Kompresöre PID kontrol ilavesi

4 X55Kw kompresör motorun var ve hepsi ortak basınç oluşturuyor ise uygulama çözümünde 1. kompresör inverterli diğer 3 motor ekonomik olması açısından softstarter ile yol verilebilir . Basınç optimizasyonu için bir kontrolör kullanmak gerekli (PLC veya Logo) hava ihtiyacına göre motorların kompanzasyon sisteminde olduğu gibi devreye alınıp çıkarılmasını sağlayacak inverterli cihazda istenen değere bulmayı sağlayacak. Teknik destek istersen yardımcı olaabiliriz
 
bizde 17 tane 450kwlık kompresör vardı 1 frekans convertörlü diğerleri yıldız üçgendi sistem tam istediğin basınçta kalabiliyo ama
hiç bir zaman diğer bir kompresörü devreden çıkartamıyordu çünki kompresör buna izin vermiyordu 17si birden boşa geçip ayrladığın süre sonunda stop ediyorlardı basıncı ilk kim okursa o otomatik devreye giriyordu bu kopresörlerde surge denilen bi olay var bu yüzden devreye girip çıkamıyorlar kolay kolay sanada en iyi çözüm giriş igv ve cıkış bow vanası koyup sistemeini istediğin basınçta tuta biliyom ve harcadığın güç yarıdan fazla düşüyo yani gereksiz invertör kullanımından kurtulmuş oluyosun
 
pompa ve fan sistemlerinde indirdiğiniz her ferekans sanırım küpü oranında enerji tassarufu ediyor .siz 50 hz sürekli çalışırken hızı 45 hz düşürdüğünüzde nasıl enerji tassarufu yapmazsınız.ölçme işlemini invertörün girişinden yapmayı unutmayın.biz bu sistemi komprasörde değilde hidrofor tanklarında yaptık.siemens mm440 22kw invertör kullandık tankta 0-10 br basınç transmiteri var direkt alıp invertörün anolog girişine bağladık invertör pıd bloklarını kullanarak basınç yükseldikçe invertörün hızını düşürecek şekilde ayarladık gayet verimli
 
bizde pid ile kompresöre yol verme uygulaması yaptık. sadece 1 basınç transmiteri kullanarak analog voltaj ile sürücünün kendi parametrelerinden yol verildi. kompresör 6-7 bar arası çalışıyor. 6 bardan aşağı düşünce kompresör yüklü konuma geçiyor. 7 barı görünce yüksüze geçip kendini soğutuyor. pid yerine yavaş ve hızlı kadameler ile motora yol verilse daha çok enerji tasarrufu yapılabilir. (benim düşüncem) çünkü motor kompresör yükten çıktıktan sonra hızını yavaş bir şekilde düşürüyor. arada geçen zamanda yavaşlayıncaya kadar bizim kaybımız söz konusu bunun yerine motor yüklü halde maksimum hız yüksüz halde minimum hızlara doğrudan geçilse daha çok enerji tasarrufu yapılabilir. önemli bir not olarak motora yüklü halde 20 hz altında yol verdiğimizde motor soğutma yağını dışarıya boşalttı. yeni yağ eklemek durumunda kaldık.
 
işletmemde 1 adet 90kw- 1adet 55kw - 1adet 35kw kompresöre pid uygulaması yaptım gayet güzel ve verimli çalışıyor min frekans 20hz olması gerektiğini söylediler fakat ben min frekansları 25 yaptım
 
Biri 109kW diğeri 135kW olan iki adet vidalı kompresöre en az kaç kWlık inverter kullanmam gerekir ?
 
Biri 109kW diğeri 135kW olan iki adet vidalı kompresöre en az kaç kWlık inverter kullanmam gerekir ?
Kompresör motorlarında genelde servis faktörü denen bir durum vardır. Bu sebepten kompresörlere bakarak buna cevap vermek daha doğru olur. Biz Mıtsubıshı de ağır şart cihazlarımı birebir veriyoruz ve daha hiç sorun yaşamadık. Yani 109kw için mesela FR-F740-02600-EC kodlu ürünü (110kw-132kw) gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. 135kw içinde FR-F740-02600-EC kodlu ürün (132kw-160kw)
 
Herkese merhabalar,
Şöyle bir sorum ve kıymetli fikirlerinize ihtiyacım olacak. Bir kompresörüm var 400 KW motor gücünde ve soft starter ile yol veriliyor. Kompresör toplamda 33966 saat çalışmış. Tam yükte 740 amper çekiyor ve 4936 saat çalışmış, yarım yükte 650 amper 23770 saat ve boşta da 380 amper ve 5260 saat çalışmış. Bunu inverter ile sürmek istiyorum. Ne kadar enerji tasarrufu yapabileceğimi nasıl hesaplayabilirim. Görüşlerinizi bekliyor teşekkür ediyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,913
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst