inverterle çalışan asenkron motorlarda sargı sorunu

dethrone

Üye
Katılım
9 Şub 2013
Mesajlar
101
Puanları
1
Yaş
38
selamlar,

inverter(drive) ile çalışan elektrik motorum var 4 tane. bunların hepsi kısa süreli aralıklarla sargıları bir noktadan patlamış. bunula ilgili nedenler ne olabilir. bildigim kadari ile anahtarlama frekanslarından dolayı inverter ile calismada anlık yüksek pik akımları sargılara zarar verebilir fakat baska bir şey aklima gelmiyo.r
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Motorlarınızın dönme devri nedir ; motor soğuyabiliyor mu normal devrinde yoksa cebri soğutma mı var ? Sürücü parametrelerini elle mi giriyorsunuz ; otomatik mi tanıtıyorsunuz ? Motorların çalışma anında çektiği akım nedir ? Sürücü motorları overload dan koruyamayıp 4 tane motorun yanmasına seyirci oluyorsa bunda bir anormallik var .
Ya da aynı sürücüden 4 tane olup 4 ünde de motorlar mı yanıyor ? Peki motor gücü nedir ? Neyi tahrik ediyor ; V/f sürücü mü , vektör kontrollü sürücü mü ; fren direnci var mı ?
Şu dökümanı da bir okuyun ayrıca :
http://www.elsanas.com.tr/downloads...rtörü Kullanımı-ELSAN Teknik Bülteni-FK01.pdf
 
Son düzenleme:
Motorlarınızın dönme devri nedir ; motor soğuyabiliyor mu normal devrinde yoksa cebri soğutma mı var ? Sürücü parametrelerini elle mi giriyorsunuz ; otomatik mi tanıtıyorsunuz ? Motorların çalışma anında çektiği akım nedir ? Sürücü motorları overload dan koruyamayıp 4 tane motorun yanmasına seyirci oluyorsa bunda bir anormallik var .
Ya da aynı sürücüden 4 tane olup 4 ünde de motorlar mı yanıyor ? Peki motor gücü nedir ? Neyi tahrik ediyor ; V/f sürücü mü , vektör kontrollü sürücü mü ; fren direnci var mı ?
Şu dökümanı da bir okuyun ayrıca :
http://www.elsanas.com.tr/downloads/AC İndüksiyon Motorlarında Frekans Konvertörü Kullanımı-ELSAN Teknik Bülteni-FK01.pdf
motorlar overloaddan yanmadı hatta motorlar komple yanmıyor. sargı bi yerinden patlıyor kavrulmuyor. yani kısmi deşarj sonucu bi noktadan gidiyor. motorların devirleri genelde 1500 d/dk sürücüler v/f sürücü
 
Motor sürücü çıkışı filtre reaktörlerine bakın. Düşük hızla çalışmada ısınmaya dikkat edin.
 
Son düzenleme:
Motor sürücü çıkışı filtre reaktörlerine bakın. Düşük hızla çalışmada ısınmaya dikkat edin.
teşekkürler fakat ısınma ile alakasi yok durumun.

şöyle anlatayım inverter ile çalışmada anahtarlama frekansı ve sıklıgından dolayi alcak gerilimde çalışan motor olsa bile mikro snlik pik gerilim darbeleri gelir mesela bununla ilgili WEG in yaptığı bi calısma var. 400 v ile calısan motorlar da faz-faz arası pik gerilim 1600 V civari olmakla beraber iki darbe arası 6 mikro sn olabilecek kadar sıkmış. bu darbeler bakır telin emayesini zayiflatir ve bi noktadan kısmi deşarj yaparak patlamasini sağlar. benim sorunum buna benzer baska sorunlarda olabilir mi
 
Motor sürücü çıkışı filtre reaktörleri. Bahsettiğiniz etkilerle birlikte birçok olumsuz etkiyi sınırlandırıyor. Bunlara bakın inceleyin kullanmanızda fayda vardır anlamında söyledim.
 
Motor sürücü çıkışı filtre reaktörleri. Bahsettiğiniz etkilerle birlikte birçok olumsuz etkiyi sınırlandırıyor. Bunlara bakın inceleyin kullanmanızda fayda vardır anlamında söyledim.
teşekkür ederim . evet bilyiorum dv/dt filtre (sin filtre ya da reaktörler) bu işlere bi nebze çözüm olabilir fakat maliyetler cok yüksek. bunlar olmadan nasi bi çözüm üretebiliriz motoru sardırırken kullandığımız telin emayesini mi geliştirsek ya da sargida farkli bi sargi şeması mi kullansak onu düşünüyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,921
Son üye
TursuBidonu

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst