jeneratör düşük voltaj üretiyor

eyenti

Üye
Katılım
3 Ağu 2008
Mesajlar
44
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar avk marka alternatör, motor çalışınca faz-faz arası 100-150 Volt üretiyor.sistem otomatik olduğu için çok kısa süre sonra stop ediyor. Alternatörde AVK COSIMAT C2.1 Voltaj Regülatörü kullanılmış.Bu konuda tecrübe yada bilgi sahibi olan arkadaşların acilen yardımına ihtiyacım var.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
jenaratör kaç kw lik,trifaze mi?,motor devri normalmi,frekansı kaç hz,alternatör voltaj regilatörü üzerinde voltaj ayar pot var ayar denenmesi,avr voltaj çıkışı uçlarından kaç volt çıkıyor
 
Muhtemelen avr ile ilgilidir. jeneratörlerde üretilen gerlimi avr dc uyartım belirler.. jeneratörün özelliklerini detaylı olarak yazman gerekir. Bunlar olmadan yorum yapmak zor.
 
muhtemelen jeneratörün önündeki yük fazladır. jeneratörlerin kumanda panosunda akım sınırlama vardır. fazla akımçekildiğinde ilk önce frekans sonra voltaj düşer sonrada stop komutu gelir. Jeneratörün tree faz ise her birfazdan geçen akımı ayrı ayrı ölç. jeneratörün değerleriyle karşılaştır.
 
arkadaşlar jeneratör 50 kva'lık avk marka otomatik trifaz bir jeneratör.
-Uyartım gerilimini ölçmedim.
-Alternatör kendinden uyartımlı.
-jeneratörü ilk etapta test konumunda çalıştırıyorum,yani yük yok.
-frekans hiç okuyamıyorum.
-dizelin devrini normal devrinin üzerine çıkarıyorum gene de,ürettiği gerilim faz-faz arası100-150 voltu geçmiyor.
-voltaj arttırma potunun sağlamlık kontrolünü yaptım-artırma ve azaltma(pot direnci) çalışıyor.
-avr üzerindeki potlardan da,bir netice alamadım.
-Yapmadığım uyartım uçlarının voltajını ölçme.Burdan kaç volt ölçülmeli (benim bildiğim dc 0-10 volt)?
-net olarak voltaj regülatörü arızalı diyebilirmiyiz.Genelde regülatör üzerinde hangi parçalarda arıza sıklıkla oluşur.

yardımlarınız ve zaman ayırdığınız için şükranlarımı sunarım.
 
arkadaşlar jeneratör 50 kva'lık avk marka otomatik trifaz bir jeneratör.
-Uyartım gerilimini ölçmedim.
-Alternatör kendinden uyartımlı.
-jeneratörü ilk etapta test konumunda çalıştırıyorum,yani yük yok.
-frekans hiç okuyamıyorum.
-dizelin devrini normal devrinin üzerine çıkarıyorum gene de,ürettiği gerilim faz-faz arası100-150 voltu geçmiyor.
-voltaj arttırma potunun sağlamlık kontrolünü yaptım-artırma ve azaltma(pot direnci) çalışıyor.
-avr üzerindeki potlardan da,bir netice alamadım.
-Yapmadığım uyartım uçlarının voltajını ölçme.Burdan kaç volt ölçülmeli (benim bildiğim dc 0-10 volt)?
-net olarak voltaj regülatörü arızalı diyebilirmiyiz.Genelde regülatör üzerinde hangi parçalarda arıza sıklıkla oluşur.

yardımlarınız ve zaman ayırdığınız için şükranlarımı sunarım.

Büyük bir ihtial AVR arızalı.Fakat motorun devrinle oynamanız dağru değil.Arıza giderildikten sonra tekrar ayarlamalısınız.
 
motorun devrinle oynamanız dağru değil.Arıza giderildikten sonra tekrar ayarlamalısınız

motor devrini sadece frekansı görebilirmiyim diye arttırmıştım, geri normale getirdim
 
büyük olasılıkla avr de sorun var alternatör normal devrinde yaklaşık 10 v dc okuman lazım avr uzerınde l1 ve k1 ucları arasında(consimatta L1 K1 olması gerek). ayrıca makıne garantide bir makine deilse ve avr arızan kesinse avr yi tamir etmeyiimi düşündüğünden soruyorsun avr de en cok ne arıza yapar diye anlayamadım ???garantide deılse makınan ve avr de pahalıysa datacom un sana uygun (avr5 avr12 avr20)avrlerinden birini kullanabilirsinfazla pahalı olmasa gerek...kolaygelsin
 
Motor Devriniz 1500 d/dk görüyor ve 100-150 volt üretim varsa kesin olarak konuşuyorum uyartım voltajı düşük.
Motor devriniz 1500 d/dk olması gereklidir. Altında devir görüyorsanız frekansınızda 50 hz altındadır. Motor devriniz 1500 d/dk durmuyorsa öncelikle bakmanız gereken nokta jenaratörün yakıt beslemesidir. Yakıt filtresini kontrol edin artı yakıt hortumunu kontrol edin pislik kaçmış olabilir. Yakıtınızı kontrol edin soğuk havalarda donma yapabiliyor başıma geldi benim. Kesinlikle yakıtta problem yok diyorsanız voltaj regülatörünüzü değiştirin.
 
mevcut(cosimat c2.1) avr hakkında bulabildiğim bilgi aşağıda. bunun yerine kullanabileceğim trifaz avr hangisi olabilir? datakomun avr5-12-20 ve diğer firmaların ürünleri tadilatsız uymuyor. mevcut avr 0-500v (faz-faz) kontrollü.adı geçenler genellikle 0-230 volta kadar(faz-nötr) gerilim kontrollü.nasıl bir tadilat yapabilirim?
greenyucel hocam; dizel ile ilgili problem yok

AVK Voltage Regulator COSIMAT C2


The "COSIMAT C2" is a compact voltage regulator designed to control synchronous alternator.

The "COSIMAT C2" permits two different ways of influencing the alternator voltage, according to alternator frequency (U/f function and underspeed protection).

The principal features of the "COSIMAT C2" are:

•Internal and external alternator voltage setpoint adjustment.
•PID control exciter.
•Proportional change in alternator voltage in accordance with frequency (U/f operation).
•Disproportionately severe drop in alternator voltage when operating at underfrequency or underspeed (underspeed protection).
•Resistant to environmental effects thanks to lacquer - impregnated circuit boards.
•High- value components for long service life.
•Extended adjustment range for alternator voltage.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,098
Mesajlar
914,955
Kullanıcılar
449,798
Son üye
jsons

Yeni konular

Geri
Üst