Jenarator akü bağlantısı

Katılım
13 May 2024
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
30
Aku baska bı işlem icin sökülmüş ve geri tekrar bağlantıdan sonra ilk marşta duman çıktığını ve çalışmadığını söylediler muhtemelen ters baglanti yapıldı ve ters bağlanırsa ilk hangi kablo hasar alır fabrika çalışanları marş motoruna giden taraftan Duman geldiğini söylediler fotoraf istedim kablolar sprel boru içinde olduğu için gözükmüyor şuan şuan marşa basmadan kutup başlarını taktıkları anda akü kutup baslarindan ateş attığını söylüyorlar
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Aku baska bı işlem icin sökülmüş ve geri tekrar bağlantıdan sonra ilk marşta duman çıktığını ve çalışmadığını söylediler muhtemelen ters baglanti yapıldı ve ters bağlanırsa ilk hangi kablo hasar alır fabrika çalışanları marş motoruna giden taraftan Duman geldiğini söylediler fotoraf istedim kablolar sprel boru içinde olduğu için gözükmüyor şuan şuan marşa basmadan kutup başlarını taktıkları anda akü kutup baslarindan ateş attığını söylüyorlar
Normal şartlarda önce + sonra - uç baglantisi yapılırsa ateş, kıvılcım olayı olmaz.
 
Akü şarj redresörü aküleri tampon şarjda sürekli şarjlı tutabilmek için akü kutup başlarından bağlıysa ve akü değişiminde akü şarj cihazının akü şarjı bağlantıları sökülmemişse; ters bağlantı olmadığı halde aküyü kutup başlarından takarken kıvılcımların görülmesi çok normaldir. Marş motorundan ilk anlarda duman çıkması olayında; akünün amper-saat kapasitesinin veya voltajının aşırı düşerek marşla çok aşırı akımların bu anlarda çekilmesi mutlaka söz konusu olmuştur.

Akü normal şarjlı, nominal voltajlı duruma geldiğinde ise marşla ve ara kablo bağlantılarıyla çok aşırı akımların çekilmesiyle aşırı ısınma söz konusu olamayacağından bu durumlarda marş motorundan ve bağlantılarından duman çıkması görülmeyecektir. Akü voltajının çok aşırı düşerek aşırı akımların marşla çekilmesinde, marş motoru bağlantılarından aşırı amperlerin anlık geçebilmesiyle bağlantılardaki aşırı ısınma ve duman kendi kanaatimce bu yüzden oluşmuştur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Jeneratörün üzerinde akü şarjı için alternatör varsa aküyü ters bağladığınızda bu alternatörün diyotlarını kısa devre edip yakmış olabilirsiniz. Muhtemelen şuan kısa devre olmuş durumdalar o yüzden normal bağlasanız bile diyotlar kısa devre olduğu için kutup başını bağlamaya çalıştığınızda ark oluşuyor.
 
O zaman, arkadaslarında belirttiği gibi, aku şarj cihazı acık ve devrede idi
Ben jeneratörün üzerinde sadece aküyü şarj etmek için harici bir alternatör daha (oto alternatörü) bulunduğunu ve aküyü ters bağladıklarında bu küçük alternatörün diyot tablasındaki diyotları kısa devre ettiklerini düşünüyorum.
 
Ben jeneratörün üzerinde sadece aküyü şarj etmek için harici bir alternatör daha (oto alternatörü) bulunduğunu ve aküyü ters bağladıklarında bu küçük alternatörün diyot tablasındaki diyotları kısa devre ettiklerini düşünüyorum.
Generatör uzun zaman çalışmadığında, harici bir şaej devresi yokmu. Generatör, kontrol panelinin içinde olabilir
 

Forum istatistikleri

Konular
128,598
Mesajlar
918,934
Kullanıcılar
450,601
Son üye
eagle_good

Yeni konular

Geri
Üst