Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

Gemilerde aynı marka ürünlerden pek kullanılmaz. Çeşitlilik olması istenirki birisinde arıza meydana geldiğinde sorunlar en aza indirilsin.

Ben aynı fikirde değilim. Son çalıştığım firmada Özel cihazlar hariç diğer ürünleri aynı marka ve benzer ürünlerden seçmeye çalışıyordum. Bunun 2sebebi var. Öncelikle arıza yapan hayati cihazlar için gerekli olan benzer ürünleri daha az öneme sahip bir üniteden söküp oraya takma şansımız oluyor. 2.bir sebep ise fazla sayıda gemisi olan firmaların stok çeşitliliğinin az olması tasaruf sağlamaktadır.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba. Zaman zaman sizlere gemi elektriğiyle alakalı sorularım olacak şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. Öğrendiğim kadarıyla gemilerde 24/110/220/380/440 V gerilimler kullanılmakta benim bugun size sormak istediğim soruda şu şekilde Ülkemiz normlarında satılan çamaşır makinelerinin elektrik aksamları 220-230V. 50Hz Ama farzı misal biz bu çamaşır makinasını 220V.60Hz elektrik akımında bir gemide kullanmak istediğimizde nelerle karşılaşırız. Duyduğuma göre su tahliye pompaları değiştirilip kullanılıyormuş. Aynı şekilde Çamaşır kurutma makinelerinide gemide kullanmaya kalksak herhangi bir modifikasyon yapmak durumunda kalırmıyız? Teşekkürler.

Su tahliye pompasının yandığına ben şahit oldum. Dediğiniz gibi modifikasyon yapılarak kullanılabiliyor.. Diğer cihazlarda geminin gerilimine göre seçilip alınmaktadır.
 
gemı elektiği ile ilgili bılgı ısteye arkadaslar bana merak ettıklerı veya ogrenmek ıstedıklerı konuda ulasırlarsa yardımcı olmaya calısırım...

s.a hocam şu soruyu acil bana cevaplarmısınız.
UC FAZLI ALTERNATOR, ELEKTRIK PANELININ 300 AMPS GOSTERMESI ILE 450 VOLTTA CALISIR. KILOVATMETRE, 0,7 BIR GUC FAKTORU ILE SU ANDA 163.6 KW GOSTERMEKTEDIR. GUC KAYNAGI 0/8`E YUKSELDIGI TAKDIRDE, KW METRE DEGERINDE ....................... ARTIS OLUR.
noktalı alana ne gelecek.ve hesabı nasıl yapılıyor.
 
gemi elektriği ile alakalı değil sanırım bu soru genel bir soru.
 
arkadaşlar cevabı bılıyorsanız cevaplarmısınız.yardım lazım geyık degıl.
 
Ortalama büyüklükte bir geminin veya yük gemisinin elektrik ihtiyacı yaklaşık olarak saatte kaç kw olur? Yardımcı olabilecek var mı?
 
gemilerde ogrendigim kadariyla iki faz ile (110V+110V) toplamda 220V saglaniyor ve notr ile topraklama bulunmuyor. sormak istedigim soru normalde standart monofaze 220V ile calisan(tek faz tek notr) seklinde cihazlar gemide calisir mi? cihazin bozulmasi veya elektrik carpmasi gibi riskler var midir?
 
normal cihazları prize ters taktıgınızda elektrik carpıyor mu?
 
gemilerde ogrendigim kadariyla iki faz ile (110V+110V) toplamda 220V saglaniyor ve notr ile topraklama bulunmuyor. sormak istedigim soru normalde standart monofaze 220V ile calisan(tek faz tek notr) seklinde cihazlar gemide calisir mi? cihazin bozulmasi veya elektrik carpmasi gibi riskler var midir?

Merhaba.Bakın,ayni durum monofaze olup da çift (Simetrik,stator) sargılarından 110+110 volt veren ve 2 ucu da hiç topraklanmayan monofaze jeneratörlerle direk çalışan 220 vac cihazların çalışması için de tıpatıp aynidir.Avometrede 220 volt ac ölçülüyorsa bu 2 ucundan 220 vac'li cihaza risksizce de bağlanır.Ama topraklanmayan her iki ucu için ayrı ayrı toprağa göre 110 vac çarpma riski topraklanmayan monofaze jeneratördeki gibi yine vardır,normal elektrikte tek bir uçtaki risk,topraksız çalıştırmada 2 uçta da bulunur,sadece bu mahsuru vardır,cihazın bozulma,yanma riski ise asla bulunmaz.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst