Gemi Elektriği

Sökmen

Üye
Katılım
20 Ara 2008
Mesajlar
7
Puanları
1
soğutma_iklimlendirme öğrencisiyim ve beyaz eşya servisinde staj görmekteyim.bir yük gemisine çamaşır makinesi arızası için gittik.makine çalışmıyordu.pirizde nötr olmadığını fark ettim uçların ikiside faz gösteriyordu.gerilimi ölçtüğümde ise 220 gördüm.daha sonra kapı kilidini direkledim ve makine çalıştı.arıza kapı kilidindenmiş ama beni şaşırtan pirizin iki ucununda faz gösterdiği halde, gerilimin 220 olmasıydı.oradaki görevliye sorduğumda ise türkçeyi tam bilmemesinden dolayı anlaşamadık.Bana bu konuyu açıklarsanız sevinirim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
gemilerde çoğunlukla nötr hattı yoktur. 220 v trafodan elde edilir. bu yüzden prizlere iki faz gelir.
 
gemide tenvirat trafosu vardır üç faz 400volt girer üç faz 225volt çıkar tenvirat üç faza taksim edilir prızlerde lanbalarda iki faz arasında çalışır
 
soğutma_iklimlendirme öğrencisiyim ve beyaz eşya servisinde staj görmekteyim.bir yük gemisine çamaşır makinesi arızası için gittik.makine çalışmıyordu.pirizde nötr olmadığını fark ettim uçların ikiside faz gösteriyordu.gerilimi ölçtüğümde ise 220 gördüm.daha sonra kapı kilidini direkledim ve makine çalıştı.arıza kapı kilidindenmiş ama beni şaşırtan pirizin iki ucununda faz gösterdiği halde, gerilimin 220 olmasıydı.oradaki görevliye sorduğumda ise türkçeyi tam bilmemesinden dolayı anlaşamadık.Bana bu konuyu açıklarsanız sevinirim.
geminin gövdesi komple şase olduğundan karadaki bildiğimiz şekilde topraklama mümkün olmamakta, trafolarda üçgen bağlı ve faz faz arası 220 v. u verecek şekilde dizayn edilmiştir. büyük güçlü motorlar için zaten 3 x 380 v. orada sorun yok..
 

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
128,128
Mesajlar
915,273
Kullanıcılar
449,845
Son üye
burak_duyar

Yeni konular

Geri
Üst