Kaçak akım atıyor

Bilode

Üye
Katılım
21 Eki 2018
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
46
Merhaba arkadaşlar. 7.5 kw motor ilk çalıştırdığımızda hızlı devire geçerken kaçak akım şalterini attırıyor. Şalteri kaldırıp tekrar çalıştırdığımızda sorun olmuyor. Her seferinde böyle. Motorun sargılarını kontrol ettik sorun görünmüyor ama gövdeye elektrik veriyor. Arka kapakta rulman dan önce yaylı bir pul vardı o kırılmış kaçağa bu sebep olabilir mi?Sizce Ne yapmalıyım?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bilode Merhabalar;
Motor sargılarını nasıl kontrol ettiniz,sargıların direncinin de sorun olmayabilir, sargıları bir izolasyon test cihazı ile motor gerilimine yakın bir gerilimde izolasyon testi yapın en sağlam böyle bir sonuç alırsınız,bazen motor klemens kutusunda sıkıntı olabiliyor klemens kutusunu iyice inceleyin kömürleşme yada gövdeye çok yakın bağlantı terminali var mı, bahsettiğiniz yaylı rondele rulmanı sıkıştırmak için kullanılır bunun kırılması kaçağa pek sebep vermez gibi görünüyor,ancak parça kopup sargıyı yada presbanda zarar vermişse o zaman sıkıntı oluşturabilir ama böyle bir durumda devamlı olarak arıza gelir.
İkinci bir ihtimal motoru besleyen kabloda bir izolasyon hatası olabilir bu kabloya da bir izolasyon testi uygulaya bilirseniz daha sağlıklı sonuç alabilirsiniz.
Son olarak motorun olduğu bölgede ıslaklık yada çok fazla nem var mı? Özellikle düşük koruma sınıfı ip li motorlarda nem umulmadık böyle problemlere neden olabiliyor.

Kolay Gelsin
 
Bilode Merhabalar;
Motor sargılarını nasıl kontrol ettiniz,sargıların direncinin de sorun olmayabilir, sargıları bir izolasyon test cihazı ile motor gerilimine yakın bir gerilimde izolasyon testi yapın en sağlam böyle bir sonuç alırsınız,bazen motor klemens kutusunda sıkıntı olabiliyor klemens kutusunu iyice inceleyin kömürleşme yada gövdeye çok yakın bağlantı terminali var mı, bahsettiğiniz yaylı rondele rulmanı sıkıştırmak için kullanılır bunun kırılması kaçağa pek sebep vermez gibi görünüyor,ancak parça kopup sargıyı yada presbanda zarar vermişse o zaman sıkıntı oluşturabilir ama böyle bir durumda devamlı olarak arıza gelir.
İkinci bir ihtimal motoru besleyen kabloda bir izolasyon hatası olabilir bu kabloya da bir izolasyon testi uygulaya bilirseniz daha sağlıklı sonuç alabilirsiniz.
Son olarak motorun olduğu bölgede ıslaklık yada çok fazla nem var mı? Özellikle düşük koruma sınıfı ip li motorlarda nem umulmadık böyle problemlere neden olabiliyor.

Kolay Gelsin
Öncelikle ilginize teşekürler. Sargıları göz ile kontrol ettim her hangi bir kararma yada dezenformasyon göremedim. Bir yıllık motor. Nem kontrolü yaptım o da değil. Yaylı rondela milin yıldız üçgende hareket etmesini sağlıyor. Bu olmadığı için mil kontrolsüz olarak yarım santim gitgel yapıyor zaman zaman. Bu yüzden bobinin izalosyonunu yemiş olabilirmi. Bi de gövde den direk topraklama yaptım bu seferde şalteri kaldırdığım anda atıyor. Topraklamayı neden kabul etmez bunu da anlamadım.
 
Göz ile kontrol böyle bir arızada pek faydası olmadığı açık,motora bir izolasyon testi yapmanız şart çünkü gövdeden toprak verdiğinizde direk atıyorsa motorda bir izolasyon hatası var toprağı kesinlikle iptal etmeyin,daha büyük sıkıntılara neden olabilir( personel elektrik çarpabilir),bazen yeni motorlarda bile böyle sorunlar olabiliyor ,neticede insan yapısı .
Kolay Gelsin
 
Kaçak akımı " bağışık tiple " değiştirmeyi deneyebilirmisiniz ?
 
Son düzenleme:
Öncelikle ilginize teşekürler. Sargıları göz ile kontrol ettim her hangi bir kararma yada dezenformasyon göremedim. Bir yıllık motor. Nem kontrolü yaptım o da değil. Yaylı rondela milin yıldız üçgende hareket etmesini sağlıyor. Bu olmadığı için mil kontrolsüz olarak yarım santim gitgel yapıyor zaman zaman. Bu yüzden bobinin izalosyonunu yemiş olabilirmi. Bi de gövde den direk topraklama yaptım bu seferde şalteri kaldırdığım anda atıyor. Topraklamayı neden kabul etmez bunu da anlamadım.
Makinenize panodan 4 adet kablo gelir bu 4 kablodan 3 ü faz yani elektrik diğeri toprak olmalıdır eğer bu kablo nötr klemensine bağlanırsa motor normalde çalışır ama kaçak akım bağladığınızda başka bir noktadan toprak alırsa çalışmaz başka noktadan toprak almazsa motor çalışır ama bu durum tehlikelidir yapılmaması gereken bir olaydır motorların gövdesine toprak bağlanır nötr değil
 

Forum istatistikleri

Konular
127,967
Mesajlar
913,969
Kullanıcılar
449,612
Son üye
esperran

Yeni konular

Geri
Üst