GES inverter ile tek 2 ayrı motor çalıştırmak?

ilk motor sürücü kontrolünde ayarlanan parametrelerle kaldırılarak çalıştırılır. ikinci motor çalışmakta olan sürücüden beslenirse çektiği kalkış akımı sürücüyü hataya geçirir. master-slave bi devre hazırlayıp motorların tek tek çalışması sağlanabilir ya da aynı anda devreye girip çıkarılabilirler.

Aynı anda devreye girebilir denilince zaman rölesi ile çözüm olmaz mı ? demek istemiştim .

eğer her iki motorda sürücüden besleniyor ve aynı anda devre girip çıkıyorsa bi şey yapmaya gerek yok.

aynı sürücüden (tek) motor çalıştırılacaksa şalterle veya zaman rolesiyle seçicilik sağlanabilir.


daha önce pek dikkatimi çekmemişti müsait olduğumda dokumanları inceleyeceğim fakat böyle bi uygulamanın yapılabilirliği konusunda sanırım hemfikiriz.
 
eğer her iki motorda sürücüden besleniyor ve aynı anda devre girip çıkıyorsa bi şey yapmaya gerek yok.

aynı sürücüden (tek) motor çalıştırılacaksa şalterle veya zaman rolesiyle seçicilik sağlanabilir.



daha önce pek dikkatimi çekmemişti müsait olduğumda dokumanları inceleyeceğim fakat böyle bi uygulamanın yapılabilirliği konusunda sanırım hemfikiriz.
Ben çoklu motor uygulaması ile karşılaşmadığım için sürücü çıkışında mkş kullanımına da denk gelmedim. Zaten tek motorlu bir yapılandırmada mkş ye gerekte yok, sürücü yeterli. Çoklu motor uygulamasında eğer motor güçleri farklı farklıysa ve farklı zamanlarda devreye giriyorlarsa motorların bir şekilde korunması şart onun içinde bahsettiğim gibi özel ürünler varmış zaten öğrenmiş olduk. Ayrıca sürücü datasheetleri koruma için hızlı karakterli telli sigorta öneriyor.​
 
Ben çoklu motor uygulaması ile karşılaşmadığım için sürücü çıkışında mkş kullanımına da denk gelmedim. Zaten tek motorlu bir yapılandırmada mkş ye gerekte yok, sürücü yeterli. Çoklu motor uygulamasında eğer motor güçleri farklı farklıysa ve farklı zamanlarda devreye giriyorlarsa motorların bir şekilde korunması şart onun içinde bahsettiğim gibi özel ürünler varmış zaten öğrenmiş olduk. Ayrıca sürücü datasheetleri koruma için hızlı karakterli telli sigorta öneriyor.​
Bizim burada sürücüden kastımız frekans konvertörü mü ? Frekans konvertörü çıkışına Mkş mi bağlanıyormuş ? Bir yaşıma daha girdim . Modifiye sinüs gerilimde bu zırıltının normal sinüs formundaki koruma ile özdeş koruma yapması bana hiç mantıklı gelmedi .
 
dostlar sürücü kitapçığında koruma tavsiyeleri belirtilir. bunun dışında gerek çoklu gerekse de tek motor kullanımda giriş ve çıkışta MKŞ bağlanması sık rastlanılan bi uygulamadır.

örneğin konuda bahsedilen iki farklı motorun aynı sürücüden beslendiğini düşünelim. ben bir adet sürücü girişinde iki adette sürücü çıkışında olmak üzere totalde üç adet MKŞ kullanımını öneririm. ha sürücü girişinde eriyen telli, bilmiyorum belki hızlı karakterli sigorta daha uygundur tartışmasına girmek istemiyorum. isterseniz konu sahibine sürücü girişindeki kesici tipini bi soralım!
 
dostlar sürücü kitapçığında koruma tavsiyeleri belirtilir. bunun dışında gerek çoklu gerekse de tek motor kullanımda giriş ve çıkışta MKŞ bağlanması sık rastlanılan bi uygulamadır.

örneğin konuda bahsedilen iki farklı motorun aynı sürücüden beslendiğini düşünelim. ben bir adet sürücü girişinde iki adette sürücü çıkışında olmak üzere totalde üç adet MKŞ kullanımını öneririm. ha sürücü girişinde eriyen telli, bilmiyorum belki hızlı karakterli sigorta daha uygundur tartışmasına girmek istemiyorum. isterseniz konu sahibine sürücü girişindeki kesici tipini bi soralım!
Benim aklıma direk şu geliyor . Çekirgelerini yollayacakları ulvi görevlerden önce son bir sınava tabi tutan senseyler vardır . Kocamanustam ne sen senseysin , ne de biz çekirge . Ben sürücü çıkışına mkş bağlandığını ne duydum ne de gördüm şu yaşıma kadar . İhtiyaç da olduğunu sanmıyorum , orada görevini yapabileceğini de .
 
Benim aklıma direk şu geliyor . Çekirgelerini yollayacakları ulvi görevlerden önce son bir sınava tabi tutan senseyler vardır . Kocamanustam ne sen senseysin , ne de biz çekirge . Ben sürücü çıkışına mkş bağlandığını ne duydum ne de gördüm şu yaşıma kadar . İhtiyaç da olduğunu sanmıyorum , orada görevini yapabileceğini de .

duymamanız ve görmemeniz olmadığı anlamına gelmiyor :)
 
dostlar sürücü kitapçığında koruma tavsiyeleri belirtilir. bunun dışında gerek çoklu gerekse de tek motor kullanımda giriş ve çıkışta MKŞ bağlanması sık rastlanılan bi uygulamadır.

örneğin konuda bahsedilen iki farklı motorun aynı sürücüden beslendiğini düşünelim. ben bir adet sürücü girişinde iki adette sürücü çıkışında olmak üzere totalde üç adet MKŞ kullanımını öneririm. ha sürücü girişinde eriyen telli, bilmiyorum belki hızlı karakterli sigorta daha uygundur tartışmasına girmek istemiyorum. isterseniz konu sahibine sürücü girişindeki kesici tipini bi soralım!
Usta sen zaten ben tasarladığım devrelerde kullandım dedin, senden gören bir başkası da evet yapılan bir uygulama kullanılıyor diyecektir. Bende size sağlıklı çalışır mı çalışmaz mı diye sordum tabi bunun testini yaptığınızı sanmıyorum belkide kullanılan o mkş orada süs diye duruyor olabilir. Araştırma neticesinde gördük ki özel ürünler varmış ve sürücü çıkışında bu kullanılabilir bu kullanılamaz diye ayrım yapmışlar. Hızlı karakterli sigortayı ben uydurmuyorum açın bir sürücü tavsiye ettikleri sigortalara bakın. Ben abb ye baktım öyle yazmışlar. Ayrıca konu sürücü çıkışı girişte mkş kullanılmaz demiyorum onuda kullananlar var ama bence oda mantıksız.
 
detaylandıracaktım fakat ortam ağırlaştığı devam etmek istemiyorum. sadece bi kaç ekleme yapıp bırakıyorum. herkese iyi akşamlar diliyorum.

alttaki resmin dokumanı bana ait değil. o resimdeki sürücü (giriş) ve motorların neyle korunduğunu görüyorum, anlıyorum.

al.png



bu da danfoss sürücüye ait bi foto:

VLT.png
 

Ekli dosyalar

Forum istatistikleri

Konular
130,866
Mesajlar
942,989
Kullanıcılar
454,447
Son üye
iskeoewd

Yeni konular

Geri
Üst