Kompanzasyonla ilgili

  • Konbuyu başlatan suleyman
  • Başlangıç tarihi

suleyman

Üye
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
36
slm arkadaslar

Kompanzasyonla ilgili bır sorum olacaktı. şimdi bir trafoya veya motora vb. gibi makinalara yani indiksiyon yontemi ile calısan makinalara paralel kondansator bağlayarak kompanze ediyorduk. sorum su bu söz konusu makinalar sebekeden reaktif güç cekerek calıstıklarına göre paralel bagladıgımızda trafoya giden reaktif akımı cekmezler mi ??? Cekerlerse bu makınaların calısmaması gerekmez mı ???

Ayrıca bobinle seri kompanzasyon yapamazmıyız ???

Sorum cok uzun ama bana yardımcı olursanız sevinirim...

şimdiden tesekkurler... ;)
 

Berdibek

Üye
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
441
Puanları
3
Yaş
34
arkadaşım ben 1. sorunda ne anlatmak istediğini anlamadım daha açık yazarsan cevap bulabiliriz kendi anlıcağın şekilde yazmışsın
 
Konu Sah

suleyman

Üye
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
36
Sorum gayet açık
1. Kondarsatoru paralel bagladıgımızda trafonun v.b makinaların reaktif akımını cekmezler mı?
2. cekerse trafonun v.b. makınaların calısması nasıl olcak. Yanı gerekli reaktif akımı nerden saglar?
3. bobinle seri kompanzasyon yapılır mı?
4. Ayrıca bir sebekenin kompanzasyonu kapasitif veya enduktif karakterli olması arasında ne gıbı farklar var. Reaktif guc bedelini ne kadar etkiler?

cevaplarsanız sevinirim tesekkurler..
 

Berdibek

Üye
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
441
Puanları
3
Yaş
34
arkadaşım o bağlanan kondansatör harmoniği filtrelemek içindir motorun zaten çalışması için reaktif akım gerekmez motor zaten bir reaktif üreticidir motorun endüktif bir yüktür biz kompanzasyon ile motorun ürettiği endüktansı kapasitans kullanarak ( kondansatör ) istediğimiz cosq seviyesini sağlarız
 
Konu Sah

suleyman

Üye
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
36
motor indüksiyon yolu ile calısmazmı ? Bunun icin reaktif akım, manyetik alanı olusturmuyormu?
 

Berdibek

Üye
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
441
Puanları
3
Yaş
34
Bak arkadaşım motor indiksiyon yöntemi ile çalışır fakat bunun için reaktif akım gerekmez reaktif elektrikte istenmeyen birşeydir zaten kompanzasyonun amacı reaktif elektriği giderip şebekeye geri vermemektir motorların çalışma prensibinde statorda sarılı olan bobin elektrik enerjisi ile manyetik alan oluşturur ve rotor dönmeye başlar bobinde akım gerilimden 90 derece geridedir bu da bizim sinüs dalgamızın şeklini bozar abuk sabuk bi dalga oluşmasına sebep olur bu abuk dalga şebekeyi bozduğu gibi sistemde bağlı olan diger cihazlarada zarar verir kompanzasyonun amacı o abuk dalgayı düzeltmektir cosq yi 1 e yakıntutmaktır
 

mesutelb

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,185
Puanları
158
Bende bir şey eklemek isterim.. Ya da başka bir ifade ile anlatmak isterim...
Bobinli devreler (motor ,balast vs.) ya da bobinler de diyebiliriz... Bir elektriksel atalete sebep olurlar... Yani biz bir motor bobini sararken ve motor statoruna yerleştirirken bir atalet sahibi (Buna Endüktans diyoruz yani L) bir devre elemanı yerleştiriyoruz. Bu neye sebep olur?
Bobinli devreye enerji verdiğimizde ilk anda bobin Endüktansından dolay( L) akıma karşı direnç gösterir .Bu fiziksel ataletin elektriksel karşılığıdır(Duran bir araba da hızla gaza basılınca koltuğa yapıştığımız gibi veya hareket eden bir arabada frene basılınca ileri doğru hareket etmeye bir süre devam ettiğimiz gibi) İşte biz buna “Elektriksel Atalet “ diyoruz. Bu aynı zamanda devreden geçen akıma karşı gösterilen bir zorluk olur ki bunada XL deriz… Yani endüktif direnç.
Endüktif Reaktans (XL): Bobinin, içinden geçen AC akıma karşı gösterdiği dirence endüktif reaktans denir.Endüktif reaktans XL ile gösterilir. Birimi "Ohm" dur.
Şöyle ifade edilir:
XL = ω.L 'dir. ω = 2.π.f olup yerine konulursa, XL = 2.π.f.L ohm olur.
ω : Açısal hız (Omega) f: Uygulana AC gerilimin frekansı birimi, Herzt (Hz) 'dir.
L: Bobinin endüktansı olup birimi, Henry (H) 'dir.

Yine akım geçerken devre enerjisini kesersek elektriksel atalet gereği akım geçişini devam ettirmek ister. İşte bu atalet hem dirence ,bobinde bir gerilim düşümü olmasına ,aynı zamanda ise bobin etrafında bir Manyetik Alan oluşmasına sebep olur ki. Bu Transformatörlerin ve motorların temel çalışma sebebidir.
Yukarıda açıkladığımız sebepten dolayı ise (Elektriksel Atalet) akım gerilimde 90 elektriki derece geridedir. Bobinin çektiği güç ise Q=UxIxSİNfi olur ki saf bobinli devrede SİNfi=1 dir. Bu güce Reaktif yani aktif olmayan güç denir.
Kaanzaza nın dediği gibi bu güç yani Reaktif Güç şebekeden çekilmesi istenmeyen bir güçtür...
Aslında biz kompanzasyon yaparken tabiri caiz ise bu elektriksel ataletin tersine kondansatörlerle bir hareket vermiş oluruz ki buna Kompanzasyon deriz...
 
Konu Sah

suleyman

Üye
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
45
Puanları
1
Yaş
36
bu ne mesutelb yaw ??? cevap yazdıgın için tsk. Fakat bana bildigimide unutturdun . atalete degınmıssın kafamı karıstırdın :-\ :-\ :-\
 

Forum istatistikleri

Konular
115,624
Mesajlar
814,290
Kullanıcılar
422,405
Son üye
ceylansoft

Yeni konular

Üst