Bu sabah kombimiz çalışmıyor neden anlamadık kırmızı bi ışık yanıyor ve o normalde ateş olan yerde ateş olmuyor sebeb nedir
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Manometreden su basıncına bak, 1,5 olmalı sızıntı kaçak var mı bak, cihaza göre reset yapman gerekebilir veya kapat aç cihaz ateşleme denemesi yapar.
 
Her marka kombi klima soğutma cihazları ile ilgili arıza sorunlarınız için yardımcı olabilirim piyasadaki arkadaşlar gibi değilim gerekirse burdan tarif ederim sizler yapmaya çalışırsınız yada yaptırırsınız el becerisi olan birilerine saygılarımla www.***********.com
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba,
Baymak BAXI Eco 20 P kombimde son bir ayda 3 kez pilot alevinin söndüğüne şahit oldum. Kendi çakmağıyla yakınca yanıyor ve ayrıca banyo suyunu 2. dakikadan sonra soğutup tekrar ısıtıyor ve bu durum banyo bitene kadar devam ediyor, stabil bir sıcaklık elde edemiyorum. Banyo suyunun ısınıp soğumasını üç yollu vanadan kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Pilot alevin sönmesini ise bacanın tıkalı olmasına bağlıyorum çünkü çatıya çıkıp baktığımda kargaların bacaya çalı çırpı yığdığını gördüm ve imkanlarım dahilinde temizleyebildiğim kadar temizledim fakat tam temizlenmediği kanaatindeyim. Son olarak da baca termostatı 2-3 ayda bir atıyor; bu sorunun sebebini de bacanın tıkalı olmasından kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Saydığım üç problemle ilgili teknik bilgi ve yardımlarınızı rica ederim.

Hayırlı akşamlar.
 
Merhaba,
Baymak BAXI Eco 20 P kombimde son bir ayda 3 kez pilot alevinin söndüğüne şahit oldum. Kendi çakmağıyla yakınca yanıyor ve ayrıca banyo suyunu 2. dakikadan sonra soğutup tekrar ısıtıyor ve bu durum banyo bitene kadar devam ediyor, stabil bir sıcaklık elde edemiyorum. Banyo suyunun ısınıp soğumasını üç yollu vanadan kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Pilot alevin sönmesini ise bacanın tıkalı olmasına bağlıyorum çünkü çatıya çıkıp baktığımda kargaların bacaya çalı çırpı yığdığını gördüm ve imkanlarım dahilinde temizleyebildiğim kadar temizledim fakat tam temizlenmediği kanaatindeyim. Son olarak da baca termostatı 2-3 ayda bir atıyor; bu sorunun sebebini de bacanın tıkalı olmasından kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Saydığım üç problemle ilgili teknik bilgi ve yardımlarınızı rica ederim.

Hayırlı akşamlar.
Mümkündür, eski tesisat ve kombi olduğundan sanırım bacalı sistem, her sene baca bakımı yapılıyor değil mi? Zorunlu, ayrca içten sıvalı olmalı diğer katlarla irtibat olmamalı diye biliyorum.
 
Bacalı kombiler veya bacalı şohbenler kurulmadan önce baca çekişi testi mutlaka bir şekliyle yapılır ve baca çekişinde bir sıkıntı varsa hermetik tip şohben veya kombi seçimi genellikle de yapılır.Sizin bacada umarım ki bu test yapılmıştır diye düşünüyorum,oldukça önemli bu konu çünkü.Su sıcaklıklarında bir sorun olması üç yollu vananın geçişlerindeki bir sıkıntıdan,vanada tam geçemeyen iç geçişler yüzünden de olabilir,sizin de tahmin ettiğiniz gibi.Ama yerinde inceleyip bir uzmanın kontrol etmesi daha iyi olur,pilotun sönmesi de daha kesinliğe kavuşabilir.Pilotun gaz memesi kurum yüzünden daralmış da olabilir,içinde istenmeyen hava akımıyla veya aşırı biriken yanmış gazın (karbondioksit) in bacadan geri tepmesiyle de oluşmuş olabilir,ama bir uzmanın bakması çok daha iyi olacaktır,hiç kuşkusuz.Baca çekişinde bu sorun varsa aman ihmal etmeyin.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Şu anda düşündüğüm bir şekliyle sönmüşse,bu baca sorunu halledilirse,yani bacanız tam çekerse pilot hiç sönmeyebilir.Kombilerde elektronik geri besleme sistemi genellikle de vardır,yani çıkıştaki baca gazları bu sensörlerle algılanıp belirli değerde değilse bu sıcaklık değeri,girişe müdahele için gazı kesmek için pilotu kesmiş de olabilir.Kişisel düşüncemdir bu,bir kombi uzmanının elbette ki yakından görmesiyle bu durum tam kesinleşecektir.Baca yeteri kadar hava hızıyla çekemediği için baca sensörleri önünde fazla gaz yığılmasıyla daha fazla ısı birikmiş ve bu sensör/sensörlerin algılaması yüzünden kombi alarm durumuna gelip bu pilotu kapatmış olabilir,şu anda aklımda olan varsayıma göre.Kolay gelsin.
 
Merhaba, kombi son ayarda olmasına rağmen 30'da en fazla 40'ta yanıyor
Bunun sebebi ve çaresi nedir, bilgi verirseniz memnun olurum
 

Ekli dosyalar

  • P_20161104_110033.jpg
    P_20161104_110033.jpg
    134.6 KB · Görüntüleme: 35
Manometre yok mu, kaç petek açık, açık peteklerin ısınması normal mi, bu seneki bakımı yapıldı mı daha aklıma gelmeyen soruları sormadan yaz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,877
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst