A_QUARIU_S
Üye
- Katılım
- 2 Eki 2009
- Mesajlar
- 62
- Puanları
- 1
- Yaş
- 52
Değerli arkadaşlarım yıllardır jeneratör onarımı ve işletmenliği yaparım ancak çok ilginç bir olayla hatta duyunca inanamayacağınız bir olayla karşı karşıyayım. Sakın nasıl olur demeyin oluyor işte. Elimizde Aksanın 15Kva Dual TEK FAZLI Jeneratörü mevcut. Yani ayarlıyorsunuz o kadar 1. grup çalışıyor sonra süre bitecekken 2.grubu çalıştırıyor ısınınca senkron anını bekliyor ve oluncada 2.gruba geçiş yapıp 1.grubu soğuyuncaya kadar çalışmasına devam ettirip durduruyor bu işlem bu şekilde Şebeke gelinceye ya da operatör müdahale edinceye kadar devam eder. Bunların hiç birisinde sorun yok. Şu an kullandığımız sistemde faz ve nötrün yerleri önem arzetti belki sorunu şu an onun için farkettik hep vardı bilemiyorum. Önce gruplar değişince faz ve nötr uçlarının değiştiğini fark ettim. Baktım hep aynı bende 2. grubun alternatöründen gelen uçları çıkış kontaktörünün girişinde yer değiştirerek sorunu giderdim.test ettim sorun yok verdim. 1 hafta sonra kullanılması gerekmiş ve çalıştırdıklarında benim nötr diye ayırdığım uçlarda faz, faz diye ayırdığım uçlarda nötr görülmeye başlanmış. Bölgeye gittim yaklaşık 7 gündür buradayım hep nötürde faz fazda da nötr vardı üstelik her iki grup çalışırkende aynıydı. Sonra kayıt tutmaya başladım o da ne yaklaşık 3. gün falan dı ki 1. grup çalışırken sigortaların girişinde yine nötr oluşurken nötr klemensinde faz ancak 2. grup çalışmaya başlayınca tam tersi bu kez sigortaların girişinde faz nötr klemensinde nötr. Bu olay ilginç geldi ve takibe devam ettim ve yaklaşık 10dk önceki son kaydımda ise: 2. Grup çalışıyor ve her iki uçta da 120v + 100v voltajlar ölçüyorum (toprak referansına göre) sonra diğer gruba geçiş yaptım ama o da aynı şekilde uçların birisinden 120 diğerinden 100v civarında çıkış veriyordu. Sakın bana tek fazlı jeneratörde nötr olmaz falan filan demeyin bu ürünler 12 yaşında ve bunca sene nötr vardı da şimdi mi yok? Konu üzerinde Aksa fabrikayı aradım ilgili tasarım mühendisinin artık orada olmadığını ama beni bu ürünün tasarımında çalışmış başka bir mühendise yönlendireceklerini söylediler. Sonuçta görüştük ama böyle bir şeyin olamayacağını söyledi. Bende inanmak istemiyorum ama çilekli dondurmaya allerjisi olan Ferrarinin hikayesinde olduğu gibi kilit değişkenin ne olduğunu anlayamıyorum. Yükten kaynaklanma ihtimaline karşı 15 dağıtım sigortasını tek tek kapattım ancak sorun değişmedi. Alternatörün 110V + 110v stator sargılarından ortak buluşma noktasındaki ucun gövdeye temas edebileceği ihtimaline karşılık gövde kontrolü yaptım ama olumsuz. İnanmayanlar için cep:5062429222 Lütfen konuyu sulandırmadan başına gelmiş arkadaşlar varsa tecrübelerinden istifade edelim.