Gezer Vinç Problemi

Katılım
1 Ağu 2008
Mesajlar
32
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar , çalıştığım firmadaki gezer vinç için ağır yükleri hissedip kaldırmayacak ya da alarm verecek bi kumandaya ihtiyacım var , ne yapabilirim ? Yardımcı olabilirmisiniz ?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
asansöerlerde kullanılan ağırlık sensörlerden kullanabilirsin
 
Vinc lerde halat kısımlarına baglanan loadcell temin edip bunu vince monte ederseniz probleminiz çözülmüş olur. vinç firmalarından yardım alabilirsin.ürünler vincin kapasitesine göre degişir.
 
vinç in tonajı yada kapasite bilgisi verirsen aşırı yük siviçleriylede çözersin olayı çok kolay
 
yada profesyonel olarak bir vinç firmasından yardım ala bilirisn daha güvenli
 
asansörle aynı sistem ağırlık sensörü ile halledebilirsin.
 
Selamun aleyküm
Çözümler iletilmiş. Motorun çektiği akımdan da yük hesaplanır. Bir arkadaş bunu mu izah etmiş bilmiyorum. Bu durumda şebekedeki elektrik değişimlerinden etkilenen bir algılama olur ama kullanılabilir.

Kısa bir çözüm mümkünken karmaşıklık uygun olmayabilir ama birkaç yöntemden bahsedelim.

Loadcell ler bir algılama mekanizması ile çalışıyor. Sizden mühendis olarak istenmişse bunu bu tip sensörleri satın alarak kullanmanız ile yapmanız beklenir.

Loadcell de kullanılan mantığı kanca kısmına yaylı bağlantı yaparak belirli bir yükte temas eden uçlarla sağlamaya çalışabilirsiniz. Burada temas olması sistemi durdurmalı uyarı vermeli. 5 10 ton için beklenmeyen bir uygulama olur. Ama yayı farklı küçük sistemlerle düşünürsek çok pratik bir kısım mekanizmalar yapılabilir.

Bunun yanında gezer vinç ana raylarda üzerinde gezdiği kendi koluna baskı uygular. Yük arttıkça baskı da artar ve ana raylarda gezen kol aşşağı doğru esner. Bu esneme hassas olarak tesbit edilirse direk olarak sonuca yardımcı olur. Ancak sistem ortadan yük kaldırırken esneme miktarı rahat anlaşılabilir ama kenar kısıma yaklaşan vincin yük kaldırırkenki esneme mikktarını algılamak ölçüm dışı bir durum olabilir. Çünkü kenar kısımda yük ana vinç kolundan ziyade raylara bindiğinden esneme azalır. Yani aynı esneme miktarı vincin kendi kolu üzerindeki her noktada aynı yükü ifade etmez. Vincin kol üzerindeki pozisyonuna göre yük hesaplanmalı. Tabi tehlikeli durumlar için böyle bir sistem düşünülürse tehlike durumunu ortadan kaldırma denemesi ile kontrol edebilirsiniz. Kenarlardan aynı hassasiyet yakalanamadığından ölçümü buralardan tercih etmemelisiniz. Tabi yükün nerede olduğuna karar vermek kolay olmasa gerek.

Bu ana kol esneme miktarını ölçmek için kol boyunca kola paralel bir çelik tel çekilir. Bisiklet fren teli gibi. Bu tel karşı kısma sabittir ve sabit olmayan tarafta bir makaraya bağlıdır. Telin raya her daim paralel kalması sağlanmalı. Bu bir boru içinden veya yine bisiklet fren telinin kendi kablosu içinden aktarılarak sağlanabilir.(Fren teli için kesintisiz uzun kablo satılmakta olmazsa kablolar uc uca eklenebiilir.) Bu paralel kablo içideki tel, ana kolun aşşağı esnme durumunda makaradan tel çeker ve makarayı döndürür. Buraya hareketli makara konularak çekme iki katına da çıkarılabilir. İster makara dönmesinden ister makara bağlamayıp tel çekilmsinden gerekli ölçüm alınmış olur.

Yalnız bu durumda sabit kısımların eğimsiz durması için küçük link denilebilir bağlantılar gerekli. Bu linkler kullanılmadan boru içinden olan bağlantı esnemenin olduğu ana kolu sneme nötr ekeninin altından çekilmelidir. Bu tip eklentilerden kurtulmak için Tel hiçbir boru içinden geçirilmeden direk ana kolun ortasında bir yere bağlanır Diğer ucu da ana kol ile beraber esnemeyen bir kısma ayarlanır. Ve orta çekme buradan ölçülür.

Ayrıca esneme ölçümü için lazerli bir optik sistemle daha rahat teşkilat kurulabilir.

Bunlardan başka halat makarasının bağlantısına torkmetre benzeri sistem kurulabilir. Buna ratchet tabir ettiğimiz mekanik sistemleri ile atan değişik sistemler yapılır. Ağır yüklerde düşünülmez. Yalnız belirli bir yükün üstü vince kesin olarak yüklenmemesi istenirse motorun makarayı döndürdüğü kısımlara mekanik sigorta takılarak belrirli bir yük aşıldığında kırılan bir kaplin konabilir. Eksantrik preslerde kullaılmakta yorulma etkisinden uzak olması için geniş çaplı olması gerekir.

Hayırlı akşamlar.
 
Üstümüze alınmamamız gerekir herhalde ama şükranınıza hitaben, rica ederiz.
Daha birçok yöntem olabiliğini hatırlatırım,Başarılar dileriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,171
Mesajlar
915,626
Kullanıcılar
449,935
Son üye
mehmetenessunger

Yeni konular

Geri
Üst