasyon nasıl olmalıdır. makina çalışırken aşırı derecede akım farklılıkları oluşuyor hızlı bir şekilde normal konpanzasyon rolemiz yetişemiyor ve cezaya giriyoruz. neler önerirsiniz.
herkeze iyi çalışmalar.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Akım değişiyor ama bu ısıtıcıdan dolayı mı motordan dolayı mı..önemli olan reaktif değerin değişip değişmediği..yerinde kompanzasyon istediğinize göre reaktif değerde değişiyor olmalı. böyle ise bir analizör ile ölçüm alıp değişim aralığı çok büyük değilse ortalama bir değerde sabit kondansatör bağlayabilirsiniz motorla birlikte devreye giren-çıkan, uygulama şekilleri forumda var. Değişim aralığı büyükse, bu tür motorları kompanze eden tristörlü münferit kompanzasyon sistemlerimizden kullanabilirsiniz, hem hızlı girip çıkabilir hem de tam değerde kompanze eder.
 
İşin içine hem rezistif yük hemde endüktif yük girerse işler biraz karışır. Verdiğin veriler eksik en büyük motorun kaç kw ? Motorların hepsini aynı andamı çalıştırıyorsunuz? Mesafe (trafo yada genel dağıtım panosuna) ne kadar ? En büyük motor tepe akımı ne kadar ? En büyük motor yada motor gurubunun (beraber start alan) gücünün rezistif güce oranı nedir? Reaktif kontrol ünitenizin tepki süresi ve kapasite aralıkları nasıldır? Voltaj dalgalanması sebebi harmonik mi ? Yoksa rezistif akıma bindirilen reaktif akımmıdır? Kablo kesiti nominal yükün 2.5 katı civarındamıdır ? (Bakınız anma akımları, iletim sıcaklıkları, demeraj akımları) Mevcut yük trafo anma akımının kaç katıdır(Bu değer 0,85-1 arasında bir değer ise trafonuz gücüne göre herhangi bir motor start aldığında voltajları haliyle düşecektir. Bunun kompanzasyon ile bir alakası yoktur. Ülkemizde bulunan bazı yobaz mühendisler bir çok tesise 400KW trafo takıp devreye almaktadır. Tesisin büyümesinden dolayı veya sistem yoğunluğunun artmasından dolayı kurum tedaş ile ortak olmaktadır. Ve hiç bir zaman bu tesisler sağlıklı çalışmamaktadır. Helen bu memlekette P=I*I*R olduğunu bilmeyenlerde var...(bknz motor yanmaları, hat yanmaları, kapasitör patlamaları vs vs) ) ?

O makineyi minumum 2 adet 1 x180 lik Kablo ile beslemeniz gerekiyor(Faz başına (mesafeye göre değişir))
 
Merhaba arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim. Syn seagate arkadaşımın sorularıyla başlamak istiyorum, en büyük motorum (yeni makina için) 132kw. motorum var bunu sürücü ile sürüyorum, buna makine üstündeki diğer motorları ilave eddiğimde toplam 250 kw güç oluşuyor ve 100kw ısıtıcılar var (rezistans) totalde görünen güç 350 kw oluyor.trafom 1600kva. makine ile arasındaki mesafe ortalama 80 metre. makinenin çalışması ilk adım ısıtıcılar çalışıyor istenen değerler ısılar çıkınca belli bir zaman sonra makineyi çalıştırıyorum yalnız çalışma esnasında makinenin akım (faz başına) ölçtüğümde ortalama 100A. ile 200A. amper arasında değişim oluyor bunun sebebi çalışma prensibi olarak makine helezona aldığı plastik malzemeyi sürerken ön filitre kısmında basınç artması oluşuyor buda akımı yükseltiyor taki filitre değiş alarmı gelene kadar (filitre değiştirme sürem 1,5 dakika ortalama) ve buna katkıda olarak ısılar ssr role ile devamlı sisteme yük verip çıkartıyor. bu akım değişimi hızlı olunca hangi reaktif kontrol rolesini koysak baş edemiyoruz.yetişemiyor, ag panosundan makina panosuna kadar 180 kablo kullandık mesafe 15 metre.
 
Arkadaşlar hatalı bir anlatım yaptığımı anladım 100A. ile 200A. akım aralığı faz başına değil genelde görülen dir. örn. 220A. okurken akım bu birden 370A. bazen 130A. gösteriyor.
 
Her motor için, sigorta-kontaktör-kondansatör den oluşan lokal kompanzasyon acil çözüm olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,812
Mesajlar
920,676
Kullanıcılar
450,905
Son üye
user111

Yeni konular

Geri
Üst