Klimalarda islem ardicilligi

ELNUR

Paylaşımcı üye
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,208
Puanları
131
Yaş
35
Konum
Zaqatala
Selam Sayin arkadaslar.klimalarda islem ardicilligi nasildir.Isti ve soyuq rejimde
Mesele yani isti rejimde uzaktan kumandayla yandirdikda klima ilk hansi sensore gore islem yapar sonra ne kosulur?ve ya soyuq rejime koydukde hangi parcalar ardicil islem yapar?Yardimlarinizi bekliyorum.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Selam dostum,

Yazını iki defa okudum ama hiç bir şey anlamadım. Daha okunaklı ve Türkçe harfler kullanabilirsen belki yardımcı olabilirim.

Saygılar.
 
Yani Abi klimayi ilk defa uzakdan kumandayla isi rejime koydukda kompressor islem yapar sonra ic unitedeki boru sensor kizinca ic fan islem yapar.Yani boyle Sonra nece ardicil islem yapiyor.
 
Dostum ne demek istediğini anladım.

Klima çalışınca cihaz nasıl ve hangi yolu takib ederek çalışmasını sürdürür. fanı nasıl yönetir ne zaman defrosta geçer ne kadar kalır fan ne zaman devreye girer.. bu tür bilgiler aslında cihazın içindeki işlemciye yazılmış yazılıma göre çalışır durur. her cihazda farklılık gösterir.. ortak noktalar vardır elbette mesela cihazlar ilk açıldığında ısıtma modundaysa iç ünite boru sensörünün belli bir değere ulaşmadan iç fanı çalıştırmaz çünkü havayı iç ortama vermeye başladığında soğuk hava hissini vermemek için. ama bu sıcaklık markalar arasında farklılık gösterebilir.

mesela defrost konusu kimisi dış ünitede sensör koyarak ve bu sensörün sıcaklığı belli bir sıcaklığa gelince üniteyi defrosta alır. benim eğitimlerde gördüğüm bir ikinci defrost yöntemi ise cihazda boru sensörü ile oda sıcaklığı ölçülür ikisi arasındaki fark belli bir sürede birbirine yaklaşmazsa cihaz dış ortamdan ısı alıp içeriye aktaramıyor demektir. bu süre zarfında defrosta alır..

keza cihaz oda sıcaklığına ulaştığında durma işlemleride farklılık gösterir aynı şekilde ikinci startlarda... böyle uzar gider..

ama bunun bir yolu yoktur yani marka marka değişir .. Eğer bir cihazda takıldıgın bir nokta varsa o durumu yazarsan belki daha önce karşılaşan olmuştur daha kolay yardımcı olabiliriz..
 
Yazdiqlarin icin tewekkurler.
BKP 18 modelli beko klimada dis unite fani cok tez tez duruyor.manometre ile yokladim tezyiq 250 mbar kakinca col unite fani duruyor.sonra ise 210mbar olunca calisiyor.Odaya isinmiyor.coldede bir ele soyuq diyilki diyeyim col unite buzluyor.Soyuq rejimde qaz tezyiqi normal.Bence ustam isi rejimde tezyiq hardasa(R22) 350mbar kadar kalkmali deyilmi.?
 
Dostum merhabalar..

cihazda dış ünitenin fanının durmasının nedeni kondenserdeki gazın sıcaklığını düşürerek daha çok ısı toplamak istemesidir. Q=MxCxDT (burdaki DT değerini yükseltiyor) Bu işlemi yapmasının diğer nedenide iç ünitedeki batarya sıcaklığı düşük kaldığı için yani iç ünite sıcaklığını arttırmak için yapar. Ayrıca col buzladığından bahsetmişsin. Buzlanma olmasının nedeni gaz eksik demektir.

Bahsettiğin basınç birimlerini mBar cinsinden vermişsin ama sanırım karıştırmıssın.. Psi cinsinden olmasın. Çünkü değerler onu gösteriyor. Tavsiye basınçlarım psi cinsinden olacaktır. istersen bar olarakta verebilirim. 250 Psi ve 210 Psi değerleri ısıtma rejiminde düşük kalıyor. Yani cihazında gaz eksik. olması gereken basınç değeri R22 gaz için 290 Psi - 320 Psi arasında olmalıdır. Tabiki bu değerler dış ortam sıcaklığı ile değişkenlik gösterir. Her cihazda 350 Psi a kadar çıkmaz. Sen ilk başta 290 Psi değerine kadar gaz bas (tabiki soğutma çevriminde-ısıtma çevriminde veremezsin) Sonra cihazını takibe al ısıtması nasıl çalışıyor. Kontrollerini yap.

( Eğer gaz basınca cihaz düzgün çalışmaya devam ediyorsa gaz kaçağının nereden oldugunu bulman gerekiyor yoksa yine kaçıracaktır )
Kolay gelsin iyi çalışmalar..
 
Selam Arkadaslar Ariza aradan kaldirdim.Ariza ic unite boru sensor arizali imis.Demek boyle olmusdu.
Ic unite boru sensorun OM u asagi olmus.ic unitedeki radiator qizinca Om bir azda awagi duwuyor ve ana kartda tezyiqin cok oldugunu gostererek col unite fani durduruyormus.Ic unite boru sensoru deyisdirdim.Simdi klima sanki yeni almis gibi oldu.
Yardimlariniz icin tewekkur ederim
 

Forum istatistikleri

Konular
127,954
Mesajlar
913,889
Kullanıcılar
449,604
Son üye
baba pero

Yeni konular

Geri
Üst