Kaçak akım tutmuyor sebebi sıfırlama mı başka birşey mi

Ustamben kendimi anlatamıyorum galiba size ana giriş kablosundan bile tutmuyor fark eden ne ?
bunu önceden de söyleyen olmuştu ben tekrar anlatiyim. Kar dan önce sıfırlama varsa bile siz kar sini daire sigorta kutusuna takdığınız için o sıfırlamayı görmez. sizin sorun ya sigorta kutusunda nötr toprak birleşik yada daire içinde sıfırlama vardır.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Ustamben kendimi anlatamıyorum galiba size ana giriş kablosundan bile tutmuyor fark eden ne ?

Kendim için konuşayım . Diğer arkadaşlarda aynı fikirdedir diye düşünüyorum .

Arıza diyelim .
Arıza hedef küçültülürek bulunur .

Kaçak akım rölesi profesyonel ( kaçak akım rölesi ölçüm cihazı ) olmamak kaydı ile test prizden deneme kaçak akım rölesi sağlam diyelim .
Kaçak akım rölesi sonrası sıfırlama yok olması .

Sonrası tüm priz ve direk bağlı cihazların sıfırlama varmı diye kontrolu .

Sonrası kaçak akım rölesi daire siğorta kutusuna takılması . ( ana giriş dediğiniz burası mı ? )

Bu siğorta kutusuna kaçak akım rölesi tutmuyorsa direk atıyorsa fazdan ise siğortalar tek tek kapatılıp hangi linyede olduğu bulunması ( bir kaç linyede olabilir )

Siğortalar kapalı atma duruma devam ediyorsa nötrdendir .
Burada cihazların bozulma riski ( nötrlerin testi ? )
İyi bir elektrikçi bulunuz.
Faz toprak / nötr toprak / diğer kontrollar / ölçümler vs gibi .

Diğer forumldan kaçak akım konularından bilğiler edinmeniz .
Gerçi arızası çözülen yok denecek kadar az . ( ara sıra atma sebebinden dolayı )

Sizin durum direk atıyor beyanınız bu kaçak akım rölesinin en kolay arıza bulma şeklidir .

Kolay Gelsin Sağlıcakla ..


 
Kendim için konuşayım . Diğer arkadaşlarda aynı fikirdedir diye düşünüyorum .

Arıza diyelim .
Arıza hedef küçültülürek bulunur .

Kaçak akım rölesi profesyonel ( kaçak akım rölesi ölçüm cihazı ) olmamak kaydı ile test prizden deneme kaçak akım rölesi sağlam diyelim .
Kaçak akım rölesi sonrası sıfırlama yok olması .

Sonrası tüm priz ve direk bağlı cihazların sıfırlama varmı diye kontrolu .

Sonrası kaçak akım rölesi daire siğorta kutusuna takılması . ( ana giriş dediğiniz burası mı ? )

Bu siğorta kutusuna kaçak akım rölesi tutmuyorsa direk atıyorsa fazdan ise siğortalar tek tek kapatılıp hangi linyede olduğu bulunması ( bir kaç linyede olabilir )

Siğortalar kapalı atma duruma devam ediyorsa nötrdendir .
Burada cihazların bozulma riski ( nötrlerin testi ? )
İyi bir elektrikçi bulunuz.
Faz toprak / nötr toprak / diğer kontrollar / ölçümler vs gibi .

Diğer forumldan kaçak akım konularından bilğiler edinmeniz .
Gerçi arızası çözülen yok denecek kadar az . ( ara sıra atma sebebinden dolayı )

Sizin durum direk atıyor beyanınız bu kaçak akım rölesinin en kolay arıza bulma şeklidir .

Kolay Gelsin Sağlıcakla ..


Ustam dediklerinize katılıyorum daire içinde sıkıntı olabilir ama dediğiniz gibi fazlari tek tek deneyerek bulabiliriz ben daire tesisatını hiç sigortaya girmeden denedim.Fazlari girince sıkıntı yok nötr girince tutmuyor..Evet ana giriş dediğim binanın ana panosundan (sayaç panosu) daireye gelen kablodan bahsediyorum.Bunun nötr girince tutmuyor hiç bir şekilde... Ben kendimce gelen toprak ve nötr de kısa devre ihtimali geliyor aklıma yad sıfırlama...Sayaç panosunda
 
Geçen gün anlattım. Biri yarım akıllılığıyla "bişey olmadıysada bişey oldu" diye aklınca benle dalga geçmiş. Bak birader kesinlikle ve kesinlikle girişte eğer toprak iletkeniyle nötr iletkeni binanın sizin dairenize kadar olan kısmına gelinceye kadar bir yerde fiziki olarak birleşmişse veya temas halindeyse KAKR nin girişi çıkışı fark etmez KAKR yı tutturamazsın. Yani bı nevi topraklama iletkenini terfi ettirip nötr iletkeni rütbesine yükseltiyorsun sıfırlamayla. Bak sen bu sıfırlamayla kendi evinin içindeki bütün toprak iletkenini nötr iletkeni mertebesine ulaştırıyorsun. Yani buzdolabın ki elektrik olduğunu bir an için farzet. Onun bağlandığı prizin toprak iletkeni nötr olmuş oluyor. Yani KAKR nin nötründen fazdan gelen akımın bir kısmı çıkıyor fakat bir kızmıda rölenin dışında olan toprak iletkeninden geçtiği için KAKR yı tutturamıyorsun. Burda maalesef elektrikten hiç anlamayıpta elektrikten çok anladığını zanneden bunuda benle dalga geçerek ortaya koymaya çalışan adam çok. Adamların hepsinin mühendislerseki pek zannetmiyorum diplomalarının çöp olduğunun farkında bile değiller. Adam çizdiğim basit şemayı bile anlatacak anlayacak kapasitede değil. Yok KAKR yı değiştir. Yok AC DC KAKR olacak. Sanki evin içi invertör dolu kondansatör dolu. Utanmasalar harmoniklerden KAKR atar bile derler bu cahil grubu. Bak kardeşim senin tesisatın girişinde eğer komşularında KAKR leri devrede değilse ana giriş panosunda nötr ile toprak birleşmiştir. Komşuların KAKR faal ve çalışıyorsa senin daire panonun girişinde toprakla nötr birleşiktir. Aman sağın solun lafına bakıpta KAKR ni falan boşuna para verip değiştirme. Değiştirdiğin pahalı KAKR de tutmayacaktır. İyi bir elektrikçi bul. Arızayı bulsun. Sen burdaki elektrikten hiç anlamayan cahil cühela takımına bakma. Bişey olmadıysada bişey olmuşmuş. Breh breh breh. Basit bir analizi şemayı bile anlamaktan aciz.
 
Size çok basit bir test yapmanızı önermiştim. Zor gelmiş olmalı. Testten sonra oturur sakin kafayla hatam neredeymiş diye üstüne kafa yorarsınız belki.
 
Geçen gün anlattım. Biri yarım akıllılığıyla "bişey olmadıysada bişey oldu" diye aklınca benle dalga geçmiş. Bak birader kesinlikle ve kesinlikle girişte eğer toprak iletkeniyle nötr iletkeni binanın sizin dairenize kadar olan kısmına gelinceye kadar bir yerde fiziki olarak birleşmişse veya temas halindeyse KAKR nin girişi çıkışı fark etmez KAKR yı tutturamazsın. Yani bı nevi topraklama iletkenini terfi ettirip nötr iletkeni rütbesine yükseltiyorsun sıfırlamayla. Bak sen bu sıfırlamayla kendi evinin içindeki bütün toprak iletkenini nötr iletkeni mertebesine ulaştırıyorsun. Yani buzdolabın ki elektrik olduğunu bir an için farzet. Onun bağlandığı prizin toprak iletkeni nötr olmuş oluyor. Yani KAKR nin nötründen fazdan gelen akımın bir kısmı çıkıyor fakat bir kızmıda rölenin dışında olan toprak iletkeninden geçtiği için KAKR yı tutturamıyorsun. Burda maalesef elektrikten hiç anlamayıpta elektrikten çok anladığını zanneden bunuda benle dalga geçerek ortaya koymaya çalışan adam çok. Adamların hepsinin mühendislerseki pek zannetmiyorum diplomalarının çöp olduğunun farkında bile değiller. Adam çizdiğim basit şemayı bile anlatacak anlayacak kapasitede değil. Yok KAKR yı değiştir. Yok AC DC KAKR olacak. Sanki evin içi invertör dolu kondansatör dolu. Utanmasalar harmoniklerden KAKR atar bile derler bu cahil grubu. Bak kardeşim senin tesisatın girişinde eğer komşularında KAKR leri devrede değilse ana giriş panosunda nötr ile toprak birleşmiştir. Komşuların KAKR faal ve çalışıyorsa senin daire panonun girişinde toprakla nötr birleşiktir. Aman sağın solun lafına bakıpta KAKR ni falan boşuna para verip değiştirme. Değiştirdiğin pahalı KAKR de tutmayacaktır. İyi bir elektrikçi bul. Arızayı bulsun. Sen burdaki elektrikten hiç anlamayan cahil cühela takımına bakma. Bişey olmadıysada bişey olmuşmuş. Breh breh breh. Basit bir analizi şemayı bile anlamaktan aciz.
Hay ağzına sağlık benimde anlatmak istediğim bu yok anlatıyorum daha test vs diyorlar bana neyse bende öyle düşünüyorum temas olduğunu bakacam çözecem
 
Hay ağzına sağlık benimde anlatmak istediğim bu yok anlatıyorum daha test vs diyorlar bana neyse bende öyle düşünüyorum temas olduğunu bakacam çözecem

Mübarek bayramlar olsun.

Rölenizde sorun olabilir.
Binanızın haricinde bir yerde deneme yapmanız .

Video ile gösterim yaparsanız bizlerde görmüş oluruz .

Kolay gelsin sağlıcakla.
 
Geçen gün anlattım. Biri yarım akıllılığıyla "bişey olmadıysada bişey oldu" diye aklınca benle dalga geçmiş. Bak birader kesinlikle ve kesinlikle girişte eğer toprak iletkeniyle nötr iletkeni binanın sizin dairenize kadar olan kısmına gelinceye kadar bir yerde fiziki olarak birleşmişse veya temas halindeyse KAKR nin girişi çıkışı fark etmez KAKR yı tutturamazsın. Yani bı nevi topraklama iletkenini terfi ettirip nötr iletkeni rütbesine yükseltiyorsun sıfırlamayla. Bak sen bu sıfırlamayla kendi evinin içindeki bütün toprak iletkenini nötr iletkeni mertebesine ulaştırıyorsun. Yani buzdolabın ki elektrik olduğunu bir an için farzet. Onun bağlandığı prizin toprak iletkeni nötr olmuş oluyor. Yani KAKR nin nötründen fazdan gelen akımın bir kısmı çıkıyor fakat bir kızmıda rölenin dışında olan toprak iletkeninden geçtiği için KAKR yı tutturamıyorsun. Burda maalesef elektrikten hiç anlamayıpta elektrikten çok anladığını zanneden bunuda benle dalga geçerek ortaya koymaya çalışan adam çok. Adamların hepsinin mühendislerseki pek zannetmiyorum diplomalarının çöp olduğunun farkında bile değiller. Adam çizdiğim basit şemayı bile anlatacak anlayacak kapasitede değil. Yok KAKR yı değiştir. Yok AC DC KAKR olacak. Sanki evin içi invertör dolu kondansatör dolu. Utanmasalar harmoniklerden KAKR atar bile derler bu cahil grubu. Bak kardeşim senin tesisatın girişinde eğer komşularında KAKR leri devrede değilse ana giriş panosunda nötr ile toprak birleşmiştir. Komşuların KAKR faal ve çalışıyorsa senin daire panonun girişinde toprakla nötr birleşiktir. Aman sağın solun lafına bakıpta KAKR ni falan boşuna para verip değiştirme. Değiştirdiğin pahalı KAKR de tutmayacaktır. İyi bir elektrikçi bul. Arızayı bulsun. Sen burdaki elektrikten hiç anlamayan cahil cühela takımına bakma. Bişey olmadıysada bişey olmuşmuş. Breh breh breh. Basit bir analizi şemayı bile anlamaktan aciz.
Ustam.uzun zamandır yazamadım boya işleri vs vardı dün test ettim ana sayaç panosundan Gelen nötr ile toprak arası kısa devre testi yaptım multimetre ile maalesef kısa devre var ya.kablo bir yerde temas ediyor yada panoda birleştirmiş ler ... Artık vazgeçme durumundayım çünkü eski bina kablolar değişmez.Birde kiraciyim bu kadar zorlamaya degermi bilemiyorum?
Ustam anlıyorum sizi ama.bak.ana panodan (sayaç panosundan) gelen nötr ve toprakta kısa devre testi yaptım kısa devre var.Bu şekilde kaçak tutması imkansız panoda ya sıfırlama var yada kablo nötr Toprak temas ediyor bir yerde zaten bilirsiniz.Toprak kablosu yalıtımsız (çıplak) bakır çekilmiş..
bunu önceden de söyleyen olmuştu ben tekrar anlatiyim. Kar dan önce sıfırlama varsa bile siz kar sini daire sigorta kutusuna takdığınız için o sıfırlamayı görmez. sizin sorun ya sigorta kutusunda nötr toprak birleşik yada daire içinde sıfırlama vardır.
Peki toprak ve nötr Sayaç panosundan daireye kadar gelen hattı multimetre ile kısa devre testi yaptım kısa devre var bir yerde temas ediyor.. Buna ne diyeceksiniz?
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,873
Mesajlar
921,197
Kullanıcılar
450,996
Son üye
cillop

Yeni konular

Geri
Üst