Çok güzel bir cevap olmuş gerçekten. Örneğin yeraltı enerji kabloları veya araçların YG'li buji ateşleme kablolarını örnek olarak ele alırsak ; geçen zamana göre yıpranmaları araç YG kablosunda (elektrik İzolasyonu açısından sınırı çok aşan yüksek voltajlarla çalışmamak veya yanlış kablo seçimiyle çok yüksek YG ile bu bujileri ateşlememek gibi) , YG olarak havai hatlarda kullanılanların üst gerilim sınırı aşılmadan kullanılanları ve yeraltı kablolarının içinde gittiği toprak şartlarından, dış izolasyonlarının veya kaplamalarının bu dış ortamlardan etkilenmeden, yıpranmadan kalabilmesi, vb. durumlarının dışında, sürekli normal nem ve sıcaklıklarda kalan, aşındırıcı olan kimyasallara (ozon gazı, bazı asitler, vb.) maruz kalmayan, açıkta, hiç kullanılmadan kalan kablolar, olası bir izolasyon sıkıntısı ve yıpranma durumları açısından hiçbir sorunu oluşturmayacaktır.
Not: Ancak aşındırıcı olan olası kimyasallara dış yüzeyinden maruz kalan kabloların iç bakır iletkenleri (havadaki karbondioksit nemle birleşip) kablo içinden yeşil bakır karbonat bileşimlerini kolayca yapabilir, bu kabloların dış izolasyonları biraz soyulduğunda bu etkilenme durumu zaten kendisini açıkça da belli eder. Bir de aşırı ezilme, burkulma ve dış mekanik darbelere maruz kalan çok telli kablo iletkenleri dıştan gözle farkedilmeden kırılabilir, bu sıkıntılarını da bu içten kırığın çok fazla olduğu noktalarda, içinden geçen yüksek akımlarda (amperde) bu bölgelerde aşırı ısınma yaparak gösterebilirler. (Sigorta veya bir direnç öğesi gibi) Kolay gelsin.