hidroelektrik güç santrali governor sistemi sorunu

Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
29
Puanları
1
Yaş
38
merhaba arkadaşlar özellikle enerji sektöründe tecrübeli arkadaşlardan bir bilgi almak istiyorum sorunumuz şu
bizim 2 ünitemiz var ünitelerin biri normal zamanda governor yağ tankı sisteminden akümülatör azot tankına yağ basarken diğer grup neredeyse aynı süre içerisinde 2 yada 3defa yağ basmak zorunda kalıyor.yani bir grubun akümülatördeki yağ seviyesi diğer gruba göre daha hızlı düşüyor.hidrolik hatlarda herhangi bir yağ kaçağı ihtimali olmadığı düşünülürse neden böyle bir durum oluşuyor.sistem de henüz bir yıllık olduğu için akümülatördeki yağ ile azot gazını ayıran keçede bir kaçak olup yağın azot tarafına sızması ve yağ seviyesinin sürekli bu yüzden düşmesi ihtimalini de düşük ve vahim buluyorum.
gruplar aynı güçte ve aynı ayar kanatları açıklğındadır.
 
Merhabalar;

öncelikle tasarım esnasında hidrolik akülerde meydana gelebilecek bu tarz kaçaklar için projelerimizde hidrolik aküye seri bağlı azot tüpleri kullanırız.bunun amacı akünüzde oluşabilecek olası bir azot gazı kaçağında sisteminizi hazır tutabilmektir. Zannedersem sizin governor sisteminizde akü dolum tüpleri yok.böyle bir kaçaktan şüpheleniyorsanız akünün üzerinde bulunan manometre hattından ölçüm yapıp olması gereken azot basınç değerini kontrol edebilirsiniz(hidrolik yağ değil).diğer bir neden ise akü balonunun hasar görmesi olabilir.bunu ancak aküyü söküp içine bakarak anlayabilirsiniz (akü içindeki yağı tam olarak boşalttığınızdan ve acil stopun kapalı olduğundan emin olunuz).diğer bir sebep akünün altında yanında veya yakınında bulunan akü şarj-emniyet valfinin emniyet cardrıch ının gevşemiş olması olabilir.burdan basıncınızı yükselterek bu durumu giderebilirsiniz.diğer bir sebep akü hattını gören blokta bağlı olan 2 adet basınç transmitter ının arızalı ya da kalibrasyonunun bozulması olabilir. örneğin akünüz maksimum 140 bar minımum 120 bar çalışıyorsa 120bar'a ayarlı transmıtter 130bar veya biraz üzeri çalışması durumunda elektrik motorunuz çok sık devreye girip çıkacaktır.bunu şöyle daha iyi anlatmak gerekirse;elektrik motorunuz devreye girecek 140 barda duracak,135 bara düşer düşmez tekrar devreye girecektir ve motor kısa basınç aralıklarında çalıştığı için bu sürekli tekrarlanacaktır.olasılığı düşükte olsa diğer problem akü şarj valfinin üzerinde bulunan küresel vananın tam olarak kapalı olmamasıdır.vana kolunu kontrol etmenizde fayda var.başka olası bir sorun ayar kanatlarını tahrik eden pistonun keçe takımının deforme olması olabilir.buradaki bir kaçakta akü basıncınızı düşürebilir.ayarda sorun yaşamazsınız cünki cetvet sürekli servo valf ile pistonu sabit tutar. Daha da olmazsa fazla kafanıza takmayın hidrolikte mantık aranmaz :)


saygılar....

Mak muh

uğur yalçın

tlf:0533 571 68 10
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,172
Mesajlar
915,634
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst