Garaj Panjuru

Konusu 'Akıllı Bina Otomasyonu' forumundadır ve Ertek68 tarafından 19 Şubat 2018 başlatılmıştır.


  1. Ertek68

    Ertek68 Usta Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.405
    Beğenilen Mesajları:
    457
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    Elk. Teknikeri
    Slm. Arkadaşlar;
    Linkteki videoda görülen ve benzeri tip garaj kapılarında (panjur) alt ve üst limitleri belirleyen nedir.
    Yani tam açık ve tam kapalı pozisyonlarında motorun durmasını sağlayan nedir.
    Bir arkadaşımın uzaktan kumandalı garaj kapısında problem varmış henüz bakmaya fırsatım olmadı.
    Daha öncede bu tür bir şeyle hiç işim olmadı.

     
    Son düzenleme: 19 Şubat 2018
  2. REZİSTANS

    REZİSTANS Profesyonel Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2011
    Mesajlar:
    1.714
    Beğenilen Mesajları:
    1.236
    Ödül Puanları:
    397
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    ELEKTRİK TEKNİSYENİ
    panjur motorunda swiçler var oradan ayar yapılıyor panjur motoru çift devirli
     
  3. Ertek68

    Ertek68 Usta Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.405
    Beğenilen Mesajları:
    457
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    Elk. Teknikeri
    Teşekkürler Sn. REZİSTANS
    Başta Switch olabileceğini düşündüm ama Sonra birden fazla tur attığı için tereddüt ettim.
    Bazı videolar izledim ama iç yapısına dair birşey göremedim.
    Bu switchlerin montaj yükseklikleri değiştirilerek mi ayarlanıyor.
    Geçerken uğrayıp kabaca baktım. Motora 220 VAC, 4 kablo gidiyor. Muhtemelen ana ve yardımcı sargı uçlarının hepsi çıkartılmış ki; Çift yön çalışma için gerekli... Sanırım bu tek devirli.
     
  4. REZİSTANS

    REZİSTANS Profesyonel Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2011
    Mesajlar:
    1.714
    Beğenilen Mesajları:
    1.236
    Ödül Puanları:
    397
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    ELEKTRİK TEKNİSYENİ
    swiçlerin yan tarafında ayar cıvatası var oradan ayarlanıyor 4 kablodan biri sarıyeşil toprak biri ortak uç nötr diğer ikisi aşağı yukarı faz uçları
     
    Ertek68 bunu beğendi.
  5. Ertek68

    Ertek68 Usta Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.405
    Beğenilen Mesajları:
    457
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    Elk. Teknikeri
    Anladım çok teşekkür ederim.
     
    REZİSTANS bunu beğendi.
  6. by lent

    by lent Yönetici Yönetim Ekibi Yönetici

    Katılım:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    8.445
    Beğenilen Mesajları:
    5.701
    Ödül Puanları:
    2.508
    Cinsiyet:
    Bay
    Ertek68 ve ademcelik bunu beğendi.
  7. Ertek68

    Ertek68 Usta Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.405
    Beğenilen Mesajları:
    457
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    Elk. Teknikeri
  8. tekin126

    tekin126 Profesyonel Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    3.320
    Beğenilen Mesajları:
    1.471
    Ödül Puanları:
    508
    Cinsiyet:
    Bay
    konu sviçlerden açılmışken bir soruda ben sorayım oto cam kaldırma motorunda sviç gormedım bu motoru hareketını durduran ne tür mekanızma benmı sviç varda gormedım ilgi alanım değıl konu hakkında hazırcıyım:)

    not. konuyu dağıtmak için yazmadım yanlış anlaşilmasın garaj panjurunda arkadaşlar cevabı vermış kesınlıkle sviç kullanılıyor
     
  9. Ertek68

    Ertek68 Usta Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.405
    Beğenilen Mesajları:
    457
    Ödül Puanları:
    158
    Meslek:
    Elk. Teknikeri
    Sn. tekin126 aslında başta panjuruda Oto camı mantığıyla çalışıyordur diye düşündüm.
    Yanlış bilmiyorsam Oto camları motor sona gelip fazla akım çekince duruyor (Bir çeşit aşırı akım koruma yani).
    Panjurlar için neden düşünmemişler acaba... o_O
     
    by lent bunu beğendi.
  10. by lent

    by lent Yönetici Yönetim Ekibi Yönetici

    Katılım:
    21 Nisan 2009
    Mesajlar:
    8.445
    Beğenilen Mesajları:
    5.701
    Ödül Puanları:
    2.508
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet doğrudur, akıma bakıp kesiyor elektriği.
     

Sayfayı Paylaş