Kamyon Şarj Dinamosu

saftilki

Üye
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
652
Puanları
31
Yaş
45
Bu konuda branj'ı olan üstatlar yardım lütfen.kamyon şarj dinamosu var elimde ve özel sargı yapmak için matkap tamircisi arkadaşım var bu arakadaşla beraber rüzgar tribünü yapacağız ve bu dinamonun özel sargı tekniğini bilen arkadaşlar bilgi verebilirmisiniz :confused:
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Şayet bobinlere herhangi bir zarar verilmemişse mevcut bobinleri kullanabilirsiniz. Yalnız bunun sargıları üçgen bağlıdır, siz bağlantıyı yıldıza çevirmeniz yeterli olur. Bobinlerde eziklik, sıyrılma varsa bobinajcı söküp, aynı sargı yöntemiyle sarabilir.
 
Son düzenleme:
sn:şef şu an dinamo arıza nedeni yüzünden kamyondan sökülmüş durumda ayrıca şarj dinamosu belli bir devire ulaşmadan şarj etmiyor rüzgar gülü için kullanacağım yavaşta dönse 12 volt vermesi için. cevap panelinizdeki açıklamayı olduğu gibi bobinajcı arkadaşa iletmem yeterlimi yani? ayrıca ilginize tşekkür ederim
 
Stator bobinlerinden bahsediyorum. Şayet stator bobinleri sağlamsa iş görür. Dinamoların rotorunda da bobin vardır. Bu bobin telleri ince olduğu için ve konjektör arızalandığında gelen voltajı ayarlayamadığı için rotor bobinleri yanar. Hurdaya çıkmış dinamolar genelde rotor arızası yüzünden hurdaya ayrılır. Zaten size rotor bobinleri lazım olmayacak.
Kamyon ve otobüs dinamoları genelde 48 oyuklu olur. 48 oyuklu ise size 16 adet neodyum mıknatıs gerekli olacak. Mıknatıs ölçüleri 40x20x5 mm. olmalı.

Bu dinamonun hakkını verebilirseniz yaklaşık 100 devirde 14 v. alabilirsiniz. Bu da akü şarjı için yeterli olur. Devir arttıkça üretilen gerilim de artar. Akü şarj kontrol cihazı artan voltajı akım olarak aküye verir.
 
Aklıma gelmişken bir noktaya daha değineyim. Bu dinamoların bobinleri 2 veya 4 telden sarılımış olabiliyor. 2 adet 1.5 mm.tel veya 4 adet 1 mm.telden sarılabiliyor. Şayet 2 telden sarılmışsa her faz bobinini kendi içinde seri bağlayıp tek tele düşürürseniz daha düşük devirde gerilim alırsınız. 4 telden sarılmışsa 2 tele düşürüp, gene kendi içinde seri bağlayın. Bu durumda tel kesiti incelmiş, sipir sayısı artmış olur. Böyle 2 veya 4 telden sarılmış olmasının amacı kamyonda daha fazla akım almak içindir. Size 100 a. lazım olmaz herhalde.
 
şefim neodyum mıkatıs firması 450 tl den bahsediyo ya hdd içinden çıkan mıknatıslarda çok güçlü yarım ay şeklinde´ bunlarla bişi yapamazmıyız
 
36 oyuklu stator için 12 adet mıknatıs ihtiyacı olacak. 40x20x5 mm. ölçülerindeki mıknatıs işinizi görecektir.
Hangi firmadan, hangi ölçülerde, kaç tane sipariş verdiniz bilmiyorum ama www.neohobi.com adresinde tanesi 9.50 tl.den satılıyor.
12 tanesi en fazla 120 tl. eder.

Hdd mıknatısları çok kuvvetli ama şekil itibariyle işimize çok yaramıyor.
 
sn:şef'im yardımınız için teşekkürler Ben bir arkadaş daha buldum çok eskibir oto elektrikcisi alternatör sarım tekniğini a dan z ye biliyor saçı sakalı bu işte ağartmış lakin biraz artis çalıştığım mütaahit'in adamı bu.oto alternatörünü o gelip yardımcı olana kadar ikinci plana bırakıyorum şimdi motorlu testerede alemiyyum rotor ve tek bir bobin var 1500 watt manyetik elektrik üretiyor bunun üzerinde yoğunlaşacağım kayda değer gelişme olursa sizlerle paylaşırım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst