Benim sormak istediğim şey aslında, bir PLC programına "Start/Stop" kısmının eklenmesi gibi mi olacaktı. Kusuruma bakmayınız, ben anlatamadım. Ama dediğinizi anladım. İlginiz için teşekkür ederim.

Saygılarımı sunar, iyi çalışmalar dilerim..
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Evet, aynı şekilde yapılabiliyor,

Ancak bunun dışında 'set' ve reset komutları da var bir çok PLC de. Mühür yapısını kullanmak yerine direk start butonunu set komutuna, stop butonunu reset komutuna bağlayabilirsiniz.

Ancak benim tercihim mühür yapısının kullanılması çünkü PLC ile online olunca hata ayıklaması, sistemin çalışma durumunu görmesi daha rahat olabiliyor. Bir de bazı PLC ler set ve reset ile bir çıkışa iki kere atama yapılmış olduğu için uyarı (warning) mesajı verebiliyorlar.
 
Sn. moosty,

Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz durum benim de başıma geldi. Hatta en yaklaşık 1 ay önce basit bir LOGO! uygulamasında karşılaştım. LOGO!Soft benimle çok inatlaştı yaptırmamak için ama sonunda ben sözümü geçirdim.. :)

Saygılar
 
mühürleme motorların yol alabilmesini için kumanda devrelerinde uygulanması gereken bir sistemdir.mühürleme olmadan motor yol almaz............
 
slmsss ... ben bi baglanti hakkinda bilgi almak istiyorumm... kontak uclari falan baglanmis bir sistem var..... bunun A1-A2 uclarina kapasitor baglanmiss... bunun nedeni nee??? muhurleme dill zannedersem.. butondaki light in dalgali gozukmemesini mi saglamak icin sadece acaba !!?
 
slmsss ... ben bi baglanti hakkinda bilgi almak istiyorumm... kontak uclari falan baglanmis bir sistem var..... bunun A1-A2 uclarina kapasitor baglanmiss... bunun nedeni nee??? muhurleme dill zannedersem.. butondaki light in dalgali gozukmemesini mi saglamak icin sadece acaba !!?

kontaktör ve role bobinleri indüklenip enerjileri kesildikleri anda devreye geri yönde indüklenme gerilimlerinin üzerinde anlık bir gerilim basarlar buda kontaktörü veya role yi süren elamanların daha çabuk arızalanmasına sebeb olur;(özellikle elektronik devreler) bunedenle kontaktör veya role bobin uçlarına paralel varistör yada diyot bağlanır.
ac devrelerde uygun gerilimde varistör , dc devrelerde uygun gerilimde diyot kontaktör veya role bobinine ters poloritede paralel bağlanır.

bağsettiğiniz yerde bu amaçla da kullanılınmış olabilinir.
 
sayın kdrkzc arkadaşım bu kontaktör ve rölelerin bobin uçlarına bağlanacak varistör ve diyot değerlerini nasıl belirliyoruz? örneğin kontaktör bobin ucu 220 volt varistörüde bu değere göremi şeçiyoruz. teşekkürler
 
A ve B iki farklı kontaktor düşünün, A kontaktörünün A1 bobin ucu enerjisi , önce B kontaktorunun normalde kapalı kontağından geçirlir, B kontaktorunun a1 bobin ucu A kontaktorunun normalde kapalı kontağından geçirilir. A kontaktoru enerjilendiği zaman B kontaktorunun A1 akım yolu üzerindeki, A kontaktörüne ait normalde kapalı kontak açılır , bu durumda A kontaktoru devredeyken B kontaktörünun çalışması engellenmiş olur.

bunun içinbildigim kadarı ile ek parçalarda kullanılıyor. şema ile anlatabilirmisiniz.
 
aşşağıdaki kontaktörün 13-14 ucları arası mühürlemedir bunu çizelgeyi incele sorunun cevabını ve ortadaki sorunu daha net anlamana yardımcı anlatmayla zor kesfedersin amma gözlemlersen ve uygularsan çok daha basi t kavrarasın starta bastığında kontaktörün stopa basana kadar kaldığını gözlemlediğinde mühürlmem olmuş demektir mühürlemnin amacı motoru istenildiği kadar devrede tutmaktır kolay gelsin

ebu3.png

b8ev.png


mühürleme
 
En güzel mühürleme "kaçak et kesimi" şeklinde yapılır.
Zabıta gelip mühürler.

Ha ha HAY ! :)
 

Forum istatistikleri

Konular
127,965
Mesajlar
913,961
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst