kva kw çevirme

mcrazy83

Üye
Katılım
26 Kas 2012
Mesajlar
110
Puanları
1
3150 kva trafo.800 kw lık 6300 voltla çalışan kaç motor çalıştırabilir..giriş 31500volt..basit formül nasıl bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.teşekkür şimdiden
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
selamlar
kW=0,6xkva formülünden
3150*0,6=1890 kW eder.
1890/800=2,36 adet yani 800 kW motorlar tam yükte çalışacaksa iki adet kullanılır. motor kapasitesi düştükçe bu oran yükselecektir.
 
kva olan gücü kw olarak bulmak için kullandığınız motorun cos:fi: değerini bilmeniz gerekir. bu genelde motorlarda 0,8 civarındadır.
formül kw=kva*cos:fi:
 
3150 kva trafo.800 kw lık 6300 voltla çalışan kaç motor çalıştırabilir..giriş 31500volt..basit formül nasıl bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.teşekkür şimdiden

Merhaba. Burada kVA> kW dönüşümü için formül ; kVA= kW * Cos fi dir. Trafo cos fi değeri 0.76-0.88 değerleri arasında değişken olup ortalama olarak da 0.80 alınırsa; 3150 * 0.80= 2520 kW olur.Buradan çalışacak olan motor adedi; 2520/800=3.15 adet olur. Ancak trafoda emniyet payının bırakılarak sadece 2 adedinin çalıştırılması en doğrusu olur,cos fi=0.80 olarak da kabul edilirse eğer.(Asenkron motorlu olup yıldız/üçgen geçişle yol verme veya inverter sürücü devreleri kullanarak,burada oluşacak demeraj akımlarının bu yolla giderilerek azaltılması,direk çalıştırmada ise ortaya çıkabilecek olası demeraj akımları mevcut trafo gücünün dışında bırakılıp ek olarak da düşünülmemiş,emniyet payı olarak bırakılan bu trafo gücünden karşılanması da göz önüne alınmıştır.) Kolay gelsin.
 
Merhaba. Burada kVA> kW dönüşümü için formül ; kVA= kW * Cos fi dir. Trafo cos fi değeri 0.76-0.88 değerleri arasında değişken olup ortalama olarak da 0.80 alınırsa; 3150 * 0.80= 2520 kW olur.Buradan çalışacak olan motor adedi; 2520/800=3.15 adet olur. Ancak trafoda emniyet payının bırakılarak sadece 2 adedinin çalıştırılması en doğrusu olur,cos fi=0.80 olarak da kabul edilirse eğer.(Asenkron motorlu olup yıldız/üçgen geçişle yol verme veya inverter sürücü devreleri kullanarak,burada oluşacak demeraj akımlarının bu yolla giderilerek azaltılması,direk çalıştırmada ise ortaya çıkabilecek olası demeraj akımları mevcut trafo gücünün dışında bırakılıp ek olarak da düşünülmemiş,emniyet payı olarak bırakılan bu trafo gücünden karşılanması da göz önüne alınmıştır.) Kolay gelsin.

Önemli bir yanlışı düzeltme gereği duydum. Transformatörün cosfi değeri, jeneratörün cosfi değeri diye birşey söz konusu değildir. cosfi akım ile gerilim arasındaki açıdır faz farkıdır, faz farkını yaratan ise yükten başka bir şey değildir. Alçak gerilim şebekemizde yükler R+XL yani ohmik direnç +endüktif reaktans formundadır, kimi yükün R ohmik direnci yüksek endüktif reaktansı küçük değerde kimi yükte XL endüktif reaktansı yüksektir Yükün toplam empedansı olan Z değeri R ile XL'nin vektörel toplamından ibarettir Cosfi aynı zamanda R/Z değeridir.
Motor için jeneratör ve Trafo seçiminde en önemli kriter demeraj akımıdır. Motorların aynı anda devreye girme durumu yok ise en kritik durum n-1 adet motor devredeyken son motorun demerajla devreye girdiği haldir bu akımın en yüksek değerde çekildiği andır. Motora yol verme metodu ve kalkınma anında çekilen akım bu nedenle çok önemlidir.
Trafo ve jeneratör gücü hesabında yüklenme %80-85 şeklinde seçilir. Olası dengesiz yüklenme, harmonikler v.b. olumsuz etkiler göz önüne alınarak belirlenmiş bir istatistiki emniyet payıdır.
 
Son düzenleme:
Kalkınma akımı önemli. Normal akımın en az iki katı olarak düşünülmelidir. Ayrıca trafolar soğutması iyi ise gücünün 1,25 katına kadar yüklenebilir. Kısa süreli aşırı akımlar trafoya zarar vermez.
Ayrıca trafonun gücü kompanzasyona bağlıdır. 3150kVAx0,8=2520 kW. 3150kVAx0,95=2992,5 kW. hesaplardan görüleceği gibi kompanzasyon ne kadar iyi ise trafonun verebileceği kW o kadar yüksek olur.
 
Sn benogretmenim'in verdiği bilgiler doğrudur ilave olarak unutulmaması gereken önemli bir hususa deyinmeden geçemeyeceğim; Sistem tasarım ve hesabı yapılırken kesinlikle kompanzasyon hesaba katılmamalıdır. Sebebi: Kompanzasyon devreykenki değerlerle hesaplamalarınızı yaparsanız olası bir Kompanzasyon sistem arızasında sisteminiz çökebilir, aşırı gerilim düşümü ve bunun getireceği sıkınıtlarla karşılaşırsınız. Kompanzasyon sistemindeki arıza giderilene kadar sistemin sağlıklı bir şekilde çalışması gerekir ki buda baştan hesap edilmesi gereken önemli bir husustur.
 
motorlara kademeli(5 kademe) dirençli yağlı yol verici ile yol aldırıyoruz..3150 kva lık trafo 800kw lık 3 motorumuzu çalıştırdı..motorlar bilezikli asenkron motor.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,969
Mesajlar
913,975
Kullanıcılar
449,614
Son üye
Canipk

Yeni konular

Geri
Üst