hız kontrol cihazları ile sürülen motor niye az enerji tüketir

kabiliyet

Üye
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
597
Puanları
1
Arkadaşlar hız kontrol cihazları AC enerjiyi DC ye çevirir ve sonra pwm ile motoru sürer. Niye düşük hızlarda eneji tasarrufu sağlar. motorun çektiği enerji sabittir. 2kw lık bir motor yarı devirde 1 saat çalıştırılırsa fizik kanunlarına 1kw enerji harcar ve tam devire göre yarı iş yapmış olur nasıl oluyoda enerjide tasarruf ediliyor bilen varmı.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Hız kontrol ile (daha doğrusu inverter ile) sürülen motorlar az enerji tüketir demek yanlış. Motoru hız kontrol ile çevirdiğiniz devirde direkt olarak da çevirebilirseniz (yani aynı frekansı motora uygularsanız) ve ölçerseniz görülecektir ki hız kontrol ile daha çok enerji harcıyorsunuz. Çünkü hız kontrol cihazında da ısıya dönüşerek kaybedilen bir miktar enerji var.

Hız kontrol cihazının enerji tasarrufu sağladığı durum değişen kapasitede çalışan fan, pompa uygulamalarıdır. Oradaki tasarruf da bu tür uygulamalarda elde edilen çıktının azalma oranının devrin azalma oranından daha az olmasıyla mümkün olmaktadır. Bir kompresöre hız kontrol bağlar ve basıncı geri besleme alarak motor devrini değiştirirseniz ve kompresörünüzün maksimum devrinde ürettiği hava, tüketiminizden fazla ise kompresör basıncı set değerine doldurunca yavaşlayacaktır. İşte bu sırada enerji tasarrufu sağlayacaktır. Ama kompresörün kapasitesi yetersiz geldiği bir durum sözkonusu ise, sürekli tam kapasitede çalışması gerekiyorsa tasarruf elde etmek yerine hız kontrol cihazında kayıp meydana gelecektir.
 
Aslında sorunun cevabını kendin vermişsin.

Esasında tasarruf sürülen yükle alakalıdır.
Sabit moment gerektiren yüklerde sırf tasarruf için sürücü uygulanmaz.
Bununla beraber pompa - fan gibi değişken momentli yüklerde motor devri ile
debi arasında lineer Q1/Q2=n1/n2,
güç arasında kübik bir orantı P1/P2=(n1/n2)³vardır.
Yani motor hızında yaptığınız %10'luk hız değişim, çıkış debisinde yine %10'luk değişime neden olur. Bununla beraber motorun çektiği güçte %33'lük bir değişim oluşur.
 
Peki inverter klimalarda oda istenilen sıcaklığa yaklaşınca pompa hızının yavaşlaması enerjide tasarruf mu sağlar bunun PID ve Tork kontrollerinden farkı nedir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,162
Mesajlar
915,577
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst