H-Köprüsünde diyotlar neden gereklidir?

  • Konbuyu başlatan bguvenee
  • Başlangıç tarihi

bguvenee

Üye
Merhaba normalde bir motoru bir diyot ile koruma yapıldığını gördüm.İki yöndede çalıştırabildiğimiz için birden fazla diyot gerekli oluyor bu mantıklı geliyor ama neden 4 adet olduğunu çözemedim.Yardım edebilir misiniz?

4iGc7.png
 
Son düzenleme:

kesmez

Profesyonel Üye
mosfetli H bridge devrelerinde ekstra diyota gerek yok. Zaten mosfetlerde internal ters diyot bulunur.
bipolar transistörlü h bridge devrelerinde gerekir. çünkü motor indüktif bir yüktür. indüktif yüklerde ani akım kesildiğinde yüksek ters gerilim oluşur. bu diyotlar oluşan ters gerilimi kendi üzerinden kısa devre eder.
 
  • Beğen
Tepkiler: by lent, bguvenee ve sami inci
Konu Sah

bguvenee

Üye
mosfetli H bridge devrelerinde ekstra diyota gerek yok. Zaten mosfetlerde internal ters diyot bulunur.
bipolar transistörlü h bridge devrelerinde gerekir. çünkü motor indüktif bir yüktür. indüktif yüklerde ani akım kesildiğinde yüksek ters gerilim oluşur. bu diyotlar oluşan ters gerilimi kendi üzerinden kısa devre eder.
2 tane diyot ile yapamazmıydım bu işi neden 4 adet ?
 

Erdem⁣

Katılımcı Üye
İlkönce H köprüsünün nasıl çalıştığını anlamak gerek.

http://tinyurl.com/y442o2oc

Eğer P1 ve N2 açık olursa motor ileri doğru hareket eder.
Eğer P2 ve N1 açıksa motor geri doğru hareket eder.

Eğer P1 ve N1 aynı zamanda açık olursa her iki MOSFET kısa devre yüzünden uçar. Bu MOSFET'leri süren yonga her ikisinin aynı anda açık olmamasını önler.

Yukarıdaki benzetim programında P2 ve N1 anahtarlarını açalım. Motor geriye doğru hareket ediyor.


Motoru bir bobin gibi düşünebiliriz. Bobin enerji depolayabilen bir devre elemanıdır.

Motor geriye doğru hareket ederken üzerinde bir gerilim birikti.

Motor fren yaptığında üzerinde biriken gerilimi tekrar güç kaynağına iletmek için bu diyotlar kullanılıyor. Birinci kullanım nedeni bu.

İkinci neden motor uçlarından gelen anlık dalgalanmaları güç kaynağına geri döndürürler. Bu dalgalanmalar çok kısa bir süreliğine yüzlerce volta çıkabilir ve yüksek gerilim sıçramaları yüzünden güç kaynağı zarar görebilir. Bu nedenle bu dalganmaları önlemek için devre tasarımcısı seri bir bobin ya da başka şekillerde bu dalgalanmaları söndürecek bir önlem almalıdır.

Bu H köprüsü normal bir pile rahatlıkla bağlanabilir. Çünkü bu dalgalanmalarda bir pile zarar verecek enerji bulunmaz. Ama motor çalıştırmak için tasarlanmamış ayarlı güç kaynaklarında sıkıntı çıkarabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: binbaşı, by lent, kesmez ve 1 kişi daha

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
113,966
Mesajlar
802,049
Kullanıcılar
417,868
Son üye
mdmr

Yeni konular

Üst