Hangi dalı seçmemi önerirsiniz ?

  • Gemi-Elektrik zabiti

  • Gemi-Elektronik zabiti

  • Gemi makineleri-yağcı


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Katılım
8 Ocak 2020
Mesajlar
29
Puanları
1
Yaş
26
Merhaba sayın forum üyeleri size sorup danışmak istediğim bir kaç sorum var cevaplarsanız çok memnun kalırım.Hemen soruma geçeyim.Liseyi gemi makineleri bölümünden mezun olarak bitirdim.Ardından üniversitede ön lisans olarak mekatronik bölümünden mezun oldun.Gemide çalışmak istiyorum fakat hangi dalı seçmem gerektiği konusunda oldukça kararsızım.Bazı tanıdıklarım makine bölümünden çık hem iş imkanı daha fazla hemde yükselme sistemin var dedi.Ben şahsen kendim elektronik zabiti veya elektrik zabiti olmak istiyorum eğer istediğim dallardan birini seçersem ileride pişmanlık duyar mıyım ? bilgilendirirseniz çok müteşekkir kalırım.
Ayrıca gemilerin elektro teknik zabiti bulundurma zorunluluğu yok deniyor bu yüzden iş bulma olayı daha zormuş gerçekten de bu böyle mi ? .Dal seçimini yaptıktan sonra nerelere başvurmam gerekir nasıl bir yol izlemem gerekir benim durumum için araştırma yaptım fakat sizlerinde önerisini almak isterim.İyi çalışmalar
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Sevmeden yapılan iş izdıraptır.Severek yapı-
lan işte başarı ve başarıya bağlı yükselme
hep olur.Neyi seviyorsanız onu yapın.Bu ko-
nu,sizin hayatınız ilgilendiren bir konu.Başka-
larının tesiri altında kalmayın.
 
Tavsiyelerle pek cevaplanabilecek bir konu değil.
Bir yolunu bulup
en az birkaç ay, en az 15 gün limana uğramayan bir gemide
herhangibir iş yapıp, gözlem neticesinde kendi kararını vermen doğru olur.

Pek gemi tecrübem olmasada Deniz Lisesi ve 3 senede gemi güverte okudum, atıldım,
sonra Elektik Elektronik Mühendisliği okudum
elektronik yazılım ağırlıklı işler yapıyorum 10 senedir,
denizcilik yapmadım.
 
yağcı ol bir ihtiyar tavsiyesi, gelecekte hayatın kurtulur,bu arada elektirik ve elektroniğini istediğin kadar geliştirirsin
 
Tavsiyelerle pek cevaplanabilecek bir konu değil.
Bir yolunu bulup
en az birkaç ay, en az 15 gün limana uğramayan bir gemide
herhangibir iş yapıp, gözlem neticesinde kendi kararını vermen doğru olur.

Pek gemi tecrübem olmasada Deniz Lisesi ve 3 senede gemi güverte okudum, atıldım,
sonra Elektik Elektronik Mühendisliği okudum
elektronik yazılım ağırlıklı işler yapıyorum 10 senedir,
denizcilik yapmadım.
Asılında normalde bende lise 2 sınıfta yanlış hatırlamıyorsam yazılımı keşfettim ve öğrenmeye başladım ardından üniversiteyle birlikte daha da çok uğraşmam gerekti python ve java yı giriş seviyesinde öğrendim asıl ilgili olduğum kısım yazılım hep bu alanda çalışmak istedim ama gerek okuduğum okullar gerekse bulunduğum bölgede bu meslek alanına hitap eden bir şeyler bulamam biraz hevesimi kırdı dediklerini katılıyorum tavsiyeyle cevaplanacak bir şey değil fakat yazılım alanında kendimi yeterli seviyede geliştirmedim maddi sıkıntılardan dolayı farklı atılımlar gerçekleştirmekten hep korktum başka şehirlere gidip sevdiğim işin peşinden koşturmaya cesaret edemedim dönüp baktığımda kendimi yeteri kadar geliştiremediğimi anladım gerek kendi yüzümden gerek çevre yüzünden bunun için elimde olan okulların diplomaları sayesinde bir iş sahibi olmayı istiyorum aslına bakarsanız denizle aram hiç yok yüzme bilmem sudan korkarım ama hayat bazı şeyleri insan için mecburi kılıyor gibi
 
deniz bir sevdadır, bir yaşam biçimidir, tabii ki para da çok önemli, herkes kaptan olmak ister ama kaptandan daha iyi ve yüksek konumda olan tek kişi çarkçıdır, kaptan iş bulamayabilir. çarkçı her zaman iş bulur. ne demek istediğimi denizciler bilir. gemi kaptansız yola çıkabilir ama çarkçı olmadan asla
 
Merhaba konuyu yeni gördüm.

Şu anda kimyasal tankerde Elektrik Zabiti olarak görev yapmaktayım.

Önünde iki tane yol var. Eğer el becerine güveniyor isen ve bu yolda kariyer yapmak istiyorsan Makinayı tercih edebilirsin. Yada yabancı diline güveniyor, operasyonel çalışmayı düşünüyor isen Güverteyi tercih edebilirsin.

Makinada kariyer hedeffin var ise kesinlikle çarkçı olmalısın. Zaten şu anda elektrik zabitliği lisansı düşmek üzere. Yerine ETO Elektroteknik Zabitliği geliyor. ETO nun kariyeri yoktur 10yıl sonrada ETO olarak yoluna devam edersin. Maaşında çok bir değişiklik olmaz ama Çarkçı yada Kaptan olursan hizmetlerin mukabilinde kademe atlarsın aynı zamanda maaşında artar.

Eğer ETO olarak başlıyacak olursan hemen hemen hersistem hakkında bilgi sahibi olman ve minimum sürede sorunları çözmen gerekir. Ama çarkçı olarak çıkarsan aynı mesleği yapan senin üstün olan birkaç kişi olacağından dolayı en azından sana yardım edecek olanlar oalcaktır.


Gemiye çıkacaksan kesinlikle personel olarak çıkmanı tavsiye etmiyorum. Hem kontrat süren fazla olur, hem aldığın maaş hemde imkanların sebebiyle. Bana sorarsan Yağcı elektrikçi kağıdı alma. çoğunlukla Hor kullanırlar seni. Etinden sütünden yararlanmaya çalışırlar. hedefin ne ise o yolda ilerlemeye çalış.

Küçük Kimyasal tankerlerin çoğu taksi gibi çalışır. Ayda en az 2-3 limanınız olur. Ben korona tedbirlerinden önce ayda en azz 1-2 şehir/ülkede gemiden ayrılıyor günü birlik ziyaretler yapıyordum. geziyor stres atıyorudum. Korona sebebi ile şu anda dışarı çıkışlar yasak. Akvaryumda yaşıyor gibisin yani.

Diğer gemi tiplerinde kuruyük yolcu gemisi vb. hepsinin standartı farklıdır. Hem maaşları hemde çalışma şartları yaşam şartları farklıdır.





Aklına takılan konularda nstagram : electrician_officer adresinden bana yazabilirsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,120
Mesajlar
915,175
Kullanıcılar
449,825
Son üye
yasargokdemir

Yeni konular

Geri
Üst