Holajen ampulu lede cevirme direnç

yöntem doğru yapılırsa zarar görmez. Herhangi bir yer kısa devre edilirse ona kimse garanti veremez.

Konuşulanı netleştirmek gerekirse aracınızın beyini far devresinden fazla akım çekildiği için arıza veriyor. Orjinal lambaları taktığınızda arıza vermiyor değil mi?
Hayır hocam orijinal olan 55 Watt halojen lambaları takınca bir sıkıntı yok fakat sürekli uzun yol yaptığım için önümü zor aydınlatıyor. Bu lambaların hem aydınlanması güzel hem de ufuk çizgisi çok iyi karşı tarafın gözünü almıyor fakat beyin engellemesini çözmedik. Röleyi her bir far için ayrı ayrı mı bağlamamız gerekiyor ? röle bağlanınca far devresinden çekilen akım azalırsa bu sefer beyin bunu patlak olarak algılar mı ? Kusura bakmayın hocam soru üzerine soru sordum :)
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Hayır hocam orijinal olan 55 Watt halojen lambaları takınca bir sıkıntı yok fakat sürekli uzun yol yaptığım için önümü zor aydınlatıyor. Bu lambaların hem aydınlanması güzel hem de ufuk çizgisi çok iyi karşı tarafın gözünü almıyor fakat beyin engellemesini çözmedik. Röleyi her bir far için ayrı ayrı mı bağlamamız gerekiyor ? röle bağlanınca far devresinden çekilen akım azalırsa bu sefer beyin bunu patlak olarak algılar mı ? Kusura bakmayın hocam soru üzerine soru sordum :)


Düşündüğüm çözüm şu şekilde.

Farlara gelen 12 volt ile bir röleyi besleyeceksiniz. Bu röle aküden gelen 12 voltu yeni far lambalarınıza led olanı besleyecek.

Röleye paralel 55 watt güç harcayacak bir direnç bağlanacak. Bu şekilde aracın beyini arızaya geçmemiş ve led lambalarınız çalışmış olacak.
 
Düşündüğüm çözüm şu şekilde.

Farlara gelen 12 volt ile bir röleyi besleyeceksiniz. Bu röle aküden gelen 12 voltu yeni far lambalarınıza led olanı besleyecek.

Röleye paralel 55 watt güç harcayacak bir direnç bağlanacak. Bu şekilde aracın beyini arızaya geçmemiş ve led lambalarınız çalışmış olac
Düşündüğüm çözüm şu şekilde.

Farlara gelen 12 volt ile bir röleyi besleyeceksiniz. Bu röle aküden gelen 12 voltu yeni far lambalarınıza led olanı besleyecek.

Röleye paralel 55 watt güç harcayacak bir direnç bağlanacak. Bu şekilde aracın beyini arızaya geçmemiş ve led lambalarınız çalışmış olacak.
Hocam keşke sizin gibi bilgili arkadaşlar bulabilsek de destek alsak. Sanırım bu anlattığınız devreyi kurmak beni aşıyor. Bir kaç kişi ile telefonla konuştuğumda diyor ki kondansatör bağlayın , kondansatör ü nereye nasıl bağlamam gerekir , kaçlık kondansatör olması gerekir ? bu şekilde bir çözüm üretilebilir mi sizce?
 
Hocam keşke sizin gibi bilgili arkadaşlar bulabilsek de destek alsak. Sanırım bu anlattığınız devreyi kurmak beni aşıyor. Bir kaç kişi ile telefonla konuştuğumda diyor ki kondansatör bağlayın , kondansatör ü nereye nasıl bağlamam gerekir , kaçlık kondansatör olması gerekir ? bu şekilde bir çözüm üretilebilir mi sizce?

Kondansator çekilen akımı düşürmez.

Ancak olcumlerinizde emin olmamakla beraber ,

Araç beyni arızaya ledin çektiği akimdan değilde anı çekilen akimdan dolayı arızaya geçiyorsa kapasitor ise yarar.

Denemek için 2200uF 35 volt bir kapasitor alın. Bu led sürücüye paralel + ve - uçlarına bağlayın. Deneyin. Sonuca göre hareket edelim.
 
Kondansator çekilen akımı düşürmez.

Ancak olcumlerinizde emin olmamakla beraber ,

Araç beyni arızaya ledin çektiği akimdan değilde anı çekilen akimdan dolayı arızaya geçiyorsa kapasitor ise yarar.

Denemek için 2200uF 35 volt bir kapasitor alın. Bu led sürücüye paralel + ve - uçlarına bağlayın. Deneyin. Sonuca göre hareket edelim.
Teşekkür ederim hocam deneyip, burada sizinle paylaşacağım
 
Konu mu değişti, birkaç gündür bilgisayarımla cebelleştiğimden takip edemedim. Röle ve kondansatör ne için kullanılacak? Amaç arıza ışığı yakmaması ise birkaç yol ve yöntem var;
1. Canbus uyumlu ampul alınmalı. Arıza ışığı yakmayan diye de bilinir.
2. Halojen ampulun çektiği akımı telafi edecek wattlı bir direnç ampule paralel bağlanır.
3. Varsa konfor modulu ayarlarından ampul tipi led olarak belirtilir.

https://www.kontrolkalemi.com/forum...lede-cevirme-direnç.138207/page-4#post-961699
 
Konu mu değişti, birkaç gündür bilgisayarımla cebelleştiğimden takip edemedim. Röle ve kondansatör ne için kullanılacak? Amaç arıza ışığı yakmaması ise birkaç yol ve yöntem var;
1. Canbus uyumlu ampul alınmalı. Arıza ışığı yakmayan diye de bilinir.
2. Halojen ampulun çektiği akımı telafi edecek wattlı bir direnç ampule paralel bağlanır.
3. Varsa konfor modulu ayarlarından ampul tipi led olarak belirtilir.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/holajen-ampulu-lede-cevirme-direnç.138207/page-4#post-961699
Hocam konu değişmedi amacımız halojen ampulü led çevirmek fakat bizdeki durum biraz farklı daha fazla akım çeken bir led var elimizde. O yüzden elimizdeki led i arabaya uyarlayabilmek için bir beyin fırtınası yaptık.
 
Hocam konu değişmedi amacımız halojen ampulü led çevirmek fakat bizdeki durum biraz farklı daha fazla akım çeken bir led var elimizde. O yüzden elimizdeki led i arabaya uyarlayabilmek için bir beyin fırtınası yaptık.
Fazla derken ne kadar fazla mesela? Aşırı fark yoksa telöre edebilir. Gerçekten telöre edilemeyecek bir akım çekiyorsa röle + gerekli watt'ta taş/alüminyüm direnç ya da orjinal halojen ampulun kendisi araya girilebilir. Tabi bunlar ek güç sarfiyatı demek. Ayrıca daha yüksek akım demek daha yüksek güç demek ve o da ışık gücü olarak karşıdakileri rahatsız etme, kazaya sebep olma ve cezai işleme sebeptir!
 
Fazla derken ne kadar fazla mesela? Aşırı fark yoksa telöre edebilir. Gerçekten telöre edilemeyecek bir akım çekiyorsa röle + gerekli watt'ta taş/alüminyüm direnç ya da orjinal halojen ampulun kendisi araya girilebilir. Tabi bunlar ek güç sarfiyatı demek. Ayrıca daha yüksek akım demek daha yüksek güç demek ve o da ışık gücü olarak karşıdakileri rahatsız etme, kazaya sebep olma ve cezai işleme sebeptir!
Araçla Sürekli yollarda seyahat eden birisi olarak Karşı tarafı rahatsız etmemesi konusunda oldukça dikkatliyim hocam . Mercek olduğu için ve ampüllerin yapısından kaynaklı odak çizgisi çok iyi , karşı tarafa rahatsızlık vermiyor. Orjinal halojen 3,58 amper çekerken bu ampül 6,18 amper çekiyor . İşin ilginç tarafı araç bunu bazen 1 hafta sonra bazen de 3-4 gün sonra algılayıp sönme yapıyor .
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,836
Kullanıcılar
449,596
Son üye
anilhikmet

Yeni konular

Geri
Üst