Gemi elektriği ve jeneratör

murat53

Üye
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
11
Puanları
1
slm aly arkadaşlar gemi elektriği ve alternatör iç yapısı, parçaları nelerdir,arızaları vetespiti butür kitapları nerden bulabilirim yardım ederseniz sevinirim 15 20 kitapçıya sordum bulamadım
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Arkadaşım gemi elektriği diye kaynak veya kitap yoktur. ama jeneratörlerle ilgili olması lazım.
 
7adet7 nin söylediği doğru. büyük gemilerde jeneratör kullanılır. yani jeneratörlerle ilgili kitap bulman gerek. burdaki önemli nokta, gemilerde toprak olmadığı için toprak geminin gövdesine bağlanır..
 
arkadaşım gemi elekriği diye bi kitap vardır arkadaşlar sallıyor yok diye biraz araştırma yapmak lazım bilip bilmeden konuşuluyor burda İ.T.Ü TEKNİK KİTAPLARI VARDIR KARAKÖYDE HEMEN ZURAFA SOKAĞIN TAM KÖŞESİNDE FİRMANIN İSMİ AKLIMA GELMİYOR KUSURA BAKMA GEMİLERLE İLGİLİ MALZEMELER KİTAPLAR SATIYOR ORDAN FAHRETTİN KÜÇÜKŞAHİN.İN KİTABINI ALABİLİRSİN ÇOK YARARLI BİLGİLER VAR KOLAY GELSİN
 
şimdi konu ilgili şöyle bir tavsiyede bulunabilirim:gemi jeneratörü dediğin zaman eski tipler ve yeni tipler çaok farklıdır.o yüzden sen bu makinaların instractıon book larını arasan daha mantıklı olur parçalar ve çalışma mantıkları genelde aynı ama üreticiden üreticiye değişiyor zaten alternatörler ile ilgili konu ortak fark genelde yıldız bağlı alternatörler ve yıldız noktasından gemibünyesine bağlı alternatörler.farklar genelde dizel makınalar ve kontrol sistemlerinde ortaya çıkar.fahrettin küçükşahinin kitapları genelde esli makınaları anlatır kendınden ders almadıkatn sonra kitaplarından yeni jeneratörler hakkında pek bir bilgi alabılecegını sanmıyorum ama genede mantıklarını oğrenmek için okunabilir.bırde zaten gemi jeneratörleri diye arama,karadada senkron çalışma mantığıyla çalışan tesislerdede aynı sistemler kullanılmakta çevrede bu konuları anlatabilecek kişiler varsa onlardanda öğrenebilirsin alternatör arızaları çok sıklıkla yaşanmaz (diyot patlatma hiter patlatma izolatör arızaları ki izolatörlerin kısa devre olması yüzünden baradan baraya sıçrama olmakta ve büyük arızlar yaşanmaktadır.sebebse gemilerde makina çalıştırılmadan boşta hava çakılır inicatör musluklarıı dediğimiz eksoz gazlarını atmosfere atan ve belli ölçümler yapılmasını sğlayan musluklar vardır onlardan çıkan eksoz artıkları karbon taşır bu karbonlar zamanla izolatörlerin iletken olmasına neden olur,avr arızları)yaşansada sebebleri kolay bulunabılen arıızlardır.sorun yaşatanlar ise dizelde oluşan ve aşlternatöre yansıyan arızlardır.yakıt pompası enjektör zamanlama arızları esas bunlar üzerinde tecrübe önemlidir bunlarda anca zamanla arıza yaşana yaşana öğrenebilirsin.gemi elektrikcısı olmak gibi niyetin varsa diğer sistemler ile ilgili bilgi alman önemli merak ettiklerini bana yaz ben sana yardımcı olurum.....
 
şimdi konu ilgili şöyle bir tavsiyede bulunabilirim:gemi jeneratörü dediğin zaman eski tipler ve yeni tipler çaok farklıdır.o yüzden sen bu makinaların instractıon book larını arasan daha mantıklı olur parçalar ve çalışma mantıkları genelde aynı ama üreticiden üreticiye değişiyor zaten alternatörler ile ilgili konu ortak fark genelde yıldız bağlı alternatörler ve yıldız noktasından gemibünyesine bağlı alternatörler.farklar genelde dizel makınalar ve kontrol sistemlerinde ortaya çıkar.fahrettin küçükşahinin kitapları genelde esli makınaları anlatır kendınden ders almadıkatn sonra kitaplarından yeni jeneratörler hakkında pek bir bilgi alabılecegını sanmıyorum ama genede mantıklarını oğrenmek için okunabilir.bırde zaten gemi jeneratörleri diye arama,karadada senkron çalışma mantığıyla çalışan tesislerdede aynı sistemler kullanılmakta çevrede bu konuları anlatabilecek kişiler varsa onlardanda öğrenebilirsin alternatör arızaları çok sıklıkla yaşanmaz (diyot patlatma hiter patlatma izolatör arızaları ki izolatörlerin kısa devre olması yüzünden baradan baraya sıçrama olmakta ve büyük arızlar yaşanmaktadır.sebebse gemilerde makina çalıştırılmadan boşta hava çakılır inicatör musluklarıı dediğimiz eksoz gazlarını atmosfere atan ve belli ölçümler yapılmasını sğlayan musluklar vardır onlardan çıkan eksoz artıkları karbon taşır bu karbonlar zamanla izolatörlerin iletken olmasına neden olur,avr arızları)yaşansada sebebleri kolay bulunabılen arıızlardır.sorun yaşatanlar ise dizelde oluşan ve aşlternatöre yansıyan arızlardır.yakıt pompası enjektör zamanlama arızları esas bunlar üzerinde tecrübe önemlidir bunlarda anca zamanla arıza yaşana yaşana öğrenebilirsin.gemi elektrikcısı olmak gibi niyetin varsa diğer sistemler ile ilgili bilgi alman önemli merak ettiklerini bana yaz ben sana yardımcı olurum.....

sayın elect. off arkadaşım alternatolerin izolasyon ölçümlerinin nasıl yapıldığı hakkında bilgi rica ediyorum mümkün ise biraz çabuk olursa makbule gecer allaha emanet sağlıkla kal :):):):):):):):):):):)

slm aly arkadaşlar gemi elektriği ve alternatör iç yapısı, parçaları nelerdir,arızaları vetespiti butür kitapları nerden bulabilirim yardım ederseniz sevinirim 15 20 kitapçıya sordum bulamadım

arkadaşım gemi elektriği ile ilgili kitap arıyorsan kitabı karaköydeki inşaa halindeki liman başkanlığının arkasındaki caddesindeki gemiler ile ilgili diğer malzemeleride satan bir dükkan seyyar satıcıları geçtikken ten sonra hemen sağ kolda zaten vitrindede gemi ile ilgili malzemeleri göreceksin
ÇOK GEZENMİ BİLİR ÇOK YAŞAYANMI :):):):):):):):):):):)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
mrb arkadaslar bende senelerdir gemilerde elektrik zabiti olarak calısmaktayım arkadasların belirttigi gibi alabilecegin gemiler icin en yararlı kıtap fahrettin hocanın kitaplarıdır ama gemi jeneratoru diye bulmak ıstersen zorlanırsın genelde jeneratorlerın calısma mantıgı ve alternatorlerın calısma mantıgı hemen hemen aynıdır ufak farklılıklar vardır.bu arada yıldız baglı alternatorde yıldız barasından gemı bunyesıne verılırse kacak olusturur tecrubeyle sabıttır.bu sebepten alternator arızaları acıklanmıs bunun dısında pek bır arıza olmaz avr,heater,uyartım kacması gıbı baslıca sorun dısında sorun yoktur.sen normal bır jenerator ıcın kıtap bulmaya bak gemılerde de genelde man,cat,yanmar bunlar en yaygınlarıdır eger man veya catın kıtabını bulabılırsen yararlı olur cat'ın Türkıye dist.borusan dır.
 
Slm
Öncelikle vermiş olduğunuz değerli bilgileriniz için sizlere teşekkür ediyorum.Ben Elektrik Zabiti olma yolundayım ve stajer olarak gemiye çıkacağım.Gemi elektriği hakkında nelere ilk etapta odaklanmam lazım ve hangi yazarların kitaplarını önerirsiniz.Ve gemide en çok arıza yapan ünite hangisidir?

Şimdiden herkese çok teşekkür ederim , cevaplarsanız minnettar kalırım.

İyi günler...
 
sayın elect. off arkadaşım alternatolerin izolasyon ölçümlerinin nasıl yapıldığı hakkında bilgi rica ediyorum mümkün ise biraz çabuk olursa makbule gecer allaha emanet sağlıkla kal :):):):):):):):):):):)



bende merak ettim nasıl yapılıyor ölçümü.:):):):)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,165
Mesajlar
915,611
Kullanıcılar
449,931
Son üye
mecuxell

Yeni konular

Geri
Üst