HARMONİK PROBLEMİ.

Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
57
Puanları
1
Yaş
52
Bir tekstil fabrikasında zaman zaman büyük güçlü inverterlerim patlıyor
özellikle üç faz giriş katında patlayan inverter control tecnıqes 55 kw
aynı tesiste geçen yıl harmonik ölçümü yaptırdım harmonik değerleri yüksek
çıktı ve kompanzasyon panosu eski idi yeni harmonik filreli kompanzasyon panosu yapıldı o günden sonra rahatladık fakat hala bazen sebepsiz yere şalter trip yapması ve böyle patlamalar oluyor neden olabilir önerisi olan varmı
 
İlk önce inverter girişine hızlı sigorta koyarak inverterini koruma altına almalısın ; yapman gereken en önemli iş bu ilk olarak ; eğer sürücülerinin soğumasında sıkıntı varsa karakterleri değiştiği için abuk subuk tripler verecektir ; bu konuyuda bir incele; ayrıca inverterlerin patlayacak kadar sıkıntı varsa sistemde ya parametreleri yanlış giriyorsun ya da sürücü kapasitesinden büyük bir motor kullanıyorsun bu da başka bir mevzu.........
 
Kardeş yanlış anlattım galiba kullanılan inverter makina imalatcısı avrupalı bir firma bütün inverter girişlerine hızlı sigorta koymuş zaten ayrıca giriş koruma bobini reaktörde kullanmış birde trip yapan inverter değil bir panoda kompakt şalter 400 a federal marka şalter çıkışında kısa devre yok aşırı akım çekilmiyor buna rağmen
şalter günün yaklaşık aynı saatlerinde trip pozisyonuna düşüyor örnek gece 12 den sonra vardiya değişiminden sonra
 
Sürücü kapasitesimi 55kw control tecnıques sp 4403 invertere 55 kw motor bağlamış acaba cihaz küçükmü seçilmiş
parametrelerine gelince biz parametrelerini ayarlamıyoru makina üzerinde ayarlı deliyor.
 
Ha birde patlama dediğim sürücünün bordunda giriş katından kastım üç faz sürücüye girdikten hemen sonra dc bara dediğimiz yerlerde oluyor varistorler havaya uçuyor içinde buluyoruz
 
Parafudrlarınızın açması bu noktada gerilimin herhangi bir nedenle pik yaptığını gösterir ; bu noktada iş dönüp dolaşıp harmoniklere geliyor gene onuda filtre yaptığınızı söylüyorsunuz ama yeterli güçte bir filtre kullanıldı mı ; aktif filtremi pasif filtremi bir inceleyin tekrar iyi olur ...........
 
Sürücü kapasitesimi 55kw control tecnıques sp 4403 invertere 55 kw motor bağlamış acaba cihaz küçükmü seçilmiş
parametrelerine gelince biz parametrelerini ayarlamıyoru makina üzerinde ayarlı deliyor.
Sürücü seçimlerinde tam güç yerine bir üst kademede güç seçimi doğru olandır ; bu noktada sanki yanlış seçim yapılmış gibi duruyor .........
 
Fabrikada yapılan kompanzasyon panosu tadilatı 2000 kva kurulu gücü olan sisteme girişlerine reaktör konulmuş yeni kondansatör kompanzasyon panosu bunun adı pasif filtre olmuyormu de tuned
 
Arkadaşım 55KW motor 440volt geri besleme yapar mı? Bence yapar(yaklaşık olarak). Ama bu inverterinizin ekipmanlarını yakmasına sebep olamaz.
Varolan senoryoda gece 12 de sizin 2 adet gapınız (kötü durum)var.
1- Şebeke voltajınız gece aşırı yükseliyor.
2- Kompanzasyonunuz güçlü alıcılarınıza çok uzak

1- Şebeke voltajı 380V değilde 400 volta çıkıyorsa motorlarınızın geri besleme voltajı ona nispeten arttığı için bazı devre elemanlarınız (varistörleriniz, kapasitörleriniz vs.) aşırı yüksek voltaja maruz kalıyordur.
2- Şebekeyi kapalı bir çevrim olarak kabul edersek, bobin etkilerini yok etmek için kullandığınız kapasitörler çalışan sisteme uzak ise bu alıcılarınızda oluşan pik geri besleme voltajları daha uzun sürede (ms) absorbe ediliyor demektir. Bu da daha uzun süre pik gerilimine maruz kalmanız gerekmektedir.
Her nekadar patlayan sürücünüzün elemanı olsada, patlatan belki o motor değildir(Bu şu demek: çevre birimlerinin zaten arttırdığı pik voltajına ilaveten sürücü veya alıcınız ölüm vuruşunu yapmaktadır(üfürükten küçük bir değer))

Yazdın, yazdın da be adam ben ne yapacağım?
O hatta bağlı her bir alıcının şebekeye etkisini araştırmanız gerekiyor(akım,gerilim,cosfi). Daha sonra gerekirse ilgili hatta lokal kompanzasyon yapacaksınız.

Kolay gelsin..
 
Arkadaşım 55KW motor 440volt geri besleme yapar mı? Bence yapar(yaklaşık olarak). Ama bu inverterinizin ekipmanlarını yakmasına sebep olamaz.
Varolan senoryoda gece 12 de sizin 2 adet gapınız (kötü durum)var.
1- Şebeke voltajınız gece aşırı yükseliyor.
2- Kompanzasyonunuz güçlü alıcılarınıza çok uzak

1- Şebeke voltajı 380V değilde 400 volta çıkıyorsa motorlarınızın geri besleme voltajı ona nispeten arttığı için bazı devre elemanlarınız (varistörleriniz, kapasitörleriniz vs.) aşırı yüksek voltaja maruz kalıyordur.
2- Şebekeyi kapalı bir çevrim olarak kabul edersek, bobin etkilerini yok etmek için kullandığınız kapasitörler çalışan sisteme uzak ise bu alıcılarınızda oluşan pik geri besleme voltajları daha uzun sürede (ms) absorbe ediliyor demektir. Bu da daha uzun süre pik gerilimine maruz kalmanız gerekmektedir.
Her nekadar patlayan sürücünüzün elemanı olsada, patlatan belki o motor değildir(Bu şu demek: çevre birimlerinin zaten arttırdığı pik voltajına ilaveten sürücü veya alıcınız ölüm vuruşunu yapmaktadır(üfürükten küçük bir değer))

Yazdın, yazdın da be adam ben ne yapacağım?
O hatta bağlı her bir alıcının şebekeye etkisini araştırmanız gerekiyor(akım,gerilim,cosfi). Daha sonra gerekirse ilgili hatta lokal kompanzasyon yapacaksınız.

Kolay gelsin..
ASM lerin besleme gerilimin arttığı anda motorun generatör moduna girerek geri besleme yapacağını düşünmek bence biraz uçuk bir yaklaşım .........
 

Forum istatistikleri

Konular
128,159
Mesajlar
915,559
Kullanıcılar
449,917
Son üye
kasva1965

Yeni konular

Geri
Üst