Kontaktörler Hakkında Genel Bilgiler ve Etiketlerini Nasıl Yorumlamalıyız?

mrb benım sormak ısdedıgım bısı var 15volt dc bır kosu bantı motoru var kartı yandı ben buna bı trafo ve kare dıyot bagladım ama torku cok dusuk bu torku nasıl artırabılırımm bılgısı olan yardım edebılırse sevınırımm
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Merhaba, bu sitede sorunuma çağre bulacak en azından cevap verebilecek kişiler olduğunu inanıyorum. Sorunum şöyle ;

Fabrikamızdaki elektrik sistemini kuran firma makinalarımızda ki elektrik dalgalanmasından dolayı bir çok kontaktör kullanmak zorunda kaldı, ayrıca voltaj o kadar sık değişiyor ki kontaktörler en fazla bir ay dayanıyor, sürekli açma kapama hareketi yüzünden eskiyorlar, benim merak ettiğim mekanik olmayan yani elektronik kontaktörler mevcutmudur ? Mevcutsada o sisteme geçmemiz mekaniğe kıyasla ne kadar fiyat farkı ve zorluk yaratır ?
 
Merhaba, bu sitede sorunuma çağre bulacak en azından cevap verebilecek kişiler olduğunu inanıyorum. Sorunum şöyle ;

Fabrikamızdaki elektrik sistemini kuran firma makinalarımızda ki elektrik dalgalanmasından dolayı bir çok kontaktör kullanmak zorunda kaldı, ayrıca voltaj o kadar sık değişiyor ki kontaktörler en fazla bir ay dayanıyor, sürekli açma kapama hareketi yüzünden eskiyorlar, benim merak ettiğim mekanik olmayan yani elektronik kontaktörler mevcutmudur ? Mevcutsada o sisteme geçmemiz mekaniğe kıyasla ne kadar fiyat farkı ve zorluk yaratır ?

Bir kontaktör bobinini bıraktıracak kadar gerilim düşümü ve dalgalanma demek tesisin tamamı için tehdit unsurudur. Yapılması gereken tehdit unsurunu bertaraf etmektir.
Yaklaşımınıza bir benzetme yaparsak; vücudunda yaralar çıkan bir insanın bir tek yarasına pansuman yapmaya çalışmak gibi bir durum sizinki. Yapılması gereken yaranın neden çıktığını bulup (lokal değil genel çözüm bulup) önlemek.
 
Son düzenleme:
Merhaba, bu sitede sorunuma çağre bulacak en azından cevap verebilecek kişiler olduğunu inanıyorum. Sorunum şöyle ;

Fabrikamızdaki elektrik sistemini kuran firma makinalarımızda ki elektrik dalgalanmasından dolayı bir çok kontaktör kullanmak zorunda kaldı, ayrıca voltaj o kadar sık değişiyor ki kontaktörler en fazla bir ay dayanıyor, sürekli açma kapama hareketi yüzünden eskiyorlar, benim merak ettiğim mekanik olmayan yani elektronik kontaktörler mevcutmudur ? Mevcutsada o sisteme geçmemiz mekaniğe kıyasla ne kadar fiyat farkı ve zorluk yaratır ?

Hyundai'nin serbest voltaj bobinli kontaktörlerini bir araştırın. 100-240V arası çalışabilme özelliğine sahip.
 
Merhaba, bu sitede sorunuma çağre bulacak en azından cevap verebilecek kişiler olduğunu inanıyorum. Sorunum şöyle ;

Fabrikamızdaki elektrik sistemini kuran firma makinalarımızda ki elektrik dalgalanmasından dolayı bir çok kontaktör kullanmak zorunda kaldı, ayrıca voltaj o kadar sık değişiyor ki kontaktörler en fazla bir ay dayanıyor, sürekli açma kapama hareketi yüzünden eskiyorlar, benim merak ettiğim mekanik olmayan yani elektronik kontaktörler mevcutmudur ? Mevcutsada o sisteme geçmemiz mekaniğe kıyasla ne kadar fiyat farkı ve zorluk yaratır ?

merhaba;
anladigim kadariyla fabrikanizin bulundugu bolgede sebeke problemleri mevcut ve makinalariniz sebekeye geri enerji basan ve kalkarken yuksek akimlar ceken makinalar bunun tek cozumu olabilir ya elektrik dahitim firmasiyla olan guc anlasmaniza bakarak verilen enerjinin yeterliligini kontrol edin, diger cozum ise kesin ve en guvenilir olan fabrikanizada en azindan makinelerinizer UPS kurdurmaniz. Ben UPS sektorunun icinde ilk 3lerde bir firmanin Arge sin de gorev aliyorum aklima ilk gelenler bunlar oldu tabi sorunuzu dogru anladiysam.
 
Merhaba arkadaşlar kontaktörler hakkında bir soru soracağım?

Üç kutuplu bir kontaktör'e diyelimki üç kutbunu birleştirdik tek kutup yaptık. Bunu örnekle anlatmak daha mantıklı olacak sanırım diyelimki siemens 3TF40 bir kontaktörüm var her bir bacağından 9 amper geçiriyor ama benim motorum monofaze ve 15 amper normal olarak çekiyor ben bu 3TF40 olan kontaktörümün giriş bacaklarını köprüleyip faz verecem çıkışınıda köprüleyip motoruma bağlamak istiyorum yapabilirmiyim.? Yaparsam kontaktörün üç bacağını birleştirdiğim için 9 amperi de 3 ile çarpımı kadar mı artıyor demek oluyor dayanımı ? Yoksa Elektrikte akım devreyi en kısa yerden akım ileeceği için yine yanarmı kontaktörüm bunu merak ettim?

Saygılarımla...

___

Bir konu daha var genel olarak kompanze panolarında kullanılan kontaktörler kondansatör kontaktörü değil bunun avantajı tamam maliyet ama dez avantajı nedir ? Şimdiden yapacağınız yorumlar için teşekkür ederim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üç kutuplu bir kontaktör'e diyelimki üç kutbunu birleştirdik tek kutup yaptık. Bunu örnekle anlatmak daha mantıklı olacak sanırım diyelimki siemens 3TF40 bir kontaktörüm var her bir bacağından 9 amper geçiriyor ama benim motorum monofaze ve 15 amper normal olarak çekiyor ben bu 3TF40 olan kontaktörümün giriş bacaklarını köprüleyip faz verecem çıkışınıda köprüleyip motoruma bağlamak istiyorum yapabilirmiyim.? Yaparsam kontaktörün üç bacağını birleştirdiğim için 9 amperi de 3 ile çarpımı kadar mı artıyor demek oluyor dayanımı ? Yoksa Elektrikte akım devreyi en kısa yerden akım ileeceği için yine yanarmı kontaktörüm bunu merak ettim?

Akım üç kola bölüneceği için her kontaktan 15/3=5A geçer. Yani kontaklar dayanır. Ama uygun değerdeki kontaktörü seçip, faz-nötr kesmeli olarak (bir kontaktan faz girer çıkar, diğer kontaktan nötr girer çıkar) yapılırsa daha güvenli olur. Şöyleki, küçük kontaktörün herhengibir kontağının yapışması durumunda motor o kontak üzerinden sürekli çalışır vaziyette kalır ve o kontak yanar.

Bir konu daha var genel olarak kompanze panolarında kullanılan kontaktörler kondansatör kontaktörü değil bunun avantajı tamam maliyet ama dez avantajı nedir ? Şimdiden yapacağınız yorumlar için teşekkür ederim.

Kondansatörlerin ömrü azalır normal kontaktörle (Arabanın direkt olarak 3. viteste kalkması gibi düşün.)
Kompanzasyon kontaktörüyle, kondansatörün çektiği akım birden değil de artarak normal seviyesine gelir yumuşak bir şekilde (bu olay birkaç milisaniyede olur tabii).
 
genç arkadaşım çok teşekkür ederim.Saygılarımı sunarım.Emeğine eline sağlık.
 
benim öğrenmek istediğim bir kontaktö neden ses yapar ve nasıl giderebilirim bu sesi.
Şimdiden teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,164
Mesajlar
915,595
Kullanıcılar
449,927
Son üye
yusuf2023

Yeni konular

Geri
Üst