Holajen ampulu lede cevirme direnç

Konu yüksek alçak ohm sorusu çok mantıklı değil. Bahsettiğim yöntemle halojenin çektiği akımla takacağınız led + direncin çektiği akım eşit ya da birbirine çok yakın olmalı. Bu durum arıza ışığı durumu için gerekiyor. Sizde sanırsam yetersiz akım çekince hiç yakmıyor. Yani devreyi, röleyi açmıyor.
Evet tam olarak durum bu ben direnc ile cozdum ancak direnc isiniyor bu isiyi ortadan kaldirmak istiyorum mumkunse tabi
Yada direnc olmadan nasil calistirabilirim dusuncesi diyelim cevap icin tesekkurler
Bu kadar niye uğraştığınızı anlamadım..

Eski holojen sistemi lambalardan ayırarak ucuna Ledleri beselemek içinde uygun olan bir röle ekleyin.Anahtar röleyi açıp kapasın ve ledlere de ona göre güç gitsin veya gitmesin.

Bu şekilde boşa enerjide kaybetmemiş olur ve ısı derdiniz olmaz.
Ben elektrikci değilim ve ne demek istediginizi tam anlamadim burdan ogrendiğim bilgiler ile bir elektrikciye gitmeyi dusunuyorum cunku hic biri bisey bilmiyor

Röle nedir ?
Direncten farklimi
Role dediginiz sey akımı led farlara aktarmak için mi takilir. Bu arada farlar acik iken direncler isiniyor kapali iken sorun yok
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Evet tam olarak durum bu ben direnc ile cozdum ancak direnc isiniyor bu isiyi ortadan kaldirmak istiyorum mumkunse tabi
Yada direnc olmadan nasil calistirabilirim dusuncesi diyelim cevap icin tesekkurler

Ben elektrikci değilim ve ne demek istediginizi tam anlamadim burdan ogrendiğim bilgiler ile bir elektrikciye gitmeyi dusunuyorum cunku hic biri bisey bilmiyor

Röle nedir ?
Direncten farklimi
Role dediginiz sey akımı led farlara aktarmak için mi takilir. Bu arada farlar acik iken direncler isiniyor kapali iken sorun yok

sistem kabaca şöyle:

Elinizde diyelim 5 voltluk bir kontrol mekanizması var ama bu kontrol mekanizması ile 220 volt bir motoru açıp kapamak istiyorsunuz.

Siz röle denilen arkadaşa 5 voltu gönderiyorsunuz, o arkadaş 5 volt geldiği zaman 220 voltluk motorun anahtarını açıyor. Siz 5 voltu kesiyorsunuz röle de 220 voltu kesiyor.

Sizin senaryoda ise LED farlar nereden besleniyorsa ,far anahtarı yada kolunun kablosunun müsait bir ucuna röle (uygun volt ve amperde) bağlanarak o rölenin de LED farların beslemesini açıp kapanması sağlanacak. Yani siz farı yakmak istediğiniz de direkt LED farları beslemeyecek ona enerjinin gidip gitmemesini sağlayan anahtarı kontrol edeceksiniz. Bir nevi maşa kullanacaksınız yani.

Lakin net konuşmak için LED farların ve aracın (kaç volt) teknik değerlerini görmek lazım yinede.
 
@Ar-kur-Tek, arabalarda hemen hemen her sistem zaten rölelerle tetiklenir. Farlar da rölelerle açılıp kapanır. Bunun önündeki modül canbus protokolu ile aldığı sinyalı (far düğmesinin açılması, sinyal verilmesi vb) röleye aç komutu gönderir ışık yanar. Kontrol kartı ayrıca ampul var mı yok mu da bakıyor, benim anladığım başka bir bağlantı hatası yapılmıyorsa, az akım çeken ledi kale almayıp röleyi tetiklemiyor gibi geldi.
 
@Ar-kur-Tek, arabalarda hemen hemen her sistem zaten rölelerle tetiklenir. Farlar da rölelerle açılıp kapanır. Bunun önündeki modül canbus protokolu ile aldığı sinyalı (far düğmesinin açılması, sinyal verilmesi vb) röleye aç komutu gönderir ışık yanar. Kontrol kartı ayrıca ampul var mı yok mu da bakıyor, benim anladığım başka bir bağlantı hatası yapılmıyorsa, az akım çeken ledi kale almayıp röleyi tetiklemiyor gibi geldi.
@rsimsek
Araba hakkında bir bilgim (araba derken arkadaşın sahip olduğu araba yoksa EML ve MYO Motor Bölümü mezunuyum) olmadığı için genel olarak çok uğraştırmayan bir yöntem önereyim demiştim.

Normal şartlarda ECU, koldan yada anahtardan sinyal geldiği zaman röleyi açar yada kapar diye biliyorum ama o genelde röle çok cins yerde olduğu için Röleye müdahale genelde zor olur.O yüzden Halojen farların kablosuna röle bağlamasını tavsiye etmiştim. Neticede Ecu röleyi kapattığı zaman halojenlere bir enerji gitmeli. işte o enerji ile röleyi yönetsin diye düşündüm ama sizin dediğinizi baz alırsak ECU yazılımında patlak ampul/kopuk devre için bir önleme varsa LES sistemi doğru geri besleme yapamadığı için ECU sistemi patlak yada kopuk varsayıp röleleri çalıştırmıyor olabilir.Buna bir şey diyemem hoş bunun için aracın modelini ve özelliklerini iyi bilmek lazım.Yani bu tür bir uyarı var mı diye.

Probleme dönersek benim asıl anlamadığım yer Niçin LED farlar Halojen farların beslemesi ile çalışmıyor? Bunların giriş voltajları mı farklı? Yoksa dediiniz gibi LED farlar yeterince akım/voltaj çekmeyince ECU bu işte bir anormallik mi var diye beslemeyi kesiyor?
 
@rsimsek
Araba hakkında bir bilgim (araba derken arkadaşın sahip olduğu araba yoksa EML ve MYO Motor Bölümü mezunuyum) olmadığı için genel olarak çok uğraştırmayan bir yöntem önereyim demiştim.

Normal şartlarda ECU, koldan yada anahtardan sinyal geldiği zaman röleyi açar yada kapar diye biliyorum ama o genelde röle çok cins yerde olduğu için Röleye müdahale genelde zor olur.O yüzden Halojen farların kablosuna röle bağlamasını tavsiye etmiştim. Neticede Ecu röleyi kapattığı zaman halojenlere bir enerji gitmeli. işte o enerji ile röleyi yönetsin diye düşündüm ama sizin dediğinizi baz alırsak ECU yazılımında patlak ampul/kopuk devre için bir önleme varsa LES sistemi doğru geri besleme yapamadığı için ECU sistemi patlak yada kopuk varsayıp röleleri çalıştırmıyor olabilir.Buna bir şey diyemem hoş bunun için aracın modelini ve özelliklerini iyi bilmek lazım.Yani bu tür bir uyarı var mı diye.

Probleme dönersek benim asıl anlamadığım yer Niçin LED farlar Halojen farların beslemesi ile çalışmıyor? Bunların giriş voltajları mı farklı? Yoksa dediiniz gibi LED farlar yeterince akım/voltaj çekmeyince ECU bu işte bir anormallik mi var diye beslemeyi kesiyor?
Led farlar 35W cekiyor

Beyin ise 55W altini Patlak goruyor bu yuzden akimi kesiyor
 
Dediğim yere geliyor. Modülden modüle fark olabilir. Bende arıza ışığı yakıyor. Canbus/no bulb özellikli olanlarda by-pass dirençler olduğundan soğutucu ile aynı akımı çekerek sorun çıkartmıyor.
By pass direnç derken
Normal aluminyum direncten farkli anladigim kadariyla

Boyle birsey bulup taksam İse yarar mi yada bulunabilir birsey mi bu ?
 
By pass direnç derken
Normal aluminyum direncten farkli anladigim kadariyla

Boyle birsey bulup taksam İse yarar mi yada bulunabilir birsey mi bu ?
Farklı bir direnç değil, by-pass derken led'in çektiği akımı/gücü halojenin çektiğinin farkını çekecek şekilde sonradan takılanlar gibi ampulun içinde ampule paralel konulan direnç.

Halojen ampulun eşdeğeri, markalı bir ürün alırsanız tabi ki işe yarar. Sonuçta ucuz Çin meşeli olanlara çok fazla güvenmemek lazım. Ben bir kaç çeşit led almıştım (canbus destekli olmayan, arıza lambası yakan) ara ara arızalanıp değiştiriyorum.
 
Farklı bir direnç değil, by-pass derken led'in çektiği akımı/gücü halojenin çektiğinin farkını çekecek şekilde sonradan takılanlar gibi ampulun içinde ampule paralel konulan direnç.

Halojen ampulun eşdeğeri, markalı bir ürün alırsanız tabi ki işe yarar. Sonuçta ucuz Çin meşeli olanlara çok fazla güvenmemek lazım. Ben bir kaç çeşit led almıştım (canbus destekli olmayan, arıza lambası yakan) ara ara arızalanıp değiştiriyorum.
Anladim tesekkur ederim bendeki led de kaliteli canbuslu ancak Opel astra H larda ariza lambasi yakiyor hatta butun ledler yakiyor bu araçta

Anladigim kadariyla direnc isisini dusurmenin yolu yok peki ben direnç yerine direnc niyetine 55W halojen ampulu taksam ?

Ampul cok fazla isinir mi ? Yangin cikarma gibi bir durumu soz konusu olabilir mi ?
 
Son düzenleme:
Alman menşeili arabalarda özellikle emniyet için yapılmış sistem ,aracın amacı dışında yüksek ,alçak farklı aydınlatma takılmasını önlemek için yapılmış,en iyi dirençle aldatılıyor sanırım ,başka değişik sistem kullanan deneyen varmı güvenli şekilde, teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,126
Mesajlar
915,243
Kullanıcılar
449,839
Son üye
Qkay

Yeni konular

Geri
Üst