Hangi DC motor?Silindirik gövde mi? Kare gövde mi?

ciletus

Üye
Katılım
14 Kas 2006
Mesajlar
31
Puanları
1
Arkadaşlar,
Merak ettiğim bir şey var. DC motorların çok büyük bir kısmı kare tip gövdeye sahip olmasına rağmen, bazılarıda silindirik tip gövdeye sahip.

Acaba ne farkları var?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Teşekkürler.
İyi çalışmalar.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
silindirik ve kare gövde motorlar arasında aslında çokda fazla bir fark yoktur kare gövde motorların torkunun daha yüksek olduğu söylenmektedir.Silindirik gövde motorların endüvi boyları kısa ama endüvi çapları büyüktür buda devir kontrolünde sıkıntı yaratmaktadır kinetik enerji sebebi ile çap arttıkça endüvi volan vazifesi görmektedir.kare gövde motorlarda endüvi çapı küçük ama endüvi boyu uzundur devir kontrolünde daha rahat bir kontrol sağlanır.Aslında dc motorlarda gövdenin kare yada yuvarlak olması o kadar önemli değildir asıl önemli olan motorda kompanzasyon sargısının bulunup bulunmamasıdır kompanzasyon sargısı bulunan bir dc motor nominal akımının 1.6 katına kadar yüklenebilir.ve motor kollektöründe kıvılcım dahi göremezsiniz ama kompanzasyon sargısı olmayan bir dc motora 1.6 katı akım yüklediğinizde motorun kollektörünün arklandığını ve kömürlerin yandığını görürsünüz.500kw 560v 1000rpm 895A nominal akımı olan dc motordan 3000A akım geçirilmiş ve motor çalışmaya devam etmiştir.Motorda kompanzasyon sargısı mevcut 625kw 750v 1075 rpm 920A motordan 2000A akım geçirilmiş ve motor 3 saat sonra kollektörden patlamıştır motorda kompanzasyon sargısı yok.Edindiğimiz tecrübelere göre dc motorlarda kompanzasyon sargısının önemi çok büyük.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,657
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst