hermetik tip trafonun yağı değiştirilir mi?

Katılım
19 Şub 2008
Mesajlar
183
Puanları
1
arkadaşlar merhaba
hermetik tip trafolarda diğer trafolarda olduğu gibi yağ değişimi yapmak gerekiyor mu?
teşekkür ederim
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sayın kagakadirim
;

Hermetik tip trafoların yağ değişimi ve bakımları sadece üretici firmalar tarafından yapılır. Nedeni ise firma üretim esnasında yağın çalışma zamanı trafo iç basınç gib bazı testleri sadece kendisi tarafından yapılmasını şart koşuyor hermetik trafolar için bu nedenle üretici ile irtibata geçerseniz size yardımcı olacaklardır. Saygılar
 
hermetik trafolarda yağ değişimi üretici tarafından yapılır. lakin trafo garanti kapsamı dışına çıkmışsa, trafonun içine hava aldırmadan rezerve tanka benzer bir aparat ile trafo üst vanasına bağlantı yapılıp,borulardaki hava tahliye edildikten sonra trafoya yağ ekelenebilir. :( bir nevi vakum)
 
En iyi çözüm Dökme Reçineli Kuru Tip Trafo ,Pahalı fakat Bakım giderleri için ve hırsızlık için daha iyi çözüm diye düşünüyorum.
 
hırsızlıık için çözüm demişsin içindeki yağ içinmi yoksa bakır sargıların calınmasınımı zorlaştırıyor yağ yok calınamaz :) ya bakırlar komle götürüyorlarda ondan diyorum
 
Arkadaşım,Dökme Reçineli Kuru Trafolar da 1.Yağ Yok 2.Sargıyı sökmesi için Reçine dökülmüş bobini kırması çok zor
Kuru Trafonun avantajları çok fazla,En basit bir örnek Direğin tepesinde Hermatik trafon var diyelim ,Bir şekilde direğin tepesine çıktın yağına baktın ve eksik olduğunu gördün,Yağ takviyesi yapman gerekiyor,Buyur burdan başla istersen
Birde Eklemek istediğim birşey daha var,Türkiye de artık trafoları denetleyen bir kurum olması şart , ve artık düşük kayıplı trafo üretilmesi de zorunlu ,Faturalarda kayıp bedeli ödemek artık yıldırdı.Bu trafo yağını çalıpta kamyonculara satanların da yatacak yeri yok ,O yağın verdiği atığı kendisi ve kendi çocuğu da soluyor,Allah korkusu varsa yapmaz.Saygılar Ahmet TOSUN.
 
Arkadaşım,Dökme Reçineli Kuru Trafolar da 1.Yağ Yok 2.Sargıyı sökmesi için Reçine dökülmüş bobini kırması çok zor
Kuru Trafonun avantajları çok fazla,En basit bir örnek Direğin tepesinde Hermatik trafon var diyelim ,Bir şekilde direğin tepesine çıktın yağına baktın ve eksik olduğunu gördün,Yağ takviyesi yapman gerekiyor,Buyur burdan başla istersen
Birde Eklemek istediğim birşey daha var,Türkiye de artık trafoları denetleyen bir kurum olması şart , ve artık düşük kayıplı trafo üretilmesi de zorunlu ,Faturalarda kayıp bedeli ödemek artık yıldırdı.Bu trafo yağını çalıpta kamyonculara satanların da yatacak yeri yok ,O yağın verdiği atığı kendisi ve kendi çocuğu da soluyor,Allah korkusu varsa yapmaz.Saygılar Ahmet TOSUN.

bencede kuru tip trafo çok zahmetli bir trafo tipi
2000kva abb kuru tip trafom var olmaz olsaydı harici fanlarla soğutma sistemi kurulmuş fanların kapasitesi yeterli değil durmadan sıcaklık arızası verdirip enerjiyi kestiriyor
fanları büyüttük bu sefer filtreler tıkandıkça arızaya geçmeye başladı illalah kardeşim trafo dediğin koyacan kuytu bir yere yıllarca sorunsuz kendi halinde çalışacak
 
Özellikle de Trafolar kuytu bir yerlere konulduğu için sorun çıkarıyor.Konulduğu yerin rutubeti havasızlığı trafoların başlıca arızalanma nedeni, Kuru trafonuz sanırım kabin içerisinde ve panjurlarda filitre var.Peki 2000 kVA trafonuzun için kabin soğutma hesabını kim neye göre yaptı.Kabinde kaç adet panjur vardır.Bana Trafonuzun en boy yükseklik bilgilerini ve gerilimini,boşta ve yükte kayıplarını verirseniz ,gerekli hava giriş ve çıkış kesitlerini size vereceğim.buna göre kabininizin kesitlerini tekrar kontrol ediniz.
Genelde trafoyu satın alan firmalar kabini başka bir yerden alıyor ,ve havalandırma hesaplarını yağlı trafoya göre yapıyor,bu çok yanlış bir uyğulama,birde yağlı trafo için yapılmış beton köşkün içerisine kuru trafoyu koyuyorlar ,bunu yapanların içerisinde büyük firmalarda var.Kuru trafo ile yağlı trafonun soğutma hesabı çok farklı buna dikkat.
 
yağ değişimi tebiolur
yağ üzeliğini ytirmişse yağın gürevi soğutma veizalasyon izalasyon uzeliğini zamanla kaybeder etlamaya sebep verir zamanıda müdehale yapılmasa sıkıntı olur bunu içinde yağın kotrolu yapımalı (test edilmeli)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,950
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst