Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

Gemilerde aynı marka ürünlerden pek kullanılmaz. Çeşitlilik olması istenirki birisinde arıza meydana geldiğinde sorunlar en aza indirilsin.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
kardeş güzel sölemişin de eskiden yıldız noktası şase olrak alınır mış ama artık o kanünen yok yanii artık yapmıyolar hatta yalıtım izolasyon dedigimiz şey var yanii meselaa aydınlatma trafosu var pirizler öle calışır lambalar yine aynı tr dan beslenir mp deger olarak pek kullaılmaz ama gerektiginde kullanılabilir ama gerek olmaz çünki en ufak bi panoda dahi yalıtım tr vardır kumanda devreleri ve benzeri elktronik olarakda yine öle dir mili amper seviyesinde deger alır verir ark yapması spark oluşması imkansız hale getirilir bu şart tır tankerlerde esas alınır tabi harrici tutyalarda statik yuklen meyi gemiden denize atabilir ve öledir ... gemide yürümek dahi statik yüklenmeye sebebtir gemide calışmışsan bunu gayet iyibilirsin kendimden biliyorum... bende yardıncı olurum ..gemi elektrik konusundaaa.
 
askeri gemide(fırateynde)elektrik askeriydim.askeri gemiler hep amerikan malı oldugı için amerikannormuna göre dizayn edilmiş genellikle 440ve 110 v la çalısıyor sistermler.nötr olayı yok.izalasyon trafoları kullanılıtor ve trafolar üçgen bağlı 220v temini 440 v ta 220v trafolarla yapılıyor .frekans önemli değil 220 v ta istediğini calıstır
 
BENDE YENİ ÇIKCAM İNŞ. GEMİYE sormak istediğim gemilerde pano projeleri varmı.yada güvertede bulunan elektrik veya elektronik aksamın.duydugum kadarı ile yok diyorda.
 
Arkadaşlar,

Gemilerde ana makine slow down alarmı ve automatic shut down alarmı nasıl test edilir ? Yardımlarınıza teşekkürler.
 
klasik sistemde bunlara sebep olacak alarmları elle devreye alarak yapılır. örnek olarak, shut down'a yol açan alarmlardan biri yağ basınç alarmıdır. makine çalışırken, yağ basınç switch inden düşük yağ basınç alarmı çaldırılır. bu alarm çalınca makine shutdown a çeker ve m/e shutdown alarmı çalar.
 
Emeğinize sağlık böyle değerli bilgileri ilk ağızdan duymak gerçekten çok hoş.
 
ayrıca staj yapmadan mı 3. çarkçı olacaksın orası biraz anlaşılmaz olmuş. hem gemide elektrik zabiti yoksa bu işlerle 2. çarkçı ilgilenir, 3. çarkçılık yaptığın sürece bunları yavaş yavaş öğrenirsin. zaten 2. çarkçılık sınavında da çıkacak.
 
Köprü üstü seyir sistemlerini DETAYLI olarak anlatabilirim. (işim bu)


Bır oncekı konuya devam edersek ıse elektrık üretiminde kaldıgım yerden devam etmek ıstıyorum.elektrık üretimi kısaca 1 den fazla jeneratörün tek veya paralel çalışması şeklinde olur.tabii ayrıntıya girecek olursam konu çok uzar öncelikle fikir vermesi açısından kısaca anlatmak isterim ama ayrıntılı bır konu anlatımı istersiz ayrıca açıklamak kafaları karıstırmamak acısından daha iyi olur.topraklama hakkında ise söyle bir açıklama yapalım gemi bünyesini komple şase olarak kabul ediyoruz ve toprağı gemiye bağlıyoruz tankerler limana vardıklarında gemi bünyesini toprağa bağlarlar gemi bünyesindeki statik elektriği boşaltmak amaçlı tankelerde statık yuk buyuk facıalara yol açmıştır(forumu araştırdım topraklama konusu bır haylı işlenmiş oradaki bılgıler doğru genelde yıldız noktası şaseye nötr yoktur diye söylenmiş doğrudur).ups demişsiniz gemilerde ups sistemi genelde bilgisayar ups i kıvamında kalır yani öyle ciddi anlamda ups sistemi yoktur elinizdeki jeneratörler sizin hayatınızdır herşeyinizdir.seyrü sefer cihazları genelde x band ve s band 2 radar (tabii bu anlattıklarım ticari gemiler içindir askeri gemilerde durumlar cok farkldır orta boyutta bir askeri gemi 450 mılyon dolarken 300.000 dwt bır tankerı çinliler bugün 50 60 mılyon dolara yapabılıyolar askeri bır gemıde basıt bır buat'a bıle uzaydan gelmiş gibi bakabiliyor insan:) )ecdıs dedıgımız uydu bağlantılı harita takip sistemi echo sounder dedıgımız dip derinliğini ve haritasını cıkaran sıstem inmarsat denen haberlesme sistemi ve gps den olusur.bunlar ıcın detay istenırse ayrıca acıklaya bılırım...
 
gemı elektiği ile ilgili bılgı ısteye arkadaslar bana merak ettıklerı veya ogrenmek ıstedıklerı konuda ulasırlarsa yardımcı olmaya calısırım...


Ben izmir de bir marina da elektrik teknısyenı olarak bulunmaktayım. acıkcası gemi yada tekne elektrıgınden anlamadıgım gıbı işe alınırken de bunun bılıncındeydım. neysekı kısa zamanda marına ıcersıne acılan restoran tarzı yerlerde meslegımı ıcra edebıldım. fakat yınede bır gemı yada tekne elektrıgınden anlıyor yada pratık sahıbı olsaydım maddı manevı bana artısı bı haylı ıyı olacaktı sanıyorum. gec kalmısta sayılmam tabı ama pek bu konular ıle de ılgılı yol gosterenım de yok acıkcası..
Yardımcı olmanızı isterim açıkcası...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,127
Mesajlar
915,257
Kullanıcılar
449,843
Son üye
hvncrblt

Yeni konular

Geri
Üst