Korozyon sorunları ve çözüm yöntemleri

7adet7

Üye
Katılım
20 Eki 2008
Mesajlar
136
Puanları
1
Yaş
49
Arkadaşlar bildiğiniz gibi korozyonun en basit tanımı ile iki farklı metalın elektrolite ile birbirleri arasındaki elektron alışverişinden dolayı erimesidir. en çok denizcilik sektöründe oluşturduğu problemlerle baş göstermektedir. biz buna karşı farklı metal aksamları topraklama kabloları ile birbiriyle ve toprağa bağlayıp potansiyelleri eşitleyerek bir nevi koruma sağlamaya çalışıyoruz. teknenin dışına ise zink tutyalar konulup dışarıdan koruma sağlanıyor.
zink tutyalar 1-2 senede bitiyor ve yenileniyor, eş potansiyel bağlantılar herzaman yeterli gelmiyor ve bazen korozyon sonucu bazı boru veya tankların delinmesi meyadana geliyor.
denizcilik sektöründe veya su şartlandırma ve işlerinde bu problemle uğraşan arkadaşlarla bilgi alışverişi yapmayı ümit ediyorum.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
katodık koruma adı altında arama yapıp fırma bulunabılınır
sızın yaptıgınız ıslem zaten bu fedaı anot sıstemı
 
katodık koruma adı altında arama yapıp fırma bulunabılınır
sızın yaptıgınız ıslem zaten bu fedaı anot sıstemı

Dediğiniz doğrudur. zinki feda edip diğer metalleri koruyoruz.
ben bir araştırma yaptım deniz araçları için. Siemens bir katodik koruma ürünü geliştirmiş CAPAC diye.
Eps-Elcapac-Ds-0408.pdf
bu ürünü kullanan var mı?

Bu problemle diğer arkadaşlar nasıl uğraşıyorlar ve ona nasıl çözüm buluyorlar?
denizcilik sektörü yanında sıvı depolama, nakil ve arıtma sistemlerinde korozyon sorunu yaşayan arkadaşlar tecrübelerini ve önlem yöntemlerini paylaşabilirler.
 

Ekli dosyalar

  • Eps-Elcapac-Ds-0408.pdf
    61.2 KB · Görüntüleme: 0
100hz 12 v ile korozyon oluşumu engellenebiliyor. (Bahsi geçen katodik koruma)
Özellikle bu metal su borularında kullanılıyor doğalgaz borularında kullanılıyor. Metal aksam olduktan sonra neden gemilerde kullanılmasın.
Daha önce çalıştığım firmada Metal aksamlı boruların yer altındaki güzergahının tesbiti için cihaz satışı ve onarımını yapıyordum ordan biliyorum.
 
100hz 12 v ile korozyon oluşumu engellenebiliyor. (Bahsi geçen katodik koruma)
Özellikle bu metal su borularında kullanılıyor doğalgaz borularında kullanılıyor. Metal aksam olduktan sonra neden gemilerde kullanılmasın.
Daha önce çalıştığım firmada Metal aksamlı boruların yer altındaki güzergahının tesbiti için cihaz satışı ve onarımını yapıyordum ordan biliyorum.

bu bahsettiğiniz yöntem ne şekilde uygulanır. anot katot şeklinde mi yani? ve ne boyuttaki borular için uygulanabilir.
 
bu bahsettiğiniz yöntem ne şekilde uygulanır. anot katot şeklinde mi yani? ve ne boyuttaki borular için uygulanabilir.

buruların yada borunun mesafesi önemli diğil belli aralıklarla konuluyor

denizde işe yararmı bilmem sebebi toprağa gömülmesi

magnezyumdan imal edilen pil magnezyum kütlenin içine bakır cubuk yerleştirerek oluşturulan bir pil
 
bu bahsettiğiniz yöntem ne şekilde uygulanır. anot katot şeklinde mi yani? ve ne boyuttaki borular için uygulanabilir.

sn 7adet7;
Bu konu çok geniş bir konudur bağla 12 voltu oldu bitti değildir. Elbette dediğiniz gibi boru çapı cinsi hesaplanarak uygun voltajlar bulunur frekanslar bulunur.
Benim bildiğim gemilerin korozyona maruz kalmaması için korozyon önleyici boyalar kullanılmaktadır. Alternatifleri araştırıp sizin için en pratik ve en maliyetsiz uzun ömürlü olanını seçmenizi tavsiye ederim. Katodik koruma tek çözüm değildir.



saygılarımla çalışmalarınızda başarılar dilerim...
 
Sayın greenyucel;
verdiğiniz dosyayı iyice okumam gerek eminim faydalı olacaktır, teşekkür ederim.
Teknelerde korozyona karşı neler yapılmıyorki. özel boya, eşpotansiyel topraklama, zink tutyalar ve katodik koruma cihazları. ben özellikle denizcilik sektöründe bu probleme karşı en doğru ve etkili çözümü bulmaya ve tespit etmeye çalışıyorum. çünkü bu konuda kulaktan dolma doğrusu ile yanlışı ile epey fikir var.
nasıl karadaki yangınlarn sebeplerin çoğunu elektrik kontağına bağlıyorlarsa, teknelerdeki her paslanma, boya aşınma, tank korozyonu, boru delinmesi vb. olayların sebebi de tüm kaptanlara ve ustalara göre elektrik kaçağı veya eksik topraklama! bunu da hemen ayak üstü hatta tekneyi bile görmeden söyleyebiliyorlar. sonra da biz uğraşıyoruz.

saygılarımla,
 
boru spotlarını (tutucu) boru ıle arasını ızole et buradanda delınme yapar
plastık ıle
kaynak yapmaktan boruları kaynakla bırlestırmekten uzak dur
mumkun mertebe .
elektrot secımıne dıkkat edılsın elektrot kaynatılan malzemeden farklı ozellıkler sahıptır.
fedaı anat sıstemınden ayrı olarak ma sevıyesınde anot yataklar ıle sıstem dc akımla ayarlanan zaman veya akım basma seklınde kataodık korumada yapılmaktadır.
gemılerde nasıl olur sıze bu konuda net bılgı veremeyecegım
 
boru spotlarını (tutucu) boru ıle arasını ızole et buradanda delınme yapar
plastık ıle
kaynak yapmaktan boruları kaynakla bırlestırmekten uzak dur
mumkun mertebe .
elektrot secımıne dıkkat edılsın elektrot kaynatılan malzemeden farklı ozellıkler sahıptır.
fedaı anat sıstemınden ayrı olarak ma sevıyesınde anot yataklar ıle sıstem dc akımla ayarlanan zaman veya akım basma seklınde kataodık korumada yapılmaktadır.
gemılerde nasıl olur sıze bu konuda net bılgı veremeyecegım

buna benzer bir yöntem var ama maksimum 25mt ahşap ve 30mt alüminyum uzunluğundaki teklneler için kullanılabilir diye belirtilmiş. daha önce kullanan birine de rastlayamadım bilgi almak için. belki boy olarak her 25mt'lik için bir set kullanmak gerekir.

kaynak elektrodu ile tankın aynı malzeme mi seçemedim. ama tanka bağlı olan borular AISI 304 krom. metaldan iyi anlayan bir ustaya danışmak gerekir diye düşünüyorum.

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,585
Kullanıcılar
449,925
Son üye
Taylor Quinntin

Yeni konular

Geri
Üst