jenaratörlerin otomatik çalışması

karayollarında calısıorum bu yuzdende sureklı jeneratör arızası ıle karsılasıorum,problemeım şu:datakom jeneratör kontrol cıhazı belırlı aralıklarla yag alarmı verıyor(müşür problemı var dıye cvp vermezsenız sevinirim cünkü müşür degıstrdık)
şimdiden tesekkur edrım...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
karayollarında calısıorum bu yuzdende sureklı jeneratör arızası ıle karsılasıorum,problemeım şu:datakom jeneratör kontrol cıhazı belırlı aralıklarla yag alarmı verıyor(müşür problemı var dıye cvp vermezsenız sevinirim cünkü müşür degıstrdık)
şimdiden tesekkur edrım...

yağ filitrelerini kontrol edin veya değiştirin tıkanmış olabilir.
 
arkadaşlar sitede yeniyim öncelikle herkese selamlar.elimde abb 630 A. T.MAX. t5 bir kompakt şalter var fakat üzerlerindeki ayarları nası yapabilirim.. bana açıkllayabilirmisiniz..
bir de iki adet çalışan generatörün fazları arası aynı denk gelerek temas ederse bi sorun olurmu ..
örnein R-R S-S T-T ye olucak şekilde bir kaç saniye alternatör uçları temasda kalırsa sorun olurmu....??????
cevaplarınızı bekliyorum .
şimdiden çok teşekkürler..
 
Arkadaşlar jeneratörün benzinli veya dizel olması problem değil hepsi otomatik yapılabilir. Önemli olan jeneratördeki motorun otomatik çalışmaya uygun bir yapıda olması gerekir. Yani üzerinde marş motoru yağ müşiri gibi ekipmanların olması gerekir. Otomatiğe çevirecek kişi normal bir elektrikçi olmaz. Piyasadaki elektrikçiler motor konusunda tecrübeli olmadıkları için bu işten anlayan bir kişi tarafından sistemin kurulması gereklidir. Sadece projeyle makinayı otomatiğe çeviremezler. Sistemi kurarken de standart röleli bir kumandayla bu işi yapmak çok zor ve kullanışsız olur. En güzeli ve ekonomik, kullanışlı olan otomatik transfer rölesi dediğimiz cihazlarla bu devreyi kurup motoru da koruyarak sistemin sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlamaktır. Lütfen jeneratör servislerinden yardım isteyiniz. İşinizi daha çabuk ve güvenli bir şekide halledebilirsiniz. İyi Çalışmalar...
 
Arkadaşım otomatik transfer yapabilmen için ilk önce jeneratör kontrol cihazlarına ihtiyacın var.Bu cihazlar Şebeke kesildiğinde jeneratöre otomatik marş basar ve devreye alır.Bildiğim kadarıyla En basit ve en ucuz cihaz Datakom'un DKG 105 Cihazı.Bu cihazdan satın alırsan içinde kullanma kılavuzu ve bağlantı şeması mevcut.Yalnız jeneratör işinde çalışmayan elektrikçilerin bu panoyu yapacaklarını sanmıyorum.Onun için jeneratör servislerinle görüşmenizi tavsiye ederim.

Arkadaşın bahssetiği çözüm dizelde mükemmel çalışıyor DKG 105 işlemcisi en ekonomik olanıdır.
Ancak Jeneratörünüz benzinli ise jikle sorunu yaşarsınız onuda çözen varda randımanlı olmuyor .

Eğer Dizel ise DKG 105 li Oto transfer panosuna ihtiyacınız var her elk.çi yapamaz mutlak jeneratör işi ile iştigal birine kurdalattırınız.
 
dkg 105 bağlantıları ıcın teksan jenerator bağlantıya gec.bılmıyosan bağlamasını deneme yakarısn modulu
 
ona sadece bir modul ve 2 kontaktöre ihtiyacın olacak toplam 200 dolara mal olur
ama arkadaşım benzinli ise hiç uğraşma değmez
manuel şekilde en verimli çalışır aksi hallerde bayağı başını ağrıtır
dünya kadar yaptık uyarmamıza rağmen
lanet olsun neden yaptık bende bilmiyorum ısrara dayanamadık sanırım ama töbeliyiz :)
ama illada yaacapm diyorsan zaten otomatik start modulunu alınca ne yapacağın şemesı meması her şeyi var
tıkandığın yerde ararsın
oda 150 dolar civarında

sana lazım olan 2 adet kontaktör
1 otomatik statrt modulu
1 akü şarj redresörü
1 reno 9 un kapı selonoidi 9 10 lira BİŞİ
1 ADET 12 VOLT FAR RÖLESİ

Benzinli jeneratörü stop ettirmek için yandaki ateşleme bobin ucuna eksi verecen
cikle yapması içinde ciklenin yayını çıkarıp ona kapı selonoidini bağlıcanki cikle yapsın

bu kadar ama çalışır ama çalışmaz ama verimli olur ama olmaz bilemem
bana sorarsan heçte gereği yok
 
emrah arkadaşımın sorunu bambaşka enteresan sanırım şaka yapıyor olacak

ne olur kısa devre olur 1 2 saniye voltaj regulatörü dayanırsa dayanır dayanmazsa rotor diyotlar ve avr sen sağol gider

ha milyonda 1 şansın var nasıl jeneratörlerin frekansları ve voltajları ve aynı zamanda senkron zamanları eşit olur senkron çalışırlar bu koşul devam ettiği sürece :) ama milyarda 1 ihtimal o okoşulları yakalamak senkronizasyon cihazı olmadan tabi
 
rotru iki kutuplu sarılmış bi r altönatörün statoru nasıl sarılmalı üç faz olarak
 
arkadaşlar bir dizel tek silindir jenaratörümüz var datacom 105 bağladık herşey güzel fakat stop ettiremiyoruz.stop ciklesine bir adet piston bağladık enerji geldiğinde stop ettiriyor. (pistonun enerjisi kesildiğinde tekrar cikle start konumunu alıyor. fakat datacom 105 hangi kontağını kullanmalıyım yada ilave olarak nasıl bir kumanda uyguluyabilirim ?
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRR....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,254
Kullanıcılar
449,841
Son üye
nazoyata

Yeni konular

Geri
Üst