Klima Motoruna devir ayarı devresi yapmam gerekiyor, Yardım Arkadaşlar

sailor_tr

Üye
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaşlar Selamlar herkese,

Citroen Xsara Model Aracımın Kalorifer Motoru tam gaz çalışmakta, Araçtaki kumanda panelinden kesinlikle motorun devrini kumanda edemez hale geldim, Marşa basar basmaz Motor devreye giriyor, Oto elektrikçisine gittiğimde her yere baktı ama sorunu Beyne getirdi(işin içinden çıkamadı)
Şuanda Fan motoruna giden elektrik besleme fişini çektim, en azından çalışmıyor, kafa şişirmiyor.
Bu besleme kablo hattı üzerine bir devre koymak istiyorum. Bu devre aracılığıyla Fan Motorunun devrini ayarlamak istiyorum. Devrenin kumandasını orjinal kumanda devresine adapte edip orjinalden farksız yapacağım kısmetse.

Arkadaşlar Bana bir DC MOTOR Hız(devir) ayarlayıcı devre paylaşırsanız çok sevinirim.
(aslında potansiyometre koyacaktım ama o da yanar diye koymaktan vazgeçtim)
 
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
173
Puanları
1
Yaş
52
malesef oto elektrikçiler iş elektronik aksama gelince beyinleri duruyor:))

sana tavsiyem hazır satılan 12 v.dc pwm devrelerinden satın alman.
potansiyometre kullanamazsın çünki fan motoru tam devirdeyken 10 A. civarı akım çeker.
illaki kendin yapmak istiyorsan 555 entegresinin çıkışından bir switching tranzistörünü sürebilirsin.555 in 5. ayağına pot. takarak
darbe duty cyle ayarlayabilirsin
 

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
2,909
Puanları
720
Potansiyometre yanacaktır. Aracınız eski model ise hız ayarı kademeli olarak sabit dirençlerle yapılıyordur. Röle değişimi şart gibi gözüküyor.
 
Konu Sah

sailor_tr

Üye
Katılım
10 Eyl 2010
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgiler için Çok teşekkür ederim, Netten araştırdım ama işime yarayabilecek bir devre şeması bulamadım. Elinizde varsa link/fotoğraf olarak paylaşım yaparsanız minnettar olacağım sizlere. Devreyi kendim yapmak istiyorum.
Görüşmek üzere Arkadaşlar
Bu arada Aracım 2000 Model Citroen Xsara
 

-Acemi-

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
4 Ağu 2007
Mesajlar
2,909
Puanları
720
Arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgiler için Çok teşekkür ederim, Netten araştırdım ama işime yarayabilecek bir devre şeması bulamadım. Elinizde varsa link/fotoğraf olarak paylaşım yaparsanız minnettar olacağım sizlere. Devreyi kendim yapmak istiyorum.
Görüşmek üzere Arkadaşlar
Bu arada Aracım 2000 Model Citroen Xsara
QTL2L.jpg


XSARA-KALORIFER-REZISTANSI_3475_large.jpg

citroen-xsara-heater-blower-motor-control-unit.jpg

Resimdeki Relay(röle) isimli parçanın kontakları yapışık kalmışsa motor çalıştığı anda kalorifer motoruda dönmeye başlayacaktır. Bu parça kalorifer motoru üzerinde bulunuyor (Sanırım klimalı modellerde).
Siz aracı iyi tanıyan bir elektrikçiye götürün röleyi ve transistörleri kontrol ettirin.

İlk mesajımda bahsettiğim rezistanslı sistem baya eski kalmış sanırım :)
Bu da eski sistem;
ESCORT-KALORIFER-REZISTANSI-1995-SONRASI-TUM-MODELLER_11161_large.jpg
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
35
Puanları
1
peugeot ve citroen marka araçlarda kalorifer fanı araç çalıştığı sürece devamlı çalışır. normalde sesini duyamazsınız 1.ci kademeden daha yavaştır. bunuda kalorifer davlumbazının üzerinde rezistans ile yapar. rezistans arızalı takılı kalmış

malesef oto elektrikçiler iş elektronik aksama gelince beyinleri duruyor:))
alınıyorum ama
 

talha1980

Üye
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
1
Puanları
1
Resimdeki Relay(röle) isimli parçanın kontakları yapışık kalmışsa motor çalıştığı anda kalorifer motoruda dönmeye başlayacaktır. Bu parça kalorifer motoru üzerinde bulunuyor (Sanırım klimalı modellerde).
Siz aracı iyi tanıyan bir elektrikçiye götürün röleyi ve transistörleri kontrol ettirin.
2003 xsara otomatik var bende aynı sorunla 29.04.2012 tarihi itibari lle karşılaştım 1 mayısda arabayı ustayı götürecem bildiginiz ankarada bu işle ugraşan usta varmı?
 

muti80

Üye
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
42
eğer resimdeki parca ise fw26025 transistörleri değiştirirsen problem kesin çözülür.
 
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
173
Puanları
1
Yaş
52
Resimdeki Relay(röle) isimli parçanın kontakları yapışık kalmışsa motor çalıştığı anda kalorifer motoruda dönmeye başlayacaktır. Bu parça kalorifer motoru üzerinde bulunuyor (Sanırım klimalı modellerde).
Siz aracı iyi tanıyan bir elektrikçiye götürün röleyi ve transistörleri kontrol ettirin.
2003 xsara otomatik var bende aynı sorunla 29.04.2012 tarihi itibari lle karşılaştım 1 mayısda arabayı ustayı götürecem bildiginiz ankarada bu işle ugraşan usta varmı?
EN KIZDIĞIM ŞEY BU İŞTE
sonuç ne oldu.....
 

Forum istatistikleri

Konular
122,207
Mesajlar
861,932
Kullanıcılar
438,706
Son üye
Abdullah CEBE

Yeni konular

Üst