Konjektör Kullanımı Hakkında

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
3,014
Puanları
720
Otomobillerde kullanılan konjektörü DC gerilim düzenleyici olarak kullanabilirmiyiz?Mesela benim elimde 10 volt ve 15 volt DC çıkış veren 2 tane adaptör olsun ben bunların çıkışına 13,8 Volta ayarlı konjektör bağlarsam 13,8 volt alırmıyım?Yoksa gerilimin 13,8 Volttan daha fazla mı olması gerekir?Yardımcı olan herkese teşekkürler.
 
Sn.alpernbugra;evet 15 v. çıkışlı adaptörü kullanarak konj. ile gerilimi sabitleyebilirsiniz.10v. çıkışlı olanda konj.bir düzeltme yapmaz.Yalnız bağlantılara dikkat etmezseniz konj.ü yakabilirsiniz.Birde 12v.sisteme uygun konj.lerin max. kapasitesi yaklaşık 4 AH.dir.İşte devrede konj. kullanacaksak akımın mümkünse 4Ah.den düşük olmasına ve +,- bağlantıların doğru olarak yapılmasına dikkat etmek gerekir.Birde konj.çıkışını direk tüketime alacağınızdan konj.boş bir aküyü şarj edeceğini algılayıp size max.şarj voltajında gerilim vermeye çalışacaktır.İyi çalışmalar
 
konjektör bağlantısı nasıl yapılır resimle bilgi verebilir misiniz
 
Otomobillerde kullanılan konjektörü DC gerilim düzenleyici olarak kullanabilirmiyiz?Mesela benim elimde 10 volt ve 15 volt DC çıkış veren 2 tane adaptör olsun ben bunların çıkışına 13,8 Volta ayarlı konjektör bağlarsam 13,8 volt alırmıyım?Yoksa gerilimin 13,8 Volttan daha fazla mı olması gerekir?Yardımcı olan herkese teşekkürler.

Mekanik konjektörler, dinamonun alan sargısına giden gerilimi kontrol ederek şarj akımını kontrol eder Akünüzün tam verimle şarj edilebilmesi için alternatör gerilimi sabit kalmalıdır. Hiçbir mekanik konjektör bu gerilimi gerçek anlamda sabit kılmaz, elektronik bir konjektör daha kararlıdır. Elektronik konjektör kullanmak şartı ile 13.8 volt almak için giriş voltajınız, 13.8 volttan yüksek olacak. 15 volt adaptörü deneyebilirsiniz. Ya da 13.8 voltluk elektronik bir güç kaynağı yapabilirsiniz, konjektöre gerek yok.

sarj1.jpg
 
Mekanik konjektörler, dinamonun alan sargısına giden gerilimi kontrol ederek şarj akımını kontrol eder Akünüzün tam verimle şarj edilebilmesi için alternatör gerilimi sabit kalmalıdır. Hiçbir mekanik konjektör bu gerilimi gerçek anlamda sabit kılmaz, elektronik bir konjektör daha kararlıdır. Elektronik konjektör kullanmak şartı ile 13.8 volt almak için giriş voltajınız, 13.8 volttan yüksek olacak. 15 volt adaptörü deneyebilirsiniz. Ya da 13.8 voltluk elektronik bir güç kaynağı yapabilirsiniz, konjektöre gerek yok.

sarj1.jpg

Hocam 2N5881 li devre maksimum kaç amper çıkış verebiliyor?
 
Sn.alpernbugra;evet 15 v. çıkışlı adaptörü kullanarak konj. ile gerilimi sabitleyebilirsiniz.10v. çıkışlı olanda konj.bir düzeltme yapmaz.Yalnız bağlantılara dikkat etmezseniz konj.ü yakabilirsiniz.Birde 12v.sisteme uygun konj.lerin max. kapasitesi yaklaşık 4 AH.dir.İşte devrede konj. kullanacaksak akımın mümkünse 4Ah.den düşük olmasına ve +,- bağlantıların doğru olarak yapılmasına dikkat etmek gerekir.Birde konj.çıkışını direk tüketime alacağınızdan konj.boş bir aküyü şarj edeceğini algılayıp size max.şarj voltajında gerilim vermeye çalışacaktır.İyi çalışmalar

Hocam maksimum 4 Amper verebiliyorsa otomobillere nasıl yetiyor bu akım?Bildiğim kadarıyla standart bir binek otomobilin alternatörü 50 Amper civarında akım verebiliyor.
 
Sn alpernbugra;çok güzel doğru hatda 50AH değil 80-100 AH kapasitede olan alt.lerde var bunlar nasıl oluyor denilebilir.
Hocam;Bilindiği gibi konj.ler alt.ün uyartım akımını akünün gerilim durumuna göre kontrol altında tutarak regüle yaparlar.Yani bir alt.ün elektromanyetik etki için verilen uyartım akımı ancak 3-4AH max. olduğundan işte konj.lerde bu akımla uğraşır ve bu yüzden kolay kolay bozulmaz.Ancak tesisat erimesi,hatalı montaj gibi durumlarda anında bozulur.Çünkü konj. içindeki transistör çok düşük kapasitededir.Ülkemizde bana göre konj.ün iç yapısını ve gerilimi nasıl kontrol altında tuttuğunu tam bile oto elektrikçileri % 2'yi geçmez.Sorarsınız derlerki konj. voltajı dengeler,aküyü otomatik doldurur bundan ibarettir.Genel anlamda doğrudur ama,işte alt.ün asıl ürettiğini değil uyartım akımını kontrol altında tutarak şarjı sağlar.
Evet aslında konj.ü çoğu arkadaşlar beğenmezler ama bence gerçekten elektronik harikası cihazlardır.Konj.lerin daha güzel,daha sağlam ve 100-200AH kapasiteyi kontrol altında tutabilecek bir modelini kendimizde yapabiliriz.Nasıl?Basit zenerli regüle devresi ve darlington PNP yada NPN transistörlerle tabiki.
Sonuç olarak bu konj.ler gerçekten çok çok iyi çalışır,öyle iyiki,ben bir adet sıfır konj.ü devresini bozmadan kırıp incelediğimde şunu gördüm;
Hocam sadece zener ve normal dirençlerden öte 12vdc varistörlerle desteklenmişki kapasitesinde çalıştığında ve kısa devre olmadığı müddetçe kolay kolay bozulmazlar gibi.
Evet biraz uzun yazdım ama hoş görürsünüz artık.Hayırlı günler.
 
Cevaplar için teşekkür ederim.En kısa zamanda birtane almayı düşünüyorum.Bağlantısı ve fiyatı hakkında bilginiz var mı?
 
12v. şarj sistemleri için 9-12 tl arası alınır.Söylediğim gibi bağlantılara dikkat etmek gerekir ve kullanımdada max. kapasitesini geçmeyinki bozulmasın.
Bağlantısı(genelde böyledir ama bir oto elektrikçi detaili gösterir).
15 no.ya + giriş 67 noya çıkış şaseye - bağlanırsa işlem tamamdır.
Ama ben size basit regüle devrelerini tavsiye ederim.Çünkü güç transistörleri desteğiyle bu konj.ün 5-20 kat fazla kapasitesini rahat yaparsınız,ucuza gelir hatda devrede pot kullanarak gerilim ayarlı bir regüle bir eve her zaman ihtiyaçtır.Hayırlı günler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,120
Mesajlar
915,176
Kullanıcılar
449,825
Son üye
yasargokdemir

Yeni konular

Geri
Üst