Km saatin frekansını bozan elektromanyetik alan

victoremo

Üye
Katılım
18 Haz 2010
Mesajlar
19
Puanları
1
Merhabalar

Az sonra yazacağım sorun beni gerçekten yordu. Aşağıya eklediğim resimde gördüğünüz iki adet lambanın birini çalıştırdığımda (cree xml t6 ledler var üzerinde. Lambalar powerbank ile çalışıyor) sorun yok fakat ikisini birden açınca ortasında duran kablosuz km saati çalışmıyor. Sebebi için biraz debelenince sorunun powerbank'ten kaynaklandığını gördüm. Powerbank'i iyice yaklaştırdığımda lambanın biri dahi açık olsa km saati çalışmıyor. Araştırdığım kadarıyla powerbank'in yaydığı parazit km saatinin frekansını bozuyor galiba.

Yabancı sitelerde; kabloya kablo üstü ferrit nüve takmak sorunu çözecektir diye yazıyor ama deneyip yorum için dönen olmuyor.

İnternette bir sitede 25MHz-100MHz için ferrit nüve buldum fakat bunu kabloya takmak powerbank'in yaydığı o manyetik alanı absorbe ebedidir miyim ve bu nüve benim işimi görür mü?

Benim lambaların bir tanesi max 1.5A akım çekiyor ve sanırım 7 watt civarı bişey oluyor ama frekansı ölçemedim.

Tecrübeli arkadaşların yardımına ihtiyacım var.

Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    449.7 KB · Görüntüleme: 60
Dostum o bisikleti sakın dışarıda filan kilitlemeden bırakma yürütürler mazallah.. O ne uzay aracı gibi.. :D

Tahmini olarak oluşan durum hakkında bilgi vereyim,

Power bank içerisinde lityum pillerden aldığı voltajı 5 volta çıkartan bir anahtarlamalı voltaj dönüştürme devresi var. Bu dönüştürücünün bir çalışma frekansı var. Bu power banktan ne kadar güç çekersen bu anahtarlama frekansı güce göre değişiklik gösterecektir.

Siz ledleri devreye aldıkça oluşan bu frekans sizin kablosuz hız göstergenizin çalışma frekansı ile rezonans haline gelip bozuyor görünüyor.

İki şekilde bu frekansı yok edebilirsiniz. Biz bu işleme faraday kafesi diyoruz. İster frekansı oluşturan cihazı ister frekanstan rahatsız olan cihazın dışına metal bir kafes ( örnek verirsem alüminyum yada bakır folyo ile ) kaplayıp bu kaplamayı güç kaynağının eksi ucuna irtibatlandırmanız bu oluşan frekansın sönümlendirilmesini sağlayacaktır.

Bunu test için size önerim mutfakta kullanılan alüminyum folyo alıp powerbankın dışına bir kaplama yapınız. Folyonun bir ucuna ince bir kablo tutturup powerbankın şasesine irtibatlandırınız. ( power bankın çıkış eksi ucuda olabilir ) Bu şekilde bir test edip çalışmasını gözlemleyiniz.

Duruma göre sonucu yazaranız daha iyi bir yöntem yada uygulamaya gidebiliriz. Yada sorun devam ederse ona göre öneri verebiliriz.

Kolay gelsin.
 
Çözüm öneriniz için teşekkür ederim.

Yalnız eksi uç neresi oluyor bilemedim. Powerbank'in her tarafı plastik. Hem bu kaplamayı yaparken USB girişler bu sarmalamaya engel olmaz mı? Bu sarma işi sanki benim söküp takma işinin pratikliğini pert edecek gibi duruyor :(

Diğer çözüm önerinizi merak ettim.

Ayrıyetten bu ferrit nüveler iş yapar mı?

Bu arada bisikletim garajda ve alarmı da var. Elleşenle dövüşürüm valla :D

Teşekkürler.
 
Acikcasi ferrit nuve konusu evet cozum olur. Ancak ferrit nuve ile yapilacak bobin icinden gececek kablo v.s. o kablo uzerinden giden parazit frekanslari filtre eder.

Sizin sorununuz anladigim kadariyla kablosuz km sayaci oldugu icin ortada olmayan kabloya ferrit nuve takamazsiniz.

Lambaya giden kablolar cikis ama anten gibi davranacagini sanmiyorum.

Asil sorun power bank icerisindeki smps bobininin yaydigi manyetik alan oldugunu dusunuyorum.

Ilk onerimi kalici degil gecici denemeniz icin soyledim. Power banki sisteme usb cikislarini baglayiniz. Disini mesela bir tost ekmegini kaplar gibi kaplayin. Usb port ustunu ortecek sekilde kaplayin. Cunku asil devre o kismin arkasindadir.

Bir ikinci onerim eger sorun powerbanktan dolayi ise powerbanki oturma selesinin arkasina uygun bir noktaya tasiyarak km gostergesinden uzaklastirmaniz faydali olur dusuncesindeyim.
 
Çözüm önerinizi yarın deneyeceğim. Çok teşekkür ederim. Yalnız eksi uç neresi ve nereye topraklama yapacağımı bilemedim. Bu konularda bayağı cahilim kusuruma bakmayın.
 
İlk önce aluminyum folyoyu herhangi bir yere irtibatlandırmayın.

Bu şekilde sadece sararak test edin km sayacının çalışmasını kontrol edin. Eğer iyileşme görürseniz yani 4 ledde çalışırken km sayacı normale dönmüş olursa çözüm yolunda ilerlemişiz demektir. Eğer sorun devam ederse o zaman şaseleme yapıp deneriz.

Kolay gelsin.
 
Serkan dostum her zamanki gibi benden önce davranmış led kaliteli de olsa kablo değildir blendaj içermiyordur, alü içeren ğlastikler veya alü folyoyu şerit halinde kes ve kabloyu kapatacak şekilde sar Serkanın yöntemine alternatif, mğmkünse kabloyu uzat değiştir kaliteli usb kablosu veya blendajlı güç kablo olabilir, powerı uzaklaştır. Hangi ildesin Çorlu olabilir mi arkada apartman görünen tanıdık gibi geldi?
 
Son düzenleme:
Hangi ildesin Çorlu olabilir mi arkada apartman görünen tanıdık gibi geldi?

Eskişehir'denim hocam.

Folyoları sardım (her yer cıvıl cıvıl. Işınla beni Scotty!) fakat pek bir işe yaramadı sanki. Sadece %10-15 kadar bir faydası oldu gibi geldi.

Fark ettim ki kablolar sanki daha fazla etkiliyor. Aşağıya iki adet video ekledim (toplam 13 mb). by lent üstadın da dediği gibi kabloları da sardım fakat sanki kablolardaki etkiyi hiç kesemedim. Şimdi netcez?

Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0668.rar
    7.2 MB · Görüntüleme: 5
  • IMG_0669.rar
    5.9 MB · Görüntüleme: 4
sardıgınız blendajları eksi uca irtibatlandırınız.
hız saati bilgiyi nasıl alıyor nerden alıyor? ona bağlı kablo göremedim
 
O kablosuz. Tekerlekteki mıknatıs, maşa üzerindeki vericinin önünden geçerken veriyi saate aktarıyor. Sorun zaten orada. Kablosuz km saatinin frekansını bozuyor; lambaların kablosu ve powerbank'in kendisi. Powerbank biraz mesafeli olduğu için bence kablolar sorun çıkarıyor.

Eksi uç neresi bilemedim.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst