Gemilerde üretilen elektrik

chief31t

Üye
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
90
Puanları
1
Yaş
69
Merhaba arkadaşlar.
gemilerde jeneratörlerin sargılarının yıldız noktası nereye bağlanır?alternatörde üç faz çıkıyor ancak her bir faz yıldız şeklinde bağlı.burası nötr noktası ise bu kısım nereye bağlanıyor??
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba arkadaşlar.
gemilerde jeneratörlerin sargılarının yıldız noktası nereye bağlanır?alternatörde üç faz çıkıyor ancak her bir faz yıldız şeklinde bağlı.burası nötr noktası ise bu kısım nereye bağlanıyor??

Bu taşıtın toprakla direk teması olmadığına göre tahminim şasesine bağlanıyordur.
 
arkadaslar ben bı ara tersanede calısıyordum
toprak kosulsuz buyuk bı sıfır potansıyele sahıptır
denız de buyuk bı sıfır potansıyele sahıp oldugundan
gemılerın toprak dıye nıteledıgımız sıfır referansı denızdır
battom denılen gemının alt tarafında baralar vardır buradan denıze aktarılır fazla enerjı
ınsallah anlatabılmısımdır
selametle
 
osocan arkadasın dedikleri dogru. gemilerde toprak olarak geminin gövdesi kullanılıyor..
 
arkadaşlar gemide kullanılan generatör eger üçgen çıkışlı ise zaten nötr olayı olmaz burda 380 volt 220 volt gibi izole trafolar kulanılmakta.ama yıldız çıkış ise yıldız noktası nötr barası olarak kullanılır . gemi şasesi ise toprak olarak kullanılır.geminin dış gövdesinde bulunan tutya malzemeler ile deniz teması daha çok saglanmış olur.böylece gövdeye olabilecek bir kaçak şaselenmiş olur.


ayrıca eger çıkışın yıldız ise sistemi nötürlü kullanacaksan tabiki yıldız noktasını nötr barasına baglıyacaksın.ama ben nötr bulaştırmadan 3 fazı kullanıp bütün ara voltajlarımı izole dönüştürücü trafolar ile yapacam diyorsan yıldız noktasını boş bırakıp o şekilde kullanabilirsin.
 
arkadaşlar gemilerde nötr olarak geminin kendi gövdesi ve gövdelere bağlı kurşun levha plaketler kullanılır.bu kurşun malzeme hem nötr için,sürtünmeden dolayı meyana gelecek statik enerjiyi yok etmek birde yosunlamayı önlemek için kullanılır.
 
ayrıca gemilerde çoğunlukla 400V trifaze 11OV 60Hz monefaze kullanılıyor.
 
herkeze merhaba,
lütfen herkez doğruluğundan emin olduğu bilgiyi paylaşsın.
ben 9 senedir deniz taşıtların elektriğinde proje mühendisi olarak çalıştığıma göre bildiklerimden emin bir şekilde şu bilgileri paylaşabilirim sizinle:
bir kere elektrik sistemi geminin faaliyet göstereceği ülkeye göre istenilen standartta kurulur (440/250V'dan 208/115V'a kadar 50 yada 60 Hz.).
sonra nötürlü mü nötrsüz mü? nötürlü ise jeneratörlerin yıldız noktaları kullanılır. nötrsüz ise yıldız noktaları kullanılmaz yada jeneratörler zaten üçgen sargılı olur. bu durumda monofaze tüketiciler için 380/220V (bu değer 380/220VAC 50Hz. standart için) trafolar kullanılır. yani bu tüketicilere bir faz ve N yerine fazlar arası 220V olan 2 faz verilmiş oluyor.
Topraklama ise normal bildiğimiz topraklama yapıldıktan sonra ana toprak barası kablo ile teknenin altına monte edilen bakır alaşımlı levhaya bağlanır. (bu konu daha önce açıklandı)
Teknenin gövdesi (eğer iletken gövde) hiç bir zaman nötr, DC sistemde negatif iletken veya toprak amaçlı kullanılmaz.
Teknenin altına monte edilen kurşun tutyalar ise korizyonu önlemek içindir.
yosunların ve kekamozun oluşmasına engel olmak için de klasik yöntem olarak özel zehirli boya kullanılır.
konuya vakıf olan arkadaşların eleştiri ve katkılarını bekliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,125
Mesajlar
915,239
Kullanıcılar
449,837
Son üye
betül hüsrevoğlu

Yeni konular

Geri
Üst