Inverter ile faturayı düşürmek

Bu hesaba göre 60 watt kardayım diye hesap yapmayın sakın :)
çünkü soba yine 3000 watt çekmeye devam edecektir.
60 watt lık elektrik faturasını fazladan ödeyeceksiniz demek oluyor :)

Yani şu demek oluyor giriş gücünü 3000 watt tan fazla vereceksin ki çıkıştan kayıplardan sonra 3000 watt alasın,yada 3000 watt harcayıp 2940 watt ısı alırsın.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Yani şu demek oluyor giriş gücünü 3000 watt tan fazla vereceksin ki çıkıştan kayıplardan sonra 3000 watt alasın,yada 3000 watt harcayıp 2940 watt ısı alırsın.
yada şöyle bir şey olabilir?
Yeni bir metal keşfettiniz diyelim.
Bu metali tele çevirdiniz :)
Bu teli de ufo sobada kullanmaya karar verdiniz.
Bu tel öyle bir tel ki 1000 wattlık güç ile 3000 wattlık bir ısı veriyor.
Durum böyle olabiliyor ancak.
Hali hazırda bulunan elektrikle çalışan aletlerin şu anda inverter ile tasarruf sağlaması imkansız.
Ampul mesala yerini floresanlara bıraktı. floresanlarda ledlere yerini bıraktı.
Şimdi yepyeni bir lamba bulmak lazım 1watt ile 100 watt lık ışık verecek bir şey bulunursa o zaman devir tasarruf devri olur.
 
Bu arada yazdıklarımız sakın yanlış anlaşılmasın.
Yeni bir şey buldum diyebilirsiniz.
Bizim yorumlarımız şu andaki veriler üzerinden konuşmaktır.
Mesala inverterli klimalar var az elektrik yakıyor.
Diyorlar!!!
Ancak bu klimaların da mantığı farklı, onun için az yakıyor.
 
...
Şimdi yepyeni bir lamba bulmak lazım 1watt ile 100 watt lık ışık verecek bir şey bulunursa o zaman devir tasarruf devri olur.
1 watt ile 100 watt'lık ışık diye bir şey yok. Yanlış anlaşılma olmasın. Mesele daha verimli lamba yapmak. Akkor lambalar malum çok ısınıyordu. Enerjinin bir kısmı soba gibi ısıya dönüşüyordu. Hatta benim dayı oğlu kuluçka makinesini 40-42 dereceye ayarladığı termostatlı akkor lamba ile ısıtıyordu.
Sonra tasarruflu (akkora göre) diye floresan lambalar çıktı, onlar da ısınıyor. Yani enerjinin bir kısmı yine ısıya dönüşüyor. Şimdi LEDler var, onlar da ısınıyor ama ısıya dönüşen enerji miktarı floresan lambalara göre daha da azaldı. Mesele daha da az ısınan, yani verdiğimiz enerjiyi daha yüksek oranda amacımız olan ışıklandırmaya harcayabilecek bir teknoloji.
 
1 watt ile 100 watt'lık ışık diye bir şey yok. Yanlış anlaşılma olmasın. Mesele daha verimli lamba yapmak. Akkor lambalar malum çok ısınıyordu. Enerjinin bir kısmı soba gibi ısıya dönüşüyordu. Hatta benim dayı oğlu kuluçka makinesini 40-42 dereceye ayarladığı termostatlı akkor lamba ile ısıtıyordu.
Sonra tasarruflu (akkora göre) diye floresan lambalar çıktı, onlar da ısınıyor. Yani enerjinin bir kısmı yine ısıya dönüşüyor. Şimdi LEDler var, onlar da ısınıyor ama ısıya dönüşen enerji miktarı floresan lambalara göre daha da azaldı. Mesele daha da az ısınan, yani verdiğimiz enerjiyi daha yüksek oranda amacımız olan ışıklandırmaya harcayabilecek bir teknoloji.
Hocam benim söylemek istediğim şeyi çok iyi anlıyorsunuz siz.
100 wattlık ışık diye tabir ettiğim şey lümen dir.
Şimdi birde lümen nedir diye işin içine girmeye çalıştık mı :)
İnsanlarımızın hayal gücü gerçekten çok güçlü
Ancak bizim insanımıza yön verecek, onların yapmaya çalıştığı şeyin ne olduğunu anlatacak bilgi yoktur.
Yani insanımız anlamıyor değil. anlıyor ancak daha çok bilgiye ihtiyacı var.
 
Teorik bilgi olmayınca pratiğin önü kapalı kalıyor! Termodinamik kanunları herkesin cebinde, girip bakmak, okumak gerekiyor. "Enerji vardan yok, yoktan var edilemez" diyor. Bugüne kadar buna itiraz eden ya da aksini ispatlayan çıkmadı. Bir zamanlar tv de makine mühendisi birisi uçağı akülerle uçurup, uçuş esnasında ise aküleri dolduracağını söylüyordu. Bugün elektrikli arabalar için benzer şekilde düşünenler var. Hareket halinde şarj edebilir diye. Keşke öyle bir şey olsa!
 
Teorik bilgi olmayınca pratiğin önü kapalı kalıyor! Termodinamik kanunları herkesin cebinde, girip bakmak, okumak gerekiyor. "Enerji vardan yok, yoktan var edilemez" diyor. Bugüne kadar buna itiraz eden ya da aksini ispatlayan çıkmadı. Bir zamanlar tv de makine mühendisi birisi uçağı akülerle uçurup, uçuş esnasında ise aküleri dolduracağını söylüyordu. Bugün elektrikli arabalar için benzer şekilde düşünenler var. Hareket halinde şarj edebilir diye. Keşke öyle bir şey olsa!
Yollar hep yokuş aşağı olsa ne güzel olurdu :)
Yokuş aşağı olunca şarj olur. fren kullanmayacaksınız elektrikli araçlarda. fren yerine motor ters harekette elektrik üretiyor. Mantığı bu şekilde.
Yokuş aşağı attın vitesi 7 ye :) doldur aküyü :)
 
Yollar hep yokuş aşağı olsa ne güzel olurdu :)
Yokuş aşağı olunca şarj olur. fren kullanmayacaksınız elektrikli araçlarda. fren yerine motor ters harekette elektrik üretiyor. Mantığı bu şekilde.
Yokuş aşağı attın vitesi 7 ye :) doldur aküyü :)
Her yokuşun bir çıkışı olmasa..;)
Frenlemede günümüzde de bazı marka/modellerin de kullandığı gibi sadece kayıp enerjinin bir kısmını geri kazanmak amaçlıdır. Çünkü gaza basıp hareketlenip hızlanan arabanın frenleme ile resmen kullanılan enerjinin israf edilmesidir. O yüzden kullanım alışkanlığı olarak ileride kırmızı ışık varsa, durulacaksa fazladan gaz vermek gereksiz.
 
merhaba
Inverter ile faturayı düşürmek

matematikte yanlışlık olmaz . ( yanlışlığı anlamak için sağlamasını yapmak gerekir )
tüm malzemeleri alın + 2 adet sayaç alın deneyin bakın yerinde görmüş olursunuz
buraya deneyimlerinizi bildirirsiniz ( bir bakıma yanlış anlaşılmasın kobay gibi )
bizlere bilğilerinizi paylaşırsınız .
bizlerde tavsiyelerinize uyarız .

sağlıcakla kalın .
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,875
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst