zknac_27

Üye
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
58
Puanları
1
Arkadaşlar öncelikle merhabalar,

825 kw lık sekron calışan iki tane asekron bilezikli motorumuz var.6300kv la besleniyor.Motorlar sabit ve yukte calısırken kesici uzerindeki ekranlarında güç degerleri asırı sapma gösteriyor.Özellikle reaktif güç bir eksiye bie artıya cıkıyor.Ama asırı sıklıkla meydana geliyor bu durum.Güç faktörü bir 0,99 ise birden 0,1 e düsüyor sonra geri yükseliyor.Kontrol merkezi motoru yukte calıstırdıgında bir sıkıntı olmadıgını ve benle beraber bunu gören ustalarda sıkıntı yok demesine rağmen ben bir sizlerle paylasıp fikirlerinizi almak istedim.Sizce bu normal mi?? Öyleki videoya cektim ekrandaki değişiklikleri ve izlediğimde aktif gucunde bir anlık eksiye düstügünü gördüm... Ben ekrana gelen akım trafosunun probunda sıkıntı olabilecegini düsünüorum ama baska bi fikirde yürütemiyorum.
İlginize simdiden tesekkürler
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Motorların yükten boşa ve boştan yüke geçişleri ne sıklıkla oluyor sanırım değerlerin oynaması bundan kaynaklı olabilir sadece tahmin ediyorum kesin bişey diyemiyecem.
 
Motorun bosta yada yükte calışması kapasitifi neden bu kadar etkilesin ki sonuc ta cektiği yüke göre kompanze ediliyor.Ki aynı sekilde calısan 2 grup daha var onlarda neden böyle bir sıkıntı meydana gelmiyor.Ve bu her zaman olan bisey deildi bugun olmaya basladı.Bir arıza oldugu kesinde neden kaynaklanıyor sıkıntı bu.Ama tesekkürler yinede ;)
 
Güç faktörü 0,99 dan 0,100 e inmesi motorun yüke binmesini çağrıştırıyor tekrar yükselmesi ise kompanzenin devreye girmesi anlamına geliyor ve güç faktörünü dengeliyor rölenin verdiği cevaba göre bu hız aralığı değişebilir.Yani motorun boşta ve yükte çalışması hem kapasitifi hem endüktifi etkiler yani reaktifi etkiler.
 
Güç faktörü 0,99 dan 0,100 e inmesi motorun yüke binmesini çağrıştırıyor tekrar yükselmesi ise kompanzenin devreye girmesi anlamına geliyor ve güç faktörünü dengeliyor rölenin verdiği cevaba göre bu hız aralığı değişebilir.Yani motorun boşta ve yükte çalışması hem kapasitifi hem endüktifi etkiler yani reaktifi etkiler.

dediğin dogru ben etkilemez demiyorum ama bu sıklıkta motor bosa sonra tekrar yuke binmiyor.Her saniye değişen bi reaktif izliyorum diyorum ki ucurum var arada -200kvar dan bi anda 30kvar a yukselebiliyor.Güç faktörüde aynı sekilde yani okadar hızlı değişiyorki güç faktörünü izlediğim videolar da bazen hiç bise gosteremiyor --- seklinde görünüor.Motor değirmen önünde kırıcı işi yapıyor öğütülecek malzemeyi değirmene girmeden önce küçültüyor ve kırıcıya malzeme girişi sabit bir sekilde band uzerinde akmaya devam ediyor.Yani ani bosa düsmesi gibi bir durum söz konusu değil.
 
dediğin dogru ben etkilemez demiyorum ama bu sıklıkta motor bosa sonra tekrar yuke binmiyor.Her saniye değişen bi reaktif izliyorum diyorum ki ucurum var arada -200kvar dan bi anda 30kvar a yukselebiliyor.Güç faktörüde aynı sekilde yani okadar hızlı değişiyorki güç faktörünü izlediğim videolar da bazen hiç bise gosteremiyor --- seklinde görünüor.Motor değirmen önünde kırıcı işi yapıyor öğütülecek malzemeyi değirmene girmeden önce küçültüyor ve kırıcıya malzeme girişi sabit bir sekilde band uzerinde akmaya devam ediyor.Yani ani bosa düsmesi gibi bir durum söz konusu değil.

Aslında sebepler arttırılabilir mesela komp rölenizin sisteme verdiği cevap yavaş olabilir veya kondansatörleriniz eski ise özelliğini yitirmiş olabilir bunları bi araştırın derim birde rölenin kullanma klavuzuna bakma imkanınız varsa oradanda size bir fikir verici bilgiler olabilir.Birde bu motor guruplarından kaynaklandığına tam olarak eminmisiniz sistemdeki diğer alıcıların devreye sıkça girip çıkması buna sebep verebilir.
 
Aslında sebepler arttırılabilir mesela komp rölenizin sisteme verdiği cevap yavaş olabilir veya kondansatörleriniz eski ise özelliğini yitirmiş olabilir bunları bi araştırın derim birde rölenin kullanma klavuzuna bakma imkanınız varsa oradanda size bir fikir verici bilgiler olabilir.Birde bu motor guruplarından kaynaklandığına tam olarak eminmisiniz sistemdeki diğer alıcıların devreye sıkça girip çıkması buna sebep verebilir.


bendede kondan satörler yüklenemiyo olabilirler ayrıca akın trafosunun ölçme uçlarının kontrolüde gerekir birde konrol cihazının çözünürlük hızıda önemli bildiğim kadarı ile tense şu anda en iyisi
 
Motorun öncelikle yol vericisi açılarak ölçümleri yapıldı ve herseyin normal oldugu görüldü.Yinede sabit kademe kontaklarından 4 tanesi kucuk aşınmalar oldugundan ötürü değiştirildi ancak arızanın giderilmemesi sebebiyle motrun açılması kararlaştırıldı ve motorun rotor sargıları üzerindeki fazlardan birinin patladığı görüldü.Yani motor iki faza düsmüs.Bu sekilde çalışması bile mucize herhalde ama sekmelerin sebebi oymus demekki.Patlak olan faza kısmi gümüş kaynakları yapıldı bu gün devreye alınacak...Sizlerinde akıbetten haberdar olmanızı istedim arkadaşlar değerli yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim...
 
Devraye aldıktan sonraki ölçümleride paylaşırsanız sevinirim.
 
motor gayet düzgün degerlerde calısıyor.CosQ değeri de 0.95 in altına düsmedi.Problem ne rölede ne akım trafosunda nede baska biseydeymiş anladığınız üzere fazlardan birinin yanması sonucu meydana geliyormus sıkıntı... IMG_8724.jpgIMG_8725.jpg iki tane de fotograf koyuyorum görmeniz acısından...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,234
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst