Klima motorunu manuel olarak çalıştırma

mylord

Üye
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
45
20190202_195940.jpg

Merhaba arkadaşlar elimde bir adet klima kompresörü mevcut bunu airbrush için kullanmak istiyorum bu kompresörden hava çıkışı alabilirmiyim ve bunu iç ünite olmadan nasıl çalıştırırım şimdiden teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • 20190202_195954.jpg
    20190202_195954.jpg
    460.5 KB · Görüntüleme: 28
  • 20190202_200144.jpg
    20190202_200144.jpg
    382.5 KB · Görüntüleme: 27
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.

semih1616

Üye
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
27
Harici çalıştırırsin ama klima kompresörleri scroll motor çabuk kitlenir. Buzdolap motoru kullanman daha mantıklı olur. Tecrübe ile sabittir.

Rotary motor var klima kompresörlerinde kısa zamanda kitleniyor. Ben 18 binlik klima kompresorunden yaptım 3 gün sonra kitlendi Allah'tan farkettim yoksa yanacakti ve kilitlenme olayını ortadan kaldirana kadar çok uğraştım

İçinde klima kompresörü var ama buzdolap motoru arıyorum randımanlı olmuyor
1549198907092.jpeg
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
11,107
Puanları
4,156
Yaş
41
Konum
Antalya
Scrool yada rotary kompresorlerde sistemde kompresor yaglama yagida doner.

Bu tur yapilan hava kompresorlerinde yaglama sorununu cozmez iseniz bir sure sonra kompresorunuz yagsiz kalmasi nedeniyle mekanik olarak sikisacaktir.

Ben cozumu bulurum siz nasil çalışacağını söyleyin derseniz ,

Cihazin elektrik terminal kapaginin icinde sema olmasi lazim eklerseniz yonlendirebilirim. Onun disinda mavi notr diger 3 terminal biri dis fan biri kompresör digeri ise 4 yolli vanadir. Takip edip bulmak lazim hangi kablo nereye gidiyor.
 
Son düzenleme:

semih1616

Üye
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
27
Scrool yada rotary kompresorlerde sistemde kompresor yaglama yagida doner.

Bu tur yapilan hava kompresorlerinde yaglama sorununu cozmez iseniz bir sure sonra kompresorunuz yagsiz kalmasi nedeniyle mekanik olarak sikisacaktir.

Ben cozumu bulurum siz nasil çalışacağını söyleyin derseniz ,

Cihazin elektrik terminal kapaginin icinde sema olmasi lazim eklerseniz yonlendirebilirim. Onun disinda mavi notr diger 3 terminal biri dis fan biri kompresör digeri ise 4 yolli vanadir. Takip edip bulmak lazim hangi kablo nereye gidiyor.
Kapasitör üzerinde yazılar yazar herm -fan- c ucu diye c ucuna nötr ve klemans üzerinden kompresöre direkt giden kabloya faz verirseniz çalışır. Yağlama işini bende düşündüm hatta mini yağlayıcı taktım emis yaparken hem yağ emiyor hemde havayi emiyor ama çözüm olmadı kitlendi siz bilirsiniz ben bir tane kompresor yaktım bu ikinci kompresor

Kapasitör üzerinde yazılar yazar herm -fan- c ucu diye c ucuna nötr ve klemans üzerinden kompresöre direkt giden kabloya faz verirseniz çalışır. Yağlama işini bende düşündüm hatta mini yağlayıcı taktım emis yaparken hem yağ emiyor hemde havayi emiyor ama çözüm olmadı kitlendi siz bilirsiniz ben bir tane kompresor yaktım bu ikinci kompresor
Klemens üzerinden de verebilirsiniz c ucuna giden kabloya ve kompresöre giden genelde kırmızı olur bu 2 kablo girişine faz nötr girişi yaparsanız çalışır. Sakın ola kompresörün üzerindeki 3 soketi çıkarmayın yerlerini karıştırmayın işiniz zorlaşır yerlerini bulmanız zor olur
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
11,107
Puanları
4,156
Yaş
41
Konum
Antalya
Sorunun temeli evet yağsız kalma. Bunun çözümü emişten yağ vermek yerine basma hattından çıkan yağı bir yağ seperatörü ile ayırıp kompresöre geri vermek daha mantıklı.

Seperatörle ilgili resmi aşağıda veriyorum.

Birde imkan var ise kompresör gövdesinde alttan bir delik delip yağ seviyesini gösteren bir gözetleme camı olursa en azından seviye kontrol altında tutulup kompresör tam anlamıyla korunmuş olacaktır.

Yağ seperatörü basma hattına takılır bir giriş ve bir çıkışı vardır. Burada yağ gözenekli filtreden süzülerek aşağı süzülür. En alttaki şamandra sistemindende kompresöre sıvı yağın dönüşü sağlanır. Yağ yoksa şamandra kompresör dönüşünü kapatarak sıcak gaz dönüşünü engeller.

helical-oil-separators-with-flange-06.png
 
Konu Sah

mylord

Üye
Katılım
3 Şub 2019
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
45
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, elimde bir adet buzdolabı motoru var onun termik kısmı yok diye bunu düşünmüştüm onu ayağa kaldırmaya bakayım sağolun tekrar teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
118,095
Mesajlar
832,076
Kullanıcılar
429,468
Son üye
Gim

Yeni konular

Üst