Kontak Anahtarı bağlama sorunu

enatr

Üye
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
44
Merhaba
teknede kullandığım 1. resimdeki kontak bozuldu daha öncede aynısı olmuştu aynı kontaktan aldığım için değiştirdim fakat tekrar bozulunca 2. resimdeki kontağı buldum resimlerin üzerlerinde yazıları yazıyor 2. resimdeki kontak nesan ns 103 modeli, üzerinde sadece sayı yazdığı için bağlayamadım yardımınızı bekliyorum hangi kabloları hangi numaraya bağlamalıyım ?

Fotoğraf0080.jpg

Fotoğraf0078.jpg
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
hocam google danda baktım, oradaki resimlerden birşey anlamadığım için sizlere sordum zaten :/
 
Merhaba
teknede kullandığım 1. resimdeki kontak bozuldu daha öncede aynısı olmuştu aynı kontaktan aldığım için değiştirdim fakat tekrar bozulunca 2. resimdeki kontağı buldum resimlerin üzerlerinde yazıları yazıyor 2. resimdeki kontak nesan ns 103 modeli, üzerinde sadece sayı yazdığı için bağlayamadım yardımınızı bekliyorum hangi kabloları hangi numaraya bağlamalıyım ?

Ekli dosyayı görüntüle 12811

Ekli dosyayı görüntüle 12810

Sizdeki hangi modeli? Ns 103 00 NS 103 05 gibi farklı modeller var.
 
üzerinde sadece ns 103 yazıyor ama sanırım ns 103 00 olmalı
 
üzerinde sadece ns 103 yazıyor ama sanırım ns 103 00 olmalı

Multimetreniz varsa yaylı kontağı bulursanız gerisi kolay. Büyük ihtimalle şu şekildedir;

1) Akü bağlantısı
2) Aksesuar-yedek güç çıkışı
3) Kızdırma Bujisi ve Ateşleme bağlantısı(stop bobinine bağlanacak telli stop sistemi varsa boşta kalabilir)
4) Start(Marş motoru selenoidi)

Ya yukardaki gibi yada simetriği gibidir. Başka şekilde olacağını sanmam multimetre veya 12-24 Volt ampulle çok kolay şekilde bulabilirsiniz.

Kontak anahtarınızı yakıyorsanız bir tavsiyede bulunayım, marş motorunuz volana geçmeli tip ise selenoidine giden kabloyu direk kontaktan beslemeyin araya bir adet röle bağlayın o şekilde çok daha uzun süre kullanırsınız. Rölenin kontakları yüksek akıma dayanıklı olmalı, çünkü volana geçmeli marş motorlarında çekici sargı devreden çıkana kadar yani marş dişlisi volana oturana kadar kuvvetli akım geçişi olur. Çekici sargı devreden çıktıktan sonra marşı uzunda tutsanız kontaktan fazla akım geçmez.

Saygılar...
 
Arkadaşım numaralar, kontağı çevirince hangi aşamanın enerjilendiğini gösteriyor. 1- Off/Kapalı 2- Aux/radyo-teyp, ışık vb. 3- Aux+Isıtıcı 4- Aux+Isıtıcı+Start. Yanlışım yoksa 4 nolu ayağa aküden gelen kabloyu bağla diğerlerini de yukarıda verdiğim sırayla bağla, anladın ;)
Ek: Sn. Alpernbugra arkadaşımın multimetr ile kontrol kısmına katılıyorum, İlk önce sona kadar çevirip hepsinin de iletimde olduğunu gör ondan sonra tek tek kademe düşürüp ortak iletkeni bul hang aşamada hangi no nun pasif olduğunu anlarsın.
Kaynak: NS 103 http://www.nesan.com.tr/urun_son-479-97-NS-103-00
 
tamamdır hocam teşekkür ederim :)
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,906
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst