kondansatör problemi

yankesk

Üye
Katılım
26 Şub 2008
Mesajlar
95
Puanları
1
Yaş
43
merhaba arkadaşlar,benim kondansatör ile ilgili bir problemim var.200kw gücünde yumuşak yolvericiyle sürülen bir motor var ve motor tam yüke ulaştıktan sonra local kompanzasyon devreye giriyor.1 adet 50 Kvar kondansatör var.ama artık kondansatör devreye girince(softstarterın onundekı kompak şalter acmıyor) ana panodaki giriş şalteri off konumuna geçiyor.kontaktörün kontaklarına baktım kontaklardada herhangi bi kısa devre yok.kondansatörün dıştan gördüğümüz yüzeyindede herhangi bir problem yok. bana kondansatör bozulmuş gibi geldi.acaba böylemidir ?eğer böyleyse sıfır km abb kondansatör neden bozulabilir? yardımcı olursanız sevinirim
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
kondansatöre sağlamlık testi yapmak çok kolay arkadaşım her fazdan çektiği akım ölçersin eğer çekmesi gereken akımları çekiyorsa çalışıyordur.açıkçası bu sorunada bakmadan bir şey söyleyemem ben daha tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa iyi olur
 
işte onu yapamıyorum elektronik 67.çünkü kondansatörü devreye aldığım anda giriş şalteri düşüyor.
 
sigorta değerinizi, yazarsanız iyi olur.
motor devreye girmeden kondansatörünüzü devreye alıp akımlarını kontrol edin.
harmonik problemi olabilir bundan dolayı kondansatör aşırı akım çekip sigortayı attırabilir
yumuşak yolverici yazmışsınız motor tam yüke girdikten bir kaç zaman sonra kond. devreye almaya çalışın.
eğer yanınızda harmoniği ölçebilen bir ölçü aleti yok ise 50Kvar yerine 5Kvarlık bir kond. bağlayıp akımını ölçün eğer nominal çekeceği akımın üzerinde bir akım çekiyorsa, kond. önüne bir reznonansa girmeyi engellemek için bir reaktör koymanız gerekecek.
 
Sayın gunerdr nin dediklerine katılıyorum.
Kondansatörü denemek için,motor çalışırken ya da soft starter devrede iken değil de,başka bir yerde enerji verin.O zaman sorun çıkıyor mu çıkmıyor mu anlarsınız.

Bir de araya bir soru sıkıştırayım.Münferit kompanzasyon yaparken,kondasatör, sürücü ya da soft starterin çıkışına değil de,girişine koyulsa daha iyi olmaz mı?Çünkü soft starter ve motor sürücüler,şebekenin frekansı ile oynadıklarından,devrenin rezonansa girme ihtimali daha büyük değil mi?

Arkadaşımızın sorununu hallettikten sonra buna da cevap veren olursa sevinirim.
 
Aynen dediğiniz gibi, kondansatörlerin sorunları 50HZ üzeri veya düşüğü, çalışmalarıdır.
invertör tarzı cihazlar frekans demekte pek uygun olmaz çünkü onların ürettikleri modifiye sinüstür bu sebeble bu aletlerin çıkışlarına kondansatör bağlamak pek uygun olmaz
 
Ben arkadaşımızın mesajındaki;
ama artık kondansatör devreye girince (softstarterın onundekı kompak şalter acmıyor) ana panodaki giriş şalteri off konumuna geçiyo

ifadesinden,kondansatörün softstarterden sonra olduğu kanaatine vardım.Hiç lokal kompanzasyon örneği görmediğimden dolayı emin değilim nereye koyuyorlar kondansatörü.Onun için sordum.
 
kondansatörün enerjisi softstarterın önünden alıyorum arkadaşlar.ama dediğiniz gibi kondnasatörü motor çalışmıyorken de devreye aldım yine ana şalter düştü.şöyle birde durum var.kondansatörde herhangi bi kısa devre olsa ana şalter trip konumuna gecer.ama bu direk off konumuna geçiyor.bu arada ana şalterim motorlu ve düşük gerilim bobinli. düşük gerilim bobinin önündede gerilim kontrol rölesinin kontağını bağladımki,herhengi bi faz kaybında, aşırı yada düşük gerilim de açsın diye.benim tahminim kondansatör Şebeke fazlarından birisinde aşırı gerilim yada düşük gerilim oluşturuoyr.gerilim kontrol röleside böylece devreyi kesiyor.sorunum bu galiba ama nasıl çözeceğimi bilen arkadaşlar yardımıcı olurlarsa sevinirim
 
sayın yankesk;
zor bir durum.Kondansatörü ölçü aletiyle kontrol edin bence.
İşletme anladığım kadarıyla küçük bir yer değil.200 kw lık motordan başka yükleriniz vardır.
Ve merkezi kompanzasyonunuz da vardır diye düşünüyorum.Eğer varsa,merkezi kompanzasyonunuzda
harmonik filtre reaktörleri var mı?
kondansatörünüz bozuk değil değilse bu işin içinde bir rezonans var gibi geliyor bana.
Tabii her şalteri açtığınızda rezonansa girmeniz ne kadar mümkün,tartışılır.
Kondansatör gerilimi biraz yükseltebilir.o zaman gerilim kontrol rölenizin üst seviyesini biraz artırın.
 
evet sayın mustafa zor bir durum olduğunun farkındayım :) ama bu benim dediğim yerde aynı şekilde çalışan 2 motor daha var onlarda bu problemi yaratmıyor.eğerki harmonik lerden kaynaklansa idi diğer aynı güç ve durumdaki motorlardada aynı problemi tekrarlardı. ayrıca belirteyim merkezi kompanzasyon yok sadece girişte trafo sabiti olarak kondansatör var birde motorlar çalışmaya başladıktan sonra devreye giren lokal kompanzasyon yapan kondansatörler var.benim anlamadığım, kondansatör şebeke gerilimini yükseltir veya düşürürse bunu neden yapar?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,592
Kullanıcılar
449,927
Son üye
yusuf2023

Yeni konular

Geri
Üst