Kondansatör Yardım!

darkhan9

Üye
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
36
Arkadaşlar aşağıda verdiğim resimdeki kondansatör arızalı hangi çeşit olduğunu öğrenmek istiyorum bilgisayarımdaki ekran kartından çıkardım bunu acaba aynısından bulabilirmiyim merak ettim yardımcı olursanız çok sevinirim iyi forumlar.

Not: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
 

kotrolcu

Üye
Katılım
29 Tem 2008
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
38
tantal kondansastor aynı farat ta dc tak calışır
 

silvestir

Profesyonel Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
2,769
Puanları
656
Tantal filan değil,
270 mikrofarad 16 volt elektrolitik kondasatör arkadaşım. Aynısı olması şart değil. Böyle birşey al yerine lehimle bitti gitti. Ben de ekran kartında patlamış 4 taneyi değiştirdim. Taş gibi oldu..

Yalnız artısına eksisine dikkat edeceksin. Devre üzerinde zaten yazıyordur. 270 değeri cok kullanılan değer değil ama bulunur. 16 olmazsa ve kartta yer varsa 25volt alırsın
 
Konu Sah

darkhan9

Üye
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
36
Tantal filan değil,
270 mikrofarad 16 volt elektrolitik kondasatör arkadaşım. Aynısı olması şart değil. Böyle birşey al yerine lehimle bitti gitti. Ben de ekran kartında patlamış 4 taneyi değiştirdim. Taş gibi oldu..

Yalnız artısına eksisine dikkat edeceksin. Devre üzerinde zaten yazıyordur. 270 değeri cok kullanılan değer değil ama bulunur. 16 olmazsa ve kartta yer varsa 25volt alırsın
eyw saol cevap için şimdi elektronikçiden yeni bi kondasatör alıcam hangisini tavsiye edersin? yada elimde bi sürü elektronik malzeme var fotosunu çeksem şudur deyip söyleyebilirmisin bozuk anakartım falan var ve ethernet kartı
 

Thracian59

Üye
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
338
Puanları
16
Yaş
35
Konum
Tekirdağ
Tantal filan değil,
270 mikrofarad 16 volt elektrolitik kondasatör arkadaşım. Aynısı olması şart değil. Böyle birşey al yerine lehimle bitti gitti. Ben de ekran kartında patlamış 4 taneyi değiştirdim. Taş gibi oldu..

Yalnız artısına eksisine dikkat edeceksin. Devre üzerinde zaten yazıyordur. 270 değeri cok kullanılan değer değil ama bulunur. 16 olmazsa ve kartta yer varsa 25volt alırsın


hocam 270 uf demişsin ama orada birde 973 yazıyor. ben bunları direk değer değil de kod olarak yazıldı diye tahmin ettim. değeri 270uf ise 973 nedir acaba biliyormusunuz?
 

silvestir

Profesyonel Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
2,769
Puanları
656
Büyük ihtimal bulamayacaksın 330uf verecekler. Bu kondanstörlerin bir ömrü vardır, ben yeni almanı tavsiye ederim. Ama kartlarına bakacaksan sen bilirsin. Böyle silindir şeklinde olanların hepsi kondanstör işte. Aynı büyüklüktekiler genelde yaklaşık değerdedir. Bunlara fokuslan
 
Konu Sah

darkhan9

Üye
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
36
Ustam 16v luk ama 470uf sanırım bunu monte etsem bi sorun olurmu acaba ? gri olanı eski ve boyutlar dediğin gibi aynı. Birde (+) kutup (-) kutup nasıl anlarım ve takarım
 

Thracian59

Üye
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
338
Puanları
16
Yaş
35
Konum
Tekirdağ
beyaz şerit olan taraf eksi kutup dostum. zaten şeritin üzerinde (-) yazıyor. diğer ayak ta (+) kutup
 

Forum istatistikleri

Konular
122,204
Mesajlar
861,915
Kullanıcılar
438,704
Son üye
fatihbulut23

Yeni konular

Üst