Hidrolik devrelerde olası problemler

Berdibek

Üye
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
439
Puanları
1
Yaş
37
Hidrolik devrelerde meydana gelen arızaların çoğu hidrolik yağların yanlış seçiminden kaynaklanır. Bu yüzden hidrolik yağların seçiminin iyi yapılması ve çalışma şartlarına uygun olması gerekir.

Hidrolik devrelerde meydana gelen arızalar zaman kaybına, verimin düşmesine neden olur. Hidrolik devrelerin bakımının periyodik olarak yapılması gerekir.



Sistem Gürültülü Çalışıyorsa

1. Pompa arızalıdır.
2. Pompadaki yağ seviyesi düşüktür.
3. Yağ içinde ve sistemde hava vardır.
4. Yağda buharlaşma oluşmaktadır.
5. Emniyet valfinde arıza vardır.
6. Motor, pompa ve elektrik motoru montaj bağlantıları iyi değildir.
7. Çek valfin yayı kırılmıştır.
8. Borularda dirsek kıvrım sayısı fazladır.
9. Emiş borusu çapı küçüktür.
10. Emiş hattı filtresi tıkalıdır.

Hidrolik Devre Basıncı Düşük ya da Yüksekse

a) Devre basıncı düşükse

1. Hidrolik pompa arızalıdır.
2. Basınç düşürme valfi ayarı düşüktür.
3. Hidrolik devrede kaçak sızıntılar vardır.
4. Basınç düşürme valfinin ayarı düşüktür veya bozulmuştur.
5. Silindir keçelerinde kaçar vardır veya arızalıdır.

b) Devre basıncı yüksekse

1. Dönüş hattı filtresi kirlenmesinden dolayı akışkan kirlenmiştir.
2. Basınç kontrol valfi arızalıdır veya ayarı iyi yapılmamıştır.
3. Akışkanın içinde hava vardır.
4. Pompa yataklarında boşluk vardır.

Devre Debisi Düşük ya da Yüksekse

a) Debi düşük ise (hareket yavaştır)

1. Emniyet valfinin basınç ayarı çok düşüktür.
2. Hareket eden yüzeylerde yağ azalmıştır.
3. Silindir veya elektrik motoru arızalıdır.
4. Akışkanın viskozitesi yüksektir (yağ kalınlaşmıştır).
5. Akışkan seviyesi düşüktür.
6. Akış kontrol valfinin ayarı yetersizdir.
7. Akışkanın bütünü emniyet valfinden depoya dönmektedir.
8. Elektrik motorunun dönme yönü terstir.
9. Pompa arızalı veya tıkalıdır.
10. Pompanın hızı yetersizdir.

b) Debi yüksek ise (hızlıdır)

1. Basınç kontrol valfi ayarı çok fazladır.
2. Akış kontrol valfi ayarı çok fazladır.
3. Elektrik motoru devir sayısı uygun değildir.
4. Pompanın gücü gerekenden çok fazladır.

Valflerde Meydana Gelen Arızalar

a) Yön kontrol valflerinde meydana gelen arızalar

1. Valfin sürtünme yüzeyleri aşınmıştır
2. Valf içindeki geri dönüş yayı kırılmıştır.
3. Valf içinde pislik vardır.
4. Valfin selenoid bağlantıları yanlıştır.
5. Valf istenilen konuma gelmiyordur.
6. Valf ayarı iyi değildir.

b) Emniyet valflerinde basınç düşükse

1. Akışkan kirlidir.
2. Valfin içindeki yay kırışmıştır.
3. Havalandırma kapağı açık olabilir.
4. Valf ayar yayı bozulmuştur.
5. Basınç ayarı düzgün değildir.
6. Emniyet valfi kapalı olabilir.

Pompalarda Meydana Gelen Arızalar

1. Pompanın dönüş yönü ters olabilir.
2. Yağ seviyesi düşü olabilir.
3. Emiş borusu tıkanmıştır.
4. Emiş borusu çapı küçüktür veya büyüktür.
5. Hidrolik pompa hava emebilir.
6. Hidrolik pompanın mili aşınmıştır.
7. Hidrolik akışkan sisteme uygun değildir.
8. Pompa yıpranarak ömrünü doldurmuştur.
9. Pompa seçimi iyi yapılmamıştır.

Devredeki Akışkan Çabuk Isınıyorsa

1. Devredeki akışkanda hava vardır.
2. Hidrolik devre dönüş hattı tıkalı olabilir.
3. Pompada boşluk vardır.
4. Akışkan kirlenmiş ve özelliğini yitirmiştir.
5. Aşırı basınç düşmesi olmaktadır.
6. Soğutma sistemi bozulmuştur.
7. Akışkanda sirkülasyon fazladır.
8. Akışkanın akıcılığı iyi değildir.

alıntıdır. ( yazan anonim )
 
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler yalnız size bir sorum olacak plastik enjeksiyon makinelerini bilirsiniz belki ben esasen mekanikciyim fakat hidrolik işinede bakıyorum makinanın valf kütüğüne taktığı manometre saatine bakarak basınçta düşme var (saat çalışıyor sağlam) bunu pompadan yükseltiyorum fakat fazla değil yani olması gereken 140 bar ben maksimum 75 lere falan çıkartıyorum bunun sorunu nedir ve çözümü nasıl olur teşekkürler.
 
Merak ettim yön valfinin tüm çıkış hatları ve ana basınç hattında basınç kalırsa ne olur ?
 

Forum istatistikleri

Konular
127,957
Mesajlar
913,907
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst